Multimedia 1
General data
Course ID: | 0202.8-KMUL1 |
Erasmus code / ISCED: |
03.1
|
Course title: | Multimedia 1 |
Name in Polish: | Multimedia 1 |
Organizational unit: | Faculty of Art |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
Course homepage: | http://sztuka.uni.opole.pl/multimedia-pracownia/ |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Study level: | (in Polish) PRK: 7/7 Studia drugiego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 1 |
Education profile: | (in Polish) Ogólnoakademicki |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Requirements: | (in Polish) Podstawowe umiejętności w zakresie kreacji obrazu ruchomego oraz podstawowe umiejętności pracy w środowisku cyfrowym. |
Supplementary literature: | (in Polish) - Halas J., Whitaker H., Timing for Animation, Second Edition, Burlington, USA, 2009. - Shaw S., Stop Motion: Craft Skills for Model Animation, Second Edition, Burlington, USA, 2008. - Fridsma L., Gyncild B., Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik, Gliwice, 2018 - Fridsma L., Gyncild B., Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik, Gliwice, 2021 |
Student workload: | (in Polish) Liczba punktów ECTS: 3 / 80h A. Godziny kontaktowe: 40h/ 1,5 ECTS Udział w zajęciach: 30h Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego: - udział w realizacji publicznej prezentacji projektów artystycznych: 10h B. Praca własna studenta: 40h/ 1,5 ECTS Przygotowanie do zajęć: 25h Przygotowanie do zaliczenia: 15h |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności kreacji obrazu ruchomego przy użyciu wybranych technik wideo lub animacyjnych oraz różnorodnego jego wykorzystania (animacja, wideoart, projekcje i instalacje multimedialne). Rozpoznanie potencjału i możliwości tkwiących w różnorodnych sposobach wykorzystywania obrazów ruchomych i dźwięku. Zdobycie średnio zaawansowanych, a w niektórych aspektach zaawansowanych umiejętności obróbki, edycji i wykorzystania obrazów ruchomych i dźwięku. |
Full description: |
(in Polish) Problematyka - Omówienie tematów i przykładowych sposobów ich interpretacji i realizacji - Prezentacja i analiza przykładów różnorodnego wykorzystania obrazów ruchomych. - Obraz ruchomy jako nośnik treści - analiza problemu - Zasady tworzenia spójnego, klarownego i atrakcyjnego komunikatu opartego na obrazie ruchomym - Związek między formą, ideą, a treścią w realizacjach multimedialnych - Metody prezentacji i wykorzystania obrazów ruchomych i dźwięku w zastosowaniach artystycznych - Średnio zaawansowane i elementy zaawansowanych metod cyfrowej edycji i montażu materiałów wideo i audio - Podstawowe metody wykorzystania materiałów wideo, animowanych i dźwięku w kreacji instalacji i obiektów multimedialnych - Metody budowania spójnej konstrukcji narracyjnej średnio złożonych obrazów ruchomych i utworów animowanych. - Podstawowe dostosowanie przestrzenni ekspozycyjnej do własnych realizacji oraz własnych realizacji do konkretnej przestrzeni - Opracowanie i realizacja ekspozycji indywidualnego projektu multimedialnego - Opracowanie podstawowego opisu indywidualnego projektu multimedialnego - Upublicznienie zrealizowanego indywidualnego projektu multimedialnego |
Bibliography: |
(in Polish) - Martin L., Dovey J., Nowe Media Wprowadzenie, Kraków, 2010. - Kracauer S., Teoria filmu. Wyzwolenie materialnej rzeczywistości, przeł. W. Wertenstejn, Warszawa 1975. - Hopfinger M., Od fotografii do rzeczywistości wirtualnej, Warszawa, 1997. - Kępińska A., Nowa sztuka. Warszawa 1981. - BolzN., Pismo filmu, przeł. A. Gwóźdź, Warszawa1999. - Cubitt S., Techniki cyfrowe i filmowe efekty specjalne, przeł. B. Pierzchała, „Kwartalnik Filmowy”, nr 35-36, 2001. |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA - Posiada średniozaawansowaną wiedzę na temat różnorodnych technik kreacji obrazu ruchomego. - Rozumie związek między formą a treścią obrazów ruchomych. - Zna i rozumie zasady budowania choreografii ruchu, napięć i dramaturgii w utworach animowanych, filmowych i wideo, zarówno o charakterze mimetycznym jak i abstrakcyjnym. - Rozumie rolę kompozycji kinetycznej i kolorystycznej w obrazie ruchomym. - Rozumie związek między przestrzennym kontekstem ekspozycyjnym a formą i treścią obrazów ruchomych. - Rozumie podstawowe zasady wykorzystania obrazów ruchomych w instalacjach i obiektach multimedialnych UMIEJĘTNOŚCI - Potrafi świadomie wykorzystywać i łączyć rozmaite techniki kreacji obrazu ruchomego w tym techniki wideo, filmowe, animacyjne, zarówno klasyczne jak i cyfrowe. - Potrafi świadomie budować i wykorzystywać choreografię ruchu i napięcia kompozycyjne w obrazie ruchomym - Posiada udoskonaloną umiejętność panowania nad ogólną kompozycją temporalną średnio złożonych utworów animowanych, filmowych i wideo. - Potrafi samodzielnie podejmować decyzje formalne adekwatne do treści i problematyki podejmowanej we własnych realizacjach. - Posiada średnio zaawansowane, a w niektórych aspektach zaawansowane umiejętności z zakresu cyfrowej obróbki i edycji materiałów wideo, animowanych oraz edycji dźwięku. - Potrafi samodzielnie podejmować właściwe decyzje dotyczące ekspozycyjnego kontekstu przestrzennego własnych realizacji. - Potrafi samodzielnie w oryginalny i autorski sposób interpretować postawione zadania. - Potrafi sformułować autorskie rozwiniecie tematu określonego w zadaniu. - Potrafi w klarowny sposób wypowiadać się i prezentować własne koncepcje, efekty własnej pracy oraz właściwie uargumentować zajmowane stanowisko KOMPETENCJE SPOŁECZNE - Krytycznie odnosi się do własnych pomysłów i doskonali je na drodze prób i eksperymentów. - Doskonali indywidualne metody pracy oraz jej efekty na podstawie samodzielnych prób i eksperymentów. - Rozumie potrzebę dialogu, rolę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej. - Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie z oceną - Realizacja projektów semestralnych (75%) - Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru (25%) Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac. |
Practical placement: |
(in Polish) Brak |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO TU W PA
PA
TH FR |
Type of class: |
Art workshop, 30 hours
|
|
Coordinators: | Bartosz Posacki | |
Group instructors: | Bartosz Posacki, Paulina Ptaszyńska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Art workshop - Grading |
Copyright by University of Opole.