Graphic Design 4
General data
Course ID: | 0202.8-SPG4 |
Erasmus code / ISCED: |
03.1
|
Course title: | Graphic Design 4 |
Name in Polish: | Projektowanie graficzne 4 |
Organizational unit: | Faculty of Art |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
Course homepage: | http://sztuka.uni.opole.pl/pracownia-projektowania-graficznego/ |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) PRK: 6/7 studia pierwszego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych: Komunikacja Wizualna |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 5 |
Education profile: | (in Polish) ogólnoakademicki |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Supplementary literature: | (in Polish) Charlotte&P. Fiell, Projektowanie graficzne XXI wieku. Taschen 2005 Q. Newark, Design i grafika dzisiaj. ABE 2006 D. Dabner, Design&layout. Sztuka projektowania. Focus 2004 Felici J., Kompletny przewodnik po typografii, Gdańsk, 2006 Joe Grossman: Projektowanie czasopism na twoim komputerze, Intersoftland, Warszawa 1997 |
Student workload: | (in Polish) Godziny kontaktowe (K): udział w zajęciach: 30 h (K) Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego: - udział w przeglądzie śródsemestralnym: 3 h - udział w przeglądzie końcowym: 3 h Razem: 36 h = 1 p. ECTS Praca własna studenta (S): przygotowanie do zajęć: 15 h (S) przygotowanie do zaliczenia: 10 h (S) Razem 25 h = 1 p. ECTS SUMA: 36h (K) + 25h (S) = 61 h = 2 p. ECTS |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest poszerzenie podstawowej wiedzy oraz praktyki w projektowaniu i przygotowaniu do druku wydawnictw jedno lub wielostronicowych, charakteryzujących się złożonym układem graficznym i określoną narracją konsekwentną dla podjętego tematu. Przedmiot kształtuje świadomość i umiejetność tworzenia przekazu wizualnego wyrażonego znakiem, literą, słowem. Ze szczególną uwagą skierowaną na europejski dorobek kultury typograficznej z uwzględnieniem przyjętych zasad oraz świadomych odstępstw od powszechnie uznanych kanonów obowiązujących w typograficznym świecie, kształtowanie świadomości umiejętnego i trafnego podejmowania kluczowych decyzji typograficznych i projektowych. Zwrócenie szczególnej uwagi na komunikatywność i klarowność przekazu wizualnego. |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe: - Omówienie tematów obowiązujących w semestrze - Prezentacja i omówienie wybranych realizacji projektowych - Tworzenie projektu w oparciu o zróżnicowane komponenty - Zagadnienie złożonych układów graficznych (layout) - Struktura narracyjna publikacji wielostronicowej - Typografia: kroje pisma, układ typograficzny: zasady i odstępstwa - Hierarchia tekstu - Pre-press, impozycja, proofing - Problematyka korekcji barw, barwa w druku, a barwa na ekranie - Omówienie podstawowych procesów drukarskich |
Bibliography: |
(in Polish) Zdeno Kolesar, Jacek Mrowczyk. Historia projektowania graficznego. Karakter, Kraków 2018 Ambrose / Harris, Per-press. Poradnik dla grafików, Warszawa 2010 Chwałowski Robert, Typografia typowej książki, Gliwice 2002 David Bann, Poligrafia. Praktyczny przewodnik, Warszawa 2007 Andrzej Gołąb, Praktyczny poradnik poligraficzny. Procesy. Helion, Gliwice, 2021 Czasopisma specjalistyczne i branżowe, strony internetowe poświęcone zagadnieniom projektowania graficznego |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: Student posiada wiedzę z zakresu projektowania, przygotowania do druku prostych wydawnictw wielostronicowych. Znane mu są zasady procesów drukarskich. Jest zorientowany we współczesnych trendach projektowania graficznego z uwzględnieniem zarówno panujących zasad jak i uzasadnionych odstępstw. Umiejętności: Student potrafi korzystać z przyswojonej wiedzy i doświadczenia. Potrafi zaprojektować autorską publikację wielostronicową o charakterze złożonym. Posiada umiejętność poprawnego przygotowania do druku, zarówno poszczególnych składowych publikacji, jak i całości. Kompetencje społeczne (postawy): Student uświadamia sobie społeczny kontekst projektowania graficznego, rozumie potrzebę współpracy z innymi osobami w ramach prac i projektów zespołowych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawowe kryteria 15% - aktywność w trakcie zajęć 25% - przeglądy robocze 60% - przegląd końcowy |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO TU W TH PA
PA
PA
FR |
Type of class: |
Art workshop, 30 hours
|
|
Coordinators: | Grzegorz Gajos | |
Group instructors: | Katarzyna Mular | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Art workshop - Grading |
Copyright by University of Opole.