Realizacje multimedialne 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0202.8-SPR1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
03.1
|
Nazwa przedmiotu: | Realizacje multimedialne 1 |
Jednostka: | Wydział Sztuki |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | PRK: 6/7 Studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | 5 |
Profil kształcenia: | Ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Nakład pracy studenta: | Liczba punktów ECTS: 2 / 60h A. Godziny kontaktowe: 30h / 1ECTS Udział w zajęciach: 30h B. Praca własna studenta: 30h / 1ECTS Przygotowanie do zajęć: 20h Przygotowanie do zaliczenia: 10h |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie się z podstawowymi zagadnieniami z zakresu projektowania i realizowania projektów multimedialnych. Zapoznanie się z podstawowymi metodami generowania efektów wizualnych oraz wiązania obrazów ruchomych ze ścieżkami audio. Opanowanie podstawowych umiejętności związanych z praktycznym wykorzystaniem oprogramowania umożliwiającego tworzenie obrazu ruchomego i jego postprodukcję. Rozpoznanie metod i zasad tworzenia kompozycji audiowizualnych. |
Pełny opis: |
Treści programowe: - Prezentacja i omówienie przykładów różnorodnych zastosowań technik multimedialnych w realizacjach artystycznych. - Prezentacja i omówienie przykładów różnorodnych zastosowań technik multimedialnych w realizacjach użytkowych. - Podstawowe możliwości urządzeń peryferyjnych sprzężonych z oprogramowaniem modelującym i edytującym obraz ruchomy i dźwięk w czasie rzeczywistym. - Podstawy multimedialnego aranżowania przestrzeni. - Podstawy technik łączenia obiektów przestrzennych z obrazem cyfrowym. - Podstawy kreacji i edycji materiałów graficznych, fotograficznych, animowanych oraz wideo na potrzeby realizacji projektów multimedialnych. - Podstawy wykorzystania materiałów graficznych, fotograficznych, animowanych i wideo w realizacji projektów multimedialnych. - Podstawy realizacji i edycji dźwięku na potrzeby projektów i zdarzeń multimedialnych. - Podstawy synchronizacji obrazu i dźwięku w projektach multimedialnych. - Przegląd zrealizowanych projektów i zadań oraz dyskusja. |
Literatura: |
- Zawojski P., Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii, Warszawa 2010. - Krzemień-Ojak S. Kultura i sztuka u progu XXI wieku. Białystok 1997. - Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów, red. A. Gwóźdź, Kraków 2001. - Higgins D. 2000. Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje. Gdańsk 2000. - Kluszczyński R. W., Film – wideo – multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Kraków, 2002 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Posiada podstawową wiedzę z zakresu sztuki multimedialnej. - Rozumie zasady kreowania i kontrolowania obrazu ruchomego za pomocą specjalistycznego oprogramowania - Rozumie zasady tworzenia kompozycji multimedialnych - Rozumie korzyści płynące z podziału zadań i specjalizacji w pracy zespołowej. Umiejętności - Posługuje się oprogramowaniem do tworzeniu obrazów ruchomych i ich postprodukcji oraz programami umożliwiającymi wytwarzanie, przetwarzanie, odtwarzanie i przesyłanie sygnału wideo w czasie rzeczywistym. - Potrafi w praktyce wykorzystać podstawową wiedzę z zakresu kontroli przekazu multimedialnego w czasie rzeczywistym i posługiwać się urządzeniami peryferyjnymi. - W sposób świadomy i przemyślany tworzy spójne kompozycje multimedialne. - Potrafi w oryginalny sposób interpretować postawione zadania. - Potrafi w klarowny sposób wypowiadać się i prezentować swoje pomysły, efekty własnej pracy oraz właściwie uargumentować zajmowane stanowisko. - Potrafi prawidłowo określić priorytety w realizacji powierzonych zadań. Kompetencje społeczne - Rozumie potrzebę dialogu, rolę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej. - Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych. - Krytycznie odnosi się do własnych pomysłów i doskonali je na drodze prób i eksperymentów. - Efektywnie funkcjonuje w ramach pracy zespołowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie z oceną - Realizacja projektów semestralnych (75%) - Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru (25%) Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac. |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.