University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Multimedia 4

General data

Course ID: 0202.8-KMM4
Erasmus code / ISCED: 03.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0213) Fine arts The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Multimedia 4
Name in Polish: Multimedia 4
Organizational unit: Faculty of Art
Course groups: (in Polish) Studia stacjonarne
Course homepage: http://sztuka.uni.opole.pl/multimedia-pracownia/
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Study level:

(in Polish) PRK: 6/7

Studia pierwszego stopnia

Field of study:

(in Polish) Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych

The semester in which the subject is carried out:

(in Polish) 4

Education profile:

(in Polish) Ogólnoakademicki

Type of course:

obligatory courses

Mode:

(in Polish) Realizowany w sali

Requirements:

(in Polish) brak

Supplementary literature:

(in Polish) - Adobe AfterEffects CS5 Professional.Oficjalny Podręcznik, opracowanie zbiorowe, Gliwice, 2011.

- Chong A., Basics Animation 02: Digital Animation, Szwajcaria 2008.

- Wells P., Quinn J., Mills L., Basics Animation 03: Drawing for Animation, Szwajcaria 2008.

Student workload:

(in Polish) Liczba punktów ECTS: 2 / 60h


A. Godziny kontaktowe: 30h/ 1 ECTS

Udział w zajęciach: 30h


B. Praca własna studenta: 30h/ 1 ECTS

Przygotowanie do zajęć: 20h

Przygotowanie do zaliczenia: 10h

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie się i opanowanie podstaw montażu i edycji różnorodnych materiałów animowanych i wideo, oraz podstaw animacji cyfrowej. Rozpoznanie potencjału i możliwości wynikających z łączenia tych metod kreacji obrazu ruchomego. Opanowanie podstaw pracy z warstwami animowanymi i wideo, podstaw kreacji, edycji i postprodukcji materiałów animowanych w środowisku cyfrowym. Doskonalenie podstawowych technik montażu i edycji dźwięku, oraz opanowanie podstaw pracy z wykorzystaniem efektów.

Full description: (in Polish)

Problematyka:

- Omówienie tematów i przykładowych sposobów interpretacji

- Prezentacja i omówienie przykładów utworów łączących różnorodne techniki animacyjne ze szczególnym uwzględnieniem technik cyfrowych

- Omówienie i prezentacja różnorodnych rozwiązań formalnych możliwych do uzyskania przez połączenie różnorodnych technik animacyjnych.

- Podstawy tworzenia cyfrowych kompozycji

- Praca na warstwach (After Effects)

- Podstawy cyfrowej edycji materiałów wideo i animowanych (After Effects)

- Kanały przezroczystości i tryby mieszania

- Praca z prekompozycjami

- Kluczowanie parametrów i efektów

- Podstawy cyfrowego montażu obrazu i dźwięku

- Praca na wielu ścieżkach dźwiękowych

- Kluczowanie dźwięku

- Zasady stosowania dźwięku w cyfrowych utworach animowanych, filmowych i wideo

- Sposoby i podstawowe zasady synchronizacji ścieżki audio ze ścieżką wideo

- Podstawy cyfrowej post-produkcji materiałów animowanych i wideo

Bibliography: (in Polish)

- Paul J., 100 sposobów na cyfrowe wideo, Gliwice 2007

- Bolter D., J., Człowiek Turinga. Kultura zachodu w wieku komputera, Warszawa 1990.

- Braverman B., Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu operatora. Wydanie II, Gliwice, 2011.

- Nowa Audiowizualność. Nowy Paradygmat Kultury?, opracowanie zbiorowe, Kraków, 2008.

- Fridsma L., Gyncild B., Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik, Gliwice, 2018

- Fridsma L., Gyncild B., Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik, Gliwice, 2021

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA

- Posiada podstawową wiedzę na temat zasad kreacji i technik łączenia różnorodnych materiałów animowanych.

- Rozumie związki między wyborem konkretnej techniki, a wyrazem estetycznym dzieła animowanego.

- Rozumie zasady łączenia różnorodnych materiałów animowanych, oraz rozumie związek między charakterem tychże, a stylistyką utworu animowanego.

- Posiada podstawową wiedzę o zasadach pracy animatora oraz znani mu są artyści pracujący w poznanych technikach oraz przykłady ich realizacji.

- Rozumie rolę dźwięku w utworach animowanych i wideo oraz zna podstawowe zasady jego stosowania.

- Posiada podstawową wiedzę na temat urządzeń służących do rejestracji i kreacji ruchomego obrazu cyfrowego (aparaty cyfrowe, kamery wideo).

UMIEJĘTNOŚCI

- Potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę o poznanych manualnych i cyfrowych technikach kreacji obrazu ruchomego oraz łączyć je w celu uzyskania nowych wartości.

- Panuje nad kompozycją temporalną średnio złożonych utworów animowanych o różnorodnym charakterze.

- Potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę z zakresu pracy z różnorodnymi materiałami animowanymi i wideo w środowisku cyfrowym

- Posiada średnio zaawansowane umiejętności z zakresu cyfrowej obróbki i edycji materiałów wideo, animowanych oraz edycji dźwięku.

- Umie w sposób spójny łączyć materiały wideo, animowane i audio.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- Potrafi krytycznie odnieść się do własnych pomysłów i doskonalić je na drodze prób i eksperymentów.

- Rozumie potrzebę dialogu, rolę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej.

- Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie z oceną

- Realizacja projektów semestralnych (75%)

- Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru (25%)

Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac.

Practical placement: (in Polish)

Brak

Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)

Time span: 2024-03-01 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Art workshop, 30 hours more information
Coordinators: Bartosz Posacki
Group instructors: Bartosz Posacki, Paulina Ptaszyńska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Art workshop - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www3-1 (2024-04-02)