Multimedia 5
General data
Course ID: | 0202.8-KMM5 |
Erasmus code / ISCED: |
03.1
|
Course title: | Multimedia 5 |
Name in Polish: | Multimedia 5 |
Organizational unit: | Faculty of Art |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
Course homepage: | http://sztuka.uni.opole.pl/multimedia-pracownia/ |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Study level: | (in Polish) PRK: 6/7 Studia pierwszego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 5 |
Education profile: | (in Polish) Ogólnoakademicki |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Supplementary literature: | (in Polish) - Lamarre T., The Anime Machine: A Media Theory of Animation, Minneapolis, USA, 2009 - New Screen Media. Cinema/Art/Narrative, red. Rieser M., Zapp A., London 2002 - Adobe AfterEffects CS5 Professional.Oficjalny Podręcznik, opracowanie zbiorowe, Gliwice, 2011 - Fridsma L., Gyncild B., Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik, Gliwice, 2021 |
Student workload: | (in Polish) Liczba punktów ECTS: 2 / 50h A. Godziny kontaktowe: 25h/ 1 ECTS Udział w zajęciach: 15h Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego: - udział w przeglądzie śródsemestralnym: 5h - udział w przeglądzie końcoworocznym: 5h B. Praca własna studenta: 25h/ 1 ECTS Przygotowanie do zajęć: 15h Przygotowanie do zaliczenia: 10h |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie się i opanowanie średniozaawansowanych, cyfrowych technik realizacji animacji w zastosowaniach artystycznych i projektowych. Rozpoznanie potencjału i możliwości tych metod kreacji obrazu ruchomego. Opanowanie w stopniu średniozaawansowanym cyfrowej animacji 2D oraz cyfrowej edycji dźwięku. Doskonalenie technik montażu i postprodukcji materiału wideo i audio. |
Full description: |
(in Polish) Problematyka: - Omówienie tematów i przykładowych sposobów ich interpretacji. - Prezentacja i omówienie przykładów utworów animowanych realizowanych w technikach cyfrowych. - Omówienie i prezentacja różnorodnych rozwiązań formalnych możliwych do uzyskania z wykorzystaniem cyfrowych technik animacyjnych 2D. - Praca na warstwach, tryby mieszania i maski (Adobe After Effect) - Podstawy cyfrowej animacja, kluczowanie ruchu, transformacji i efektów (Adobe After Effect) - Praca z wirtualną kamerą i wirtualnym światłem (Adobe After Effect) - Praca z wykorzystaniem elementów wektorowych i metody poprawnego ich importowania - Praca z warstwami tekstowymi - Techniki animacji z wykorzystaniem krzywych - Podstawy pracy ze średnio złożoną kompozycją - Zasady stosowania dźwięku w cyfrowych utworach animowanych - Podstawy tworzenia sekwencji animowanych w oparciu o klatki kluczowe - Post-produkcja materiałów animowanych i wideo - Omówienie zrealizowanych projektów i dyskusja |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura uzupełniająca: - Pogranicza audiowizualności, red. Gwóźdź A., Kraków, 2010 - Wiek ekranów. Przestrzenie kultury widzenia, red Gwóźdź A., Zawojski P., Kraków 2002. - Nowe media. Wprowadzenie, Lister M., Dovey J., Kraków 2009 - Nowe Media i komunikowanie audiowizualne, red Francuz P., Jędrzejewski S., Lublin, 2010 - Piękno w sieci: Estetyka a nowe media, red. Wilkoszewska K., Kraków, 1999 |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA - Posiada średniozaawansowaną wiedzę na temat cyfrowych technik kreacji obrazu ruchomegoj. - Rozumie związki między wyborem konkretnej techniki, a wyrazem estetycznym dzieła animowanego. - Rozumie zasady tworzenia i kontrolowania ruchu w cyfrowej animacji oraz rozumie zasadę kluczowania - Posiada podstawową wiedzę o zasadach pracy animatora cyfrowego oraz znani mu są artyści pracujący w poznanych technikach oraz przykłady ich realizacji. - Rozumie rolę dźwięku w cyfrowych utworach animowanych oraz zna podstawowe zasady jego stosowania. UMIEJĘTNOŚCI - Sprawnie posługuje się cyfrowymi technikami kreacji obrazu ruchomego. - Potrafi kontrolować i różnicować dynamikę ruchu elementów animowanych w technikach cyfrowych. - Panuje nad kompozycją temporalną złożonych utworów animowanych. - Potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę o poznanych technikach cyfrowych. - Posiada średniozaawansowane umiejętności cyfrowej obróbki i edycji materiałów wideo i animowanych. - Potrafi w sposób spójny łączyć materiały wideo i audio. KOMPETENCJE SPOŁECZNE - Potrafi krytycznie odnieść się do własnych pomysłów i doskonalić je na drodze prób i eksperymentów. - Rozumie potrzebę dialogu, rolę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej. - Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) - Realizacja projektów semestralnych (75%) - Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru (25%) |
Practical placement: |
(in Polish) Brak |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO TU PA
W TH PA
PA
FR |
Type of class: |
Art workshop, 15 hours
|
|
Coordinators: | Bartosz Posacki | |
Group instructors: | Michał Misiura | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Art workshop - Grading |
Copyright by University of Opole.