Rzeźba 4
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0202.8-KRZ4 |
Kod Erasmus / ISCED: |
03.1
|
Nazwa przedmiotu: | Rzeźba 4 |
Jednostka: | Wydział Sztuki |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | PRK: 6/7 studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | 4 |
Profil kształcenia: | Ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Nakład pracy studenta: | Liczba punktów ECTS: 3 / 75h A. Godziny kontaktowe: Udział w zajęciach: 45h Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego: - udział w przeglądzie końcoworocznym: 5h B. Praca własna studenta: Przygotowanie do zajęć: 15h Przygotowanie do zaliczenia: 10h |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest rozwijanie indywidualnego języka wypowiedzi rzeźbiarskiej opartego na umiejętnościach stosowania materiałów i technik alternatywnych i niekonwencjonalnych. Stymulowanie do autorskich poszukiwań twórczych w zakresie doboru alternatywnych materiałów i techniki rzeźbiarskich. Podstawowe techniki medalierskie i odlewnicze. |
Pełny opis: |
Treści programowe - mała forma eksperymentalna - alternatywne i niekonwencjonalnych materiały rzeźbiarskie. (sznurek, drut, papier, guma, gąbka, tworzywa sztuczne itp.) - recycling i upcycling rzeźbiarski - skalowanie projektów rzeźbiarskich - projektowanie wizualizacji i plansz poglądowych. Wizualizacja faz projektowych. - realizacja małej formy rzeźbiarskiej z zastosowaniem materiałów alternatywnych i technik niekonwencjonalnych - opracowanie autorskiego projektu medalionu jednostronnego. - technologia odlewu w gipsie na tzw. formę traconą. - przegląd i analiza zrealizowanych projektów |
Literatura: |
„Współczesna Rzeźba Polska”- A.Osęka, W.Skrodzki , Wyd.”Arkady”1977. „ Rzeźba Polska” Sztuka instalacji 1998r. „ Sztuka rzeźbienia w drewnie” Josepmaria T. Cami, Jacinto Santamera Wyd. Arkady 2002r. "Rzeźba Współczesna”- A.Kotula, P.Krakowski – 1980 r. „Anatomia dla artystów” Sarah Simblet - Wydawnictwo Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku: Katalogi, czasopisma i inne publikacje na ten temat. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - Zna metody wykorzystania i łączenia techniki i materiałów alternatywnych i niekonwencjonalnych. - Rozumie zasady projektowania i tworzenia małej formy rzeźbiarskiej - Zna podstawowe techniki medalierskie i odlewnicze Umiejętności - Potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę o poznanych materiałach alternatywnych i niekonwencjonalnych technikach rzeźbiarskich. - Potrafi wykonać wizualizację i plansze poglądowe projektów rzeźbiarskich - Posługuje się podstawowymi technikami medalierskimi i odlewniczymi Kompetencje społeczne (postawy) - Wykazuje krytyczną, ale otwartą postawę wobec własnych i cudzych koncepcji - Ma świadomość konieczności doskonalenia własnych koncepcji na drodze prób i eksperymentów. |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie z oceną - Realizacja zadań semestralnych (70 %) - Ocena zadań cząstkowych (30 %) |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PA
PA
PT PA
|
Typ zajęć: |
Pracownia artystyczna, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marian Molenda | |
Prowadzący grup: | Ignacy Nowodworski, Witold Pichurski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Pracownia artystyczna - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.