Multimedia 4
General data
Course ID: | 0202.8-KMM4 |
Erasmus code / ISCED: |
03.1
|
Course title: | Multimedia 4 |
Name in Polish: | Multimedia 4 |
Organizational unit: | Faculty of Art |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
Course homepage: | http://sztuka.uni.opole.pl/multimedia-pracownia/ |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Study level: | (in Polish) PRK: 6/7 Studia pierwszego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 4 |
Education profile: | (in Polish) Ogólnoakademicki |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Requirements: | (in Polish) brak |
Supplementary literature: | (in Polish) - Adobe AfterEffects CS5 Professional.Oficjalny Podręcznik, opracowanie zbiorowe, Gliwice, 2011. - Chong A., Basics Animation 02: Digital Animation, Szwajcaria 2008. - Wells P., Quinn J., Mills L., Basics Animation 03: Drawing for Animation, Szwajcaria 2008. |
Student workload: | (in Polish) Liczba punktów ECTS: 2 / 60h A. Godziny kontaktowe: 30h/ 1 ECTS Udział w zajęciach: 30h B. Praca własna studenta: 30h/ 1 ECTS Przygotowanie do zajęć: 20h Przygotowanie do zaliczenia: 10h |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie się i opanowanie podstaw montażu i edycji różnorodnych materiałów animowanych i wideo, oraz podstaw animacji cyfrowej. Rozpoznanie potencjału i możliwości wynikających z łączenia tych metod kreacji obrazu ruchomego. Opanowanie podstaw pracy z warstwami animowanymi i wideo, podstaw kreacji, edycji i postprodukcji materiałów animowanych w środowisku cyfrowym. Doskonalenie podstawowych technik montażu i edycji dźwięku, oraz opanowanie podstaw pracy z wykorzystaniem efektów. |
Full description: |
(in Polish) Problematyka: - Omówienie tematów i przykładowych sposobów interpretacji - Prezentacja i omówienie przykładów utworów łączących różnorodne techniki animacyjne ze szczególnym uwzględnieniem technik cyfrowych - Omówienie i prezentacja różnorodnych rozwiązań formalnych możliwych do uzyskania przez połączenie różnorodnych technik animacyjnych. - Podstawy tworzenia cyfrowych kompozycji - Praca na warstwach (After Effects) - Podstawy cyfrowej edycji materiałów wideo i animowanych (After Effects) - Kanały przezroczystości i tryby mieszania - Praca z prekompozycjami - Kluczowanie parametrów i efektów - Podstawy cyfrowego montażu obrazu i dźwięku - Praca na wielu ścieżkach dźwiękowych - Kluczowanie dźwięku - Zasady stosowania dźwięku w cyfrowych utworach animowanych, filmowych i wideo - Sposoby i podstawowe zasady synchronizacji ścieżki audio ze ścieżką wideo - Podstawy cyfrowej post-produkcji materiałów animowanych i wideo |
Bibliography: |
(in Polish) - Paul J., 100 sposobów na cyfrowe wideo, Gliwice 2007 - Bolter D., J., Człowiek Turinga. Kultura zachodu w wieku komputera, Warszawa 1990. - Braverman B., Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu operatora. Wydanie II, Gliwice, 2011. - Nowa Audiowizualność. Nowy Paradygmat Kultury?, opracowanie zbiorowe, Kraków, 2008. - Fridsma L., Gyncild B., Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik, Gliwice, 2018 - Fridsma L., Gyncild B., Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik, Gliwice, 2021 |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA - Posiada podstawową wiedzę na temat zasad kreacji i technik łączenia różnorodnych materiałów animowanych. - Rozumie związki między wyborem konkretnej techniki, a wyrazem estetycznym dzieła animowanego. - Rozumie zasady łączenia różnorodnych materiałów animowanych, oraz rozumie związek między charakterem tychże, a stylistyką utworu animowanego. - Posiada podstawową wiedzę o zasadach pracy animatora oraz znani mu są artyści pracujący w poznanych technikach oraz przykłady ich realizacji. - Rozumie rolę dźwięku w utworach animowanych i wideo oraz zna podstawowe zasady jego stosowania. - Posiada podstawową wiedzę na temat urządzeń służących do rejestracji i kreacji ruchomego obrazu cyfrowego (aparaty cyfrowe, kamery wideo). UMIEJĘTNOŚCI - Potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę o poznanych manualnych i cyfrowych technikach kreacji obrazu ruchomego oraz łączyć je w celu uzyskania nowych wartości. - Panuje nad kompozycją temporalną średnio złożonych utworów animowanych o różnorodnym charakterze. - Potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę z zakresu pracy z różnorodnymi materiałami animowanymi i wideo w środowisku cyfrowym - Posiada średnio zaawansowane umiejętności z zakresu cyfrowej obróbki i edycji materiałów wideo, animowanych oraz edycji dźwięku. - Umie w sposób spójny łączyć materiały wideo, animowane i audio. KOMPETENCJE SPOŁECZNE - Potrafi krytycznie odnieść się do własnych pomysłów i doskonalić je na drodze prób i eksperymentów. - Rozumie potrzebę dialogu, rolę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej. - Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie z oceną - Realizacja projektów semestralnych (75%) - Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru (25%) Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac. |
Practical placement: |
(in Polish) Brak |
Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)
Time span: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W PA
PA
PA
TH FR |
Type of class: |
Art workshop, 30 hours
|
|
Coordinators: | Bartosz Posacki | |
Group instructors: | Bartosz Posacki, Paulina Ptaszyńska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Art workshop - Grading |
Copyright by University of Opole.