Multimedia events 2
General data
Course ID: | 0202.8-SPR2 |
Erasmus code / ISCED: |
03.1
|
Course title: | Multimedia events 2 |
Name in Polish: | Realizacje multimedialne 2 |
Organizational unit: | Faculty of Art |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) PRK: 6/7 Studia pierwszego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 6 |
Education profile: | (in Polish) Ogólnoakademicki |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Student workload: | (in Polish) Liczba punktów ECTS: 3 / 80h A. Godziny kontaktowe: 40h/ 1,5 ECTS Udział w zajęciach: 30h Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego: - udział w przeglądzie śródsemestralnym: 5h - udział w przeglądzie końcoworocznym: 5h B. Praca własna studenta: 40h/ 1,5 ECTS Przygotowanie do zajęć: 25h Przygotowanie do zaliczenia: 15h |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie się ze śrdeniozaawansowanymi zagadnieniami z zakresu przygotowywania i realizacji projektów multimedialnych. Zapoznanie się z podstawowymi metodami generowania efektów wizualnych oraz wiązania obrazów ruchomych ze ścieżkami audio. Opanowanie podstawowych umiejętności związanych z praktycznym wykorzystaniem oprogramowania umożliwiającego edycję obrazu ruchomego w czasie rzeczywistym. Rozpoznanie metod i zasad tworzenia i wykorzystania kompozycji multimedialnych. |
Full description: |
(in Polish) - Prezentacja i omówienie przykładów różnorodnych zastosowań średniozaawansowanych technik multimedialnych w realizacjach artystycznych. - Prezentacja i omówienie przykładów różnorodnych zastosowań średniozaawansowanych technik multimedialnych w realizacjach użytkowych. - Podstawowe techniki wykorzystania urządzeń peryferyjnych sprzężonych z oprogramowaniem modelującym i edytującym obraz ruchom i dźwięk w czasie rzeczywistym. - Podstawy wirtualnego aranżowania przestrzeni złożonych. - Średniozaawansowane techniki łączenia obiektów realnych z obrazem cyfrowym. - Średniozaawansowana kreacja i edycja materiałów graficznych, fotograficznych, animowanych oraz wideo na potrzeby realizacji projektów multimedialnych. - Średniozaawansowane zastosowania materiałów graficznych, animowanych i wideo w realizacji projektów multimedialnych. - Średniozaawansowana realizacja i edycja dźwięku na potrzeby projektów multimedialnych. - Średniozaawansowane techniki synchronizacji obrazu z dźwiękiem w projektach multimedialnych - Przegląd zrealizowanych projektów i zadań oraz dyskusja. |
Bibliography: |
(in Polish) - Zawojski P., Cyfrowe wyzwania. „Biuletyn Polskiego Towarzystwa Estetycznego” 2004, nr 4 - Obrazy i obrazowania w dobie mediów elektronicznych, red. Sajkiewicz S., Katowice 2010. - Colson, R., The Fundamentals of Digital Art, Szwajcaria, 2012. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: - Posiada poszerzoną wiedzę z zakresu sztuki multimedialnej. - Rozumie zasady kreowania i kontrolowania obrazu ruchomego za pomocą specjalistycznych programów. - Rozumie zasady tworzenia kompozycji audiowizualnych. - Rozumie korzyści płynące z podziału zadań i specjalizacji w pracy zespołowej. Umiejętności: - Sprawnie posługuje się programami poświęconymi tworzeniu obrazów ruchomych i ich postprodukcji. - Potrafi w praktyce wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu kontroli przekazu multimedialnego. - W sposób świadomy i przemyślany tworzy spójne kompozycje audiowizualne. - Potrafi w oryginalny sposób interpretować postawione zadania. - Potrafi w klarowny sposób wypowiadać się i prezentować swoje pomysły, efekty własnej pracy oraz właściwie uargumentować zajmowane stanowisko. Kompetencje społeczne (postawy) - Rozumie potrzebę dialogu, rolę, dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej. - Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych. - Krytycznie odnosi się do własnych pomysłów i doskonali je na drodze prób i eksperymentów. - Efektywnie współdziała w pracy zespołowej. - Prawidłowo określa priorytety w realizacji powierzonych mu zadań. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie i egzamin - Realizacja projektów semestralnych (75%) - Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru (25%) Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac. |
Practical placement: |
(in Polish) Brak |
Copyright by University of Opole.