Promotion and art market
General data
Course ID: | 0202.8-PRS |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0213) Fine arts
|
Course title: | Promotion and art market |
Name in Polish: | Promocja i rynek sztuki |
Organizational unit: | Faculty of Art |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Study level: | (in Polish) studia pierwszego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 6 |
Education profile: | (in Polish) ogólnoakademicki |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Requirements: | (in Polish) brak |
Student workload: | (in Polish) Godzinny kontaktowe: - godz. zajęć - 15 - spotkania w instytucjach promujących kulturę plastyczną i uczestniczących w rynku sztuki - 10 godz. Godziny samodzielnej pracy studenta: - przygotowanie do zajęć - 25 godz. Suma: 25 godz. (K) + 25 godz. (S) = 50 godz. = 2 ECTS |
Short description: |
(in Polish) Głównymi założeniami zajęć z przedmiotu Promocja i rynek sztuki to zajęcia w ramach których studentki i studenci zapoznają się z przemysłem kultury. Uczestniczki kursu poznają podstawy działalności instytucji kultury w Opolu. Poznają osoby pracujące w miejscach najważniejszych dla sztuki w naszym mieście - kuratorów i edukatorów. W ramach zajęć studenci diagnozują sieć instytucji publicznych w Polsce. A także zapoznają się z najważniejszymi magazynami artystycznymi w naszym kraju. W ramach zajęć poznają również podstawowe zasady współpracy z mediami. |
Full description: |
(in Polish) Problematyka ćwiczeń - Zajęcia terenowe - wizyty w najważniejszych miejscach związanych ze sztuką w naszymi mieście. - Spotkania z osobami pracującymi w sektorze kultury - spotkania z kuratorkami - Lektura polskich czasopism związanych ze sztuką - Przedstawienie głównych ośrodków związanych z rynkiem i z promocją sztuki - Poznanie podstawowych zasad współpracy z mediami. - Omówienie mechanizmu produkcji i promocji wystawy - Wyczulenie studenta na powiązania sztuk wizualnych z prawami rządzącymi światem sztuki i kultury. - Zapoznanie się z różnymi rodzajami nośników służących do promocji. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Magazyn Szum. 2. Notes na 6 tygodni, bęc zmiana. 3. Artystyczne czasopisma naukowe np. Zeszyty Artystyczne, Dyskurs 4. Rafał Kasprzak, Przemysły kreatywne w Polsce : uwarunkowania i perspektywy, Warszawa 2013 5.Przemysł kreatywny : ekonomia na styku kultury i biznesu, red. nauk. Janina Stankiewicz, Zbigniew Binek, Sławomir Kotylak, Wydawnictwo MAjUS, 2013. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza Studentka zna powiązania sztuk wizualnych z system instytucjonalnym. Zna najważniejsze miejsca poświęcone sztuce w naszym mieście i kraju. Z przykłady ważnych czasopism i mediów zajmujących się sztuką. Zna różne rodzaje nośników służących do promocji. Umiejętności Student posługując się zdobytą wiedzą potrafi nawiązywać kontakt z instytucjami kultury, aktywnie uczestniczy w życiu kulturalnym, zna osoby zajmujące się sztuką i tworzące wystawy oraz wydarzenia kulturalne. Potrafi komunikować się z dziennikarzami i krytykami sztuki. Kompetencje społeczne Student po zapoznaniu się z podstawami i głównymi założeniami związanymi z promocją ma wyrobione zdanie na temat rynku sztuki, oraz wszelkich sposobów jego upowszechniania. Potrafi konstruktywnie podejść do postawionych zadań związanych z promocją, krytycznie odnieść się do niektórych zjawisk z nią zawiązanych, nawiązując dialog i kontynuując dyskusję. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) • Zajęcia w terenie - wizyty w instytucjach kultury • Wspólne zapoznanie się z agendą kulturalną miasta i kraju A. Sposób zaliczenia • zaliczenie z oceną B. Formy zaliczenia • Napisanie recenzji z wystawy • Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru C. Podstawowe kryteria Procentowy udział każdego warunku zaliczenia w końcowej ocenie: • Recenzja z wystawy – 50 %, • oceny cząstkowe – 50 % |
Practical placement: |
(in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)
Time span: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR CW
|
Type of class: |
Class, 15 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Natalia Krawczyk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Class - Grading |
Copyright by University of Opole.