Multimedia 3
General data
Course ID: | 0202.8-KMM3 |
Erasmus code / ISCED: |
03.1
|
Course title: | Multimedia 3 |
Name in Polish: | Multimedia 3 |
Organizational unit: | Faculty of Art |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
Course homepage: | http://sztuka.uni.opole.pl/multimedia-pracownia/ |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Study level: | (in Polish) PRK: 6/7 Studia pierwszego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 3 |
Education profile: | (in Polish) Ogólnoakademicki |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Requirements: | (in Polish) brak |
Student workload: | (in Polish) Liczba punktów ECTS: 3 / 80h A. Godziny kontaktowe: 40h/ 1,5 ECTS Udział w zajęciach: 30h Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego: - udział w przeglądzie śródsemestralnym: 5h - udział w przeglądzie końcoworocznym: 5h B. Praca własna studenta: 40h/ 1,5 ECTS Przygotowanie do zajęć: 25h Przygotowanie do zaliczenia: 15h |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie się i opanowanie podstaw łączenia manualnych i cyfrowych technik animacyjnych. Opanowanie podstawowych technik osadzania elementów animowanych w obrazie wideo. Rozpoznanie potencjału i możliwości wynikających z łączenia różnych metod kreacji obrazów ruchomych. Opanowanie podstaw rotoskopii. Opanowanie podstaw postprodukcji cyfrowego wideo. Zdobycie podstawowych umiejętności pracy w małym zespole realizatorskim. |
Full description: |
(in Polish) Problematyka: - Omówienie tematów i przykładowych sposobów ich interpretacji i realizacji - Omówienie i prezentacja przykładów utworów animowanych realizowanych w mieszanych technikach animowanych i z użyciem technik rotoskopowych. - Omówienie i prezentacja różnorodnych rozwiązań formalnych możliwych do uzyskania poprzez łączenie różnorodnych technik animacyjnych z materiałami wideo - Podstawy rejestracji materiału wideo - Podstawy budowania spójnej konstrukcji narracyjnej średnio złożonych obrazów ruchomych i utworów animowanych. - Podstawy pracy z materiałami referencyjnymi - Podstawy rotoskopii - Rejastracja i montaż wideo na potrzeby rotoskopii - Klasyczne i eksperymentalne techniki rotoskopowe - Łączenie technik animacyjnych z obrazem wideo - Podstawy cyfrowej edycji materiałów wideo (After Effects) - Podstawy kluczowania i praca z kanałem alfa (After Effects) - Podstawy śledzenia ruchu i trakingu (After Effects) - Przegląd realizacji - dyskusja |
Bibliography: |
(in Polish) - Sitkiewicz P., Polska szkoła animacji, Gdańsk, 2011. - Hopfinger M, Doświadczenia audiowizualne. O mediach w kulturze współczesnej, Warszawa 2003. - Pejzaże audiowizualne. Telewizja wideo komputer, red Gwóźdź A., Kraków 1997. - Mascelli J. V., 5 tajników warsztatu filmowego, Warszawa 2007 - Beck J., Sztuka animacji. Od ołówka do piksela. Historia filmu animowanego, , Warszawa, 2006. - Wells P., Animacja, Warszawa, 2009. - Webster Ch., Action Analysis for Animators, Oxford, Anglia, 2012 - Akcja animacja filmy najnowsze, NInA Narodowy Instytut Audiowizualny, Warszawa, 2009 |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA - Posiada podstawową wiedzę na temat zasad łączenia cyfrowych i manualnych technik kreacji obrazu ruchomego. - Rozumie konsekwencje estetycznego wyrazu dzieła animowanego wynikające z łączenia różnorodnych technik. - Zna i rozumie zasady budowania i prowadzenia narracji w utworach animowanych, filmowych i wideo. - Posiada średnio zaawansowaną wiedzę o zasadach pracy animatora oraz znani mu są artyści pracujący we wszystkich poznanych technikach oraz przykłady ich realizacji. - Rozumie rolę rytmu, koloru i wartości strukturalnych w obrazie ruchomym. - Zna zasady poprawnego posługiwania się materiałami referencyjnymi. - Posiada podstawową wiedzę na temat urządzeń służących do rejestracji ruchomego obrazu cyfrowego (aparaty cyfrowe, kamery wideo). - Rozumie korzyści wynikające z pracy zespołowej przy realizacji średnio złożonych utworów animowanych. UMIEJĘTNOŚCI - Potrafi sprawnie i w poprawny sposób łączyć w spójną całość elementy tworzone manualnie i cyfrowo w utworze animowanym. - Potrafi wykorzystywać urządzenia techniczne służące do rejestracji cyfrowego obrazu ruchomego (aparaty cyfrowe, kamery wideo). - Potrafi świadomie manipulować dynamiką ruchu elementów animowanych we wszystkich poznanych technikach. - Potrafi łączyć materiał wideo z animacją. - Panuje nad kompozycją temporalną utworów wideo i animowanych. - Sprawnie posługuje się materiałami referencyjnymi oraz potrafi w praktyce stosować metody rotoskopowe. - Posiada podstawowe umiejętności cyfrowej obróbki i edycji materiałów wideo i animowanych. - Potrafi w oryginalny i autorski sposób interpretować postawione zadania - Potrafi w klarowny sposób wypowiadać się i prezentować swoje pomysły, efekty własnej pracy oraz właściwie uargumentować zajmowane stanowisko. KOMPETENCJE SPOŁECZNE - Jest w stanie krytycznie odnieść się do własnych i cudzych pomysłów oraz doskonalić je na drodze dyskusji, dialogu, wspólnych prób i eksperymentów. - Efektywnie pracuje w zespole wieloosobowym, organizuje jego pracę i odnajduje się w jego strukturze - Kieruje się zasadami poszanowania własności intelektualnej i prawa autorskiego. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie z oceną - Realizacja projektów semestralnych (75%) - Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru (25%) Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac. |
Practical placement: |
(in Polish) Brak |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO TU W PA
PA
PA
TH FR |
Type of class: |
Art workshop, 30 hours
|
|
Coordinators: | Bartosz Posacki | |
Group instructors: | Bartosz Posacki, Paulina Ptaszyńska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Art workshop - Grading |
Copyright by University of Opole.