Sculpture 5
General data
Course ID: | 0202.8-KRZ5 |
Erasmus code / ISCED: |
03.1
|
Course title: | Sculpture 5 |
Name in Polish: | Rzeźba 5 |
Organizational unit: | Faculty of Art |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) PRK: 6/7 studia pierwszego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Edukacja Artystyczna w dziedzinie Sztuk Plastycznych |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 5 |
Education profile: | (in Polish) Ogólnoakademicki |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Requirements: | (in Polish) brak |
Supplementary literature: | (in Polish) 1. Wilhide Elizabeth - Historia designu - Arkady 2017 2. Kwartalnik - Orońsko - wydawany cyklicznie , prezentujący najnowsze twórcze dokonania w dziedzinie rzeźby współczesnej, ponadto katalogi z wystaw czasowych współczesnych rzeźbiarzy. |
Student workload: | (in Polish) Liczba punktów ECTS: 2 / 50h A. Godziny kontaktowe: Udział w zajęciach: 30h Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego: B. Praca własna studenta: Przygotowanie do zajęć: 15h Przygotowanie do zaliczenia: 5h |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest dalsze rozwijanie indywidualnego języka wypowiedzi rzeźbiarskiej opartego na umiejętnościach stosowania materiałów i technik alternatywnych i niekonwencjonalnych. Opanowanie umiejętnego łączenia klasycznych technik rzeźbiarskich z technikami i materiałami niekonwencjonalnymi. Podstawy rzeźby w metalu i drewnie. Stymulowanie do autorskich poszukiwań twórczych w zakresie doboru alternatywnych materiałów i techniki rzeźbiarskich. |
Full description: |
(in Polish) Prowadzone zajęcia mają na celu pogłębione uwrażliwienie słuchacza na zagadnienia związane z kreacją form przestrzenną i ukierunkowane są na indywidualne zainteresowania studentów. Treści programowe - rzeźbiarska forma eksperymentalna - metal i drewno jako materiał rzeźbiarski - podstawowe techniki rzeźbiarskie w metalu - podstawowe techniki rzeźbiarskie w drewnie - zasady bezpiecznej pracy z metalem i drewnem oraz narzędziami do ich obróbki - wykorzystanie alternatywnych i niekonwencjonalnych materiałów rzeźbiarskich w połączeniu z technikami i materiałami tradycyjnymi - opracowanie projektu wykonawczego małej formy rzeźbiarskiej zakładającego wykorzystanie poznanych technik - realizacja małej formy rzeźbiarskiej z zastosowaniem poznanych technik i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa - przegląd i analiza zrealizowanych projektów |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Melbechowska - Luty Aleksandra i Szubert Piotr, Posągi i ludzie, Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 1993. 2. Wieczorek Stanisław, Majewski Lech, Mistrzowie rzeźby, Muzeum narodowe w Warszawie, Warszawa 2004. 3. „Mistrzowie rzeźby” Stanisław Wieczorek, Lech Majewski, Warszawa 2004 4. „Rodin” Monique Laurent, Warszawa 1991 5. „Michel Angelo - alle werke” Lutz Heusinger 1989 Aktualne katalogi dokumentujące wystawy, dobrane tematycznie do omawianych zagadnień. |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA: - Wie jak przeprowadzić proces projektowy form rzeźbiarskich wykorzystujących poznane techniki. - Zna właściwości metalu i drewna w zastosowaniach rzeźbiarskich - Wie jak bezpiecznie pracować w poznanych materiałach i technikach. UMIEJĘTNOŚCI: - Umie stosować różne techniki rzeźbiarskie, swobodnie dostosowuje technikę do poruszanych zagadnień i zjawisk. - Potrafi racjonalnie i bezpiecznie zorganizować stanowisko pracy, przygotować narzędzia rzeźbiarskie i materiały - Potrafi na podstawowym poziomie pracować w drewnie i metalu - Potrafi w elastyczny sposób reagować na powstające podczas procesu twórczego problemy i proponować twórcze i bezpieczne sposoby ich rozwiązania. - Umie w kreatywny sposób dobierać materiały i techniki alternatywne do wykonania projektów rzeźbiarskich KOMPETENCJE SPOŁECZNE - W sposób otwarty podchodzi do realizacji projektu, wyciąga wnioski w trakcie pracy, aktywnie poszukuje skutecznych rozwiązań napotkanych problemów. - Rozumie potrzebę dialogu, rolę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej. - Wykazuje się świadomością we własnych działaniach twórczych. - Stosuje i rozumie konieczność przestrzegania zasad bezpiecznej pracy. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) zaliczenie z oceną - Realizacja zadań semestralnych (70 %) - Ocena zadań cząstkowych (30 %) |
Practical placement: |
(in Polish) brak |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO TU W TH PA
PA
PA
FR |
Type of class: |
Art workshop, 30 hours
|
|
Coordinators: | Marian Molenda | |
Group instructors: | Ignacy Nowodworski, Witold Pichurski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Art workshop - Grading |
Copyright by University of Opole.