Graphic design 5
General data
Course ID: | 0202.8-SPG5 |
Erasmus code / ISCED: |
03.1
|
Course title: | Graphic design 5 |
Name in Polish: | Projektowanie graficzne 5 |
Organizational unit: | Faculty of Art |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
Course homepage: | http://sztuka.uni.opole.pl/pracownia-projektowania-graficznego/ |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) PRK: 6/7 studia pierwszego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych: Komunikacja wizualna |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 6 |
Education profile: | (in Polish) ogólnoakademicki |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Student workload: | (in Polish) Godziny kontaktowe (K): - udział w zajęciach: 30 h (K) Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego: - udział w przeglądzie śródsemestralnym: 5 h - udział w przeglądzie końcowym: 5 h Razem: 40 h = 1,5 p. ECTS Praca własna studenta (S): - przygotowanie do zajęć: 25 h (S) - przygotowanie do zaliczenia: 15 h (S) Razem 40 h = 1,5 p. ECTS SUMA: 40 h (K) + 40 h (S) = 80 h = 3 p. ECTS |
Short description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest poszerzanie wiedzy z zakresu projektowania materiałów promocyjnych wydarzeń kulturalnych, okolicznościowych, komercyjnych. Studenci zapoznają się z oczekiwaniem potencjalnego odbiorcy i opracowują strategię projektową. W ramach zadania studenci analizują dany produkt/wydarzenie, dobierają adekwatne środki formalne i podejmują ostateczne decyzje projektowe i edytorskie. Przedmiot rozwija umiejętności organizowania płaszczyzny, analizowania i syntetyzowania form, klarownego określania znaczenia, wagi i sensu wypowiedzi. |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe Omówienie tematów obowiązujących w semestrze Prezentacja i omówienie wybranych realizacji projektowych Funkcja użytkowa, a jej graficzna reprezentacja Cechy dobrze przemyślanej strategii marketingowej Analiza poziomów komunikacji wizualnej Problematyka syntezy i czytelność przekazu Hierarchia układów typograficznych (zaawansowana) Połączenie ilustracji z typografią (proporcje, relacje, powiązania, podstawowe błędy) Przygotowanie publikacji do druku |
Bibliography: |
(in Polish) J. Felici, Kompletny przewodnik po typografii. Słowo/obraz, 2006 R. Bringhurst, Elementarz stylu w typografii, Design Plus, Kraków 2007 R. Fawcett-Tang, New typographic design, Yale 2007 G. Ambrose, Twórcze projektowanie, PWN, Warszawa 2008 J. Mrowczyk, M.Warda, PGR (Projektowanie graficzne w Polsce), Karakter, Kraków 2010 M. Evamy, Logo – przewodnik dla projektantów, PWN 2007 Czasopisma specjalistyczne i branżowe, strony internetowe poświęcone zagadnieniom projektowania graficznego |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: Student posiada średniozaawansowaną wiedzę z zakresu projektowania materiałów promocyjnych (ulotki, plakaty, zaproszenia, foldery) oraz przygotowania materiału do druku. Poszerza wiedzę z zakresu organizacji warstwy ilustracyjnej i tekstowej na płaszczyźnie, rozumie zależności wynikające z zachowania właściwej proporcji pomiędzy ekspresją wypowiedzi a czytelnością komunikatu. Rozumie priorytet funkcji użytkowych projektu w kontekście doboru rozwiązań formalnych. Umiejętności: Student potrafi korzystać z przyswojonej wiedzy i doświadczenia. Potrafi określić wiodące cechy produktu i na podstawie wnikliwej analizy zaproponować oryginalne rozwiązania graficzne promujące określoną ideę. Potrafi w sposób czytelny nadać komunikatowi niekonwencjonalną szatę graficzną, wyznaczyć właściwą hierarchię informacji, dobrać adekwatny do projektu krój pisma oraz umiejętnie wykorzystać łączenie różnych dyscyplin artystycznych (malarskich, rysunkowych, graficznych, fotograficznych) w tzw. warstwie ilustracyjnej. Posiada umiejętność poprawnego przygotowania do druku, zarówno poszczególnych składowych publikacji, jak i całości. Kompetencje społeczne (postawy): Student uznaje wagę społecznego kontekstu projektowania graficznego. W sposób aktywny i otwarty angażuje się we współpracę z innymi osobami w ramach prac i projektów zespołowych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) zaliczenie z oceną Podstawowe kryteria 15% - aktywność w trakcie zajęć 25% - przeglądy robocze 60% - przegląd końcowy |
Copyright by University of Opole.