University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Graphic design 5

General data

Course ID: 0202.8-SPG5
Erasmus code / ISCED: 03.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0213) Fine arts The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Graphic design 5
Name in Polish: Projektowanie graficzne 5
Organizational unit: Faculty of Art
Course groups: (in Polish) Studia stacjonarne
Course homepage: http://sztuka.uni.opole.pl/pracownia-projektowania-graficznego/
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Study level:

(in Polish) PRK: 6/7

studia pierwszego stopnia

Field of study:

(in Polish) Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych: Komunikacja wizualna

The semester in which the subject is carried out:

(in Polish) 6

Education profile:

(in Polish) ogólnoakademicki

Type of course:

obligatory courses

Mode:

(in Polish) Realizowany w sali

Student workload:

(in Polish) Godziny kontaktowe (K):

- udział w zajęciach: 30 h (K)

Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego:

- udział w przeglądzie śródsemestralnym: 5 h

- udział w przeglądzie końcowym: 5 h

Razem: 40 h = 1,5 p. ECTS


Praca własna studenta (S):

- przygotowanie do zajęć: 25 h (S)

- przygotowanie do zaliczenia: 15 h (S)

Razem 40 h = 1,5 p. ECTS


SUMA: 40 h (K) + 40 h (S) = 80 h = 3 p. ECTS

Short description: (in Polish)

Cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest poszerzanie wiedzy z zakresu projektowania materiałów promocyjnych wydarzeń kulturalnych, okolicznościowych, komercyjnych. Studenci zapoznają się z oczekiwaniem potencjalnego odbiorcy i opracowują strategię projektową.

W ramach zadania studenci analizują dany produkt/wydarzenie, dobierają adekwatne środki formalne i podejmują ostateczne decyzje projektowe i edytorskie. Przedmiot rozwija umiejętności organizowania płaszczyzny, analizowania i syntetyzowania form, klarownego określania znaczenia, wagi i sensu wypowiedzi.

Full description: (in Polish)

Treści programowe

Omówienie tematów obowiązujących w semestrze

Prezentacja i omówienie wybranych realizacji projektowych

Funkcja użytkowa, a jej graficzna reprezentacja

Cechy dobrze przemyślanej strategii marketingowej

Analiza poziomów komunikacji wizualnej

Problematyka syntezy i czytelność przekazu

Hierarchia układów typograficznych (zaawansowana)

Połączenie ilustracji z typografią (proporcje, relacje, powiązania, podstawowe błędy)

Przygotowanie publikacji do druku

Bibliography: (in Polish)

J. Felici, Kompletny przewodnik po typografii. Słowo/obraz, 2006

R. Bringhurst, Elementarz stylu w typografii, Design Plus, Kraków 2007

R. Fawcett-Tang, New typographic design, Yale 2007

G. Ambrose, Twórcze projektowanie, PWN, Warszawa 2008

J. Mrowczyk, M.Warda, PGR (Projektowanie graficzne w Polsce), Karakter, Kraków 2010

M. Evamy, Logo – przewodnik dla projektantów, PWN 2007

Czasopisma specjalistyczne i branżowe, strony internetowe poświęcone zagadnieniom projektowania graficznego

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza:

Student posiada średniozaawansowaną wiedzę z zakresu projektowania materiałów promocyjnych (ulotki, plakaty, zaproszenia, foldery) oraz przygotowania materiału do druku. Poszerza wiedzę z zakresu organizacji warstwy ilustracyjnej i tekstowej na płaszczyźnie, rozumie zależności wynikające z zachowania właściwej proporcji pomiędzy ekspresją wypowiedzi a czytelnością komunikatu. Rozumie priorytet funkcji użytkowych projektu w kontekście doboru rozwiązań formalnych.

Umiejętności:

Student potrafi korzystać z przyswojonej wiedzy i doświadczenia. Potrafi określić wiodące cechy produktu i na podstawie wnikliwej analizy zaproponować oryginalne rozwiązania graficzne promujące określoną ideę. Potrafi w sposób czytelny nadać komunikatowi niekonwencjonalną szatę graficzną, wyznaczyć właściwą hierarchię informacji, dobrać adekwatny do projektu krój pisma oraz umiejętnie wykorzystać łączenie różnych dyscyplin artystycznych (malarskich, rysunkowych, graficznych, fotograficznych) w tzw. warstwie ilustracyjnej. Posiada umiejętność poprawnego przygotowania do druku, zarówno poszczególnych składowych publikacji, jak i całości.

Kompetencje społeczne (postawy):

Student uznaje wagę społecznego kontekstu projektowania graficznego. W sposób aktywny i otwarty angażuje się we współpracę z innymi osobami w ramach prac i projektów zespołowych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

zaliczenie z oceną

Podstawowe kryteria

15% - aktywność w trakcie zajęć

25% - przeglądy robocze

60% - przegląd końcowy

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www5-1 (2024-04-02)