University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Promotion and art market

General data

Course ID: 0202.8-PRS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0213) Fine arts The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Promotion and art market
Name in Polish: Promocja i rynek sztuki
Organizational unit: Faculty of Art
Course groups: (in Polish) Studia stacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Study level:

(in Polish) studia pierwszego stopnia

Field of study:

(in Polish) Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych

The semester in which the subject is carried out:

(in Polish) 6

Education profile:

(in Polish) ogólnoakademicki

Type of course:

obligatory courses

Mode:

(in Polish) Realizowany w sali
(in Polish) Realizowany w terenie

Requirements:

(in Polish) brak

Student workload:

(in Polish) Godzinny kontaktowe:

- godz. zajęć - 15

- spotkania w instytucjach promujących kulturę plastyczną i uczestniczących w rynku sztuki - 10 godz.

Godziny samodzielnej pracy studenta:

- przygotowanie do zajęć - 25 godz.


Suma: 25 godz. (K) + 25 godz. (S) = 50 godz. = 2 ECTS

Short description: (in Polish)

Głównymi założeniami zajęć z przedmiotu Promocja i rynek sztuki to zajęcia w ramach których studentki i studenci zapoznają się z przemysłem kultury. Uczestniczki kursu poznają podstawy działalności instytucji kultury w Opolu. Poznają osoby pracujące w miejscach najważniejszych dla sztuki w naszym mieście - kuratorów i edukatorów. W ramach zajęć studenci diagnozują sieć instytucji publicznych w Polsce. A także zapoznają się z najważniejszymi magazynami artystycznymi w naszym kraju. W ramach zajęć poznają również podstawowe zasady współpracy z mediami.

Full description: (in Polish)

Problematyka ćwiczeń

- Zajęcia terenowe - wizyty w najważniejszych miejscach związanych ze sztuką w naszymi mieście.

- Spotkania z osobami pracującymi w sektorze kultury - spotkania z kuratorkami

- Lektura polskich czasopism związanych ze sztuką

- Przedstawienie głównych ośrodków związanych z rynkiem i z promocją sztuki

- Poznanie podstawowych zasad współpracy z mediami.

- Omówienie mechanizmu produkcji i promocji wystawy

- Wyczulenie studenta na powiązania sztuk wizualnych z prawami rządzącymi światem sztuki i kultury.

- Zapoznanie się z różnymi rodzajami nośników służących do promocji.

Bibliography: (in Polish)

1. Magazyn Szum.

2. Notes na 6 tygodni, bęc zmiana.

3. Artystyczne czasopisma naukowe np. Zeszyty Artystyczne, Dyskurs

4. Rafał Kasprzak, Przemysły kreatywne w Polsce : uwarunkowania i perspektywy, Warszawa 2013

5.Przemysł kreatywny : ekonomia na styku kultury i biznesu, red. nauk. Janina Stankiewicz, Zbigniew Binek, Sławomir Kotylak, Wydawnictwo MAjUS, 2013.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza

Studentka zna powiązania sztuk wizualnych z system instytucjonalnym.

Zna najważniejsze miejsca poświęcone sztuce w naszym mieście i kraju.

Z przykłady ważnych czasopism i mediów zajmujących się sztuką.

Zna różne rodzaje nośników służących do promocji.

Umiejętności

Student posługując się zdobytą wiedzą potrafi nawiązywać kontakt z instytucjami kultury, aktywnie uczestniczy w życiu kulturalnym, zna osoby zajmujące się sztuką i tworzące wystawy oraz wydarzenia kulturalne. Potrafi komunikować się z dziennikarzami i krytykami sztuki.

Kompetencje społeczne

Student po zapoznaniu się z podstawami i głównymi założeniami związanymi z promocją ma wyrobione zdanie na temat rynku sztuki, oraz wszelkich sposobów jego upowszechniania. Potrafi konstruktywnie podejść do postawionych zadań związanych z promocją, krytycznie odnieść się do niektórych zjawisk z nią zawiązanych, nawiązując dialog i kontynuując dyskusję.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

• Zajęcia w terenie - wizyty w instytucjach kultury

• Wspólne zapoznanie się z agendą kulturalną miasta i kraju

A. Sposób zaliczenia

• zaliczenie z oceną

B. Formy zaliczenia

• Napisanie recenzji z wystawy

• Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru

C. Podstawowe kryteria

Procentowy udział każdego warunku zaliczenia w końcowej ocenie:

• Recenzja z wystawy – 50 %,

• oceny cząstkowe – 50 %

Practical placement: (in Polish)

nie dotyczy

Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)

Time span: 2024-03-01 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Class, 15 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Natalia Krawczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Class - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www6-1 (2024-04-02)