Learning strategies
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.2.5-D1-SU |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Learning strategies |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Pełny opis: |
Moduł 5 Strategie uczenia się Kod ECTS 1.2.5-D1-M5 Liczba godzin 30 Liczba ECTS 3 Forma zaliczenia zaliczenie z oceną Rok pierwszy Semestr zimowy Typ zajęć obowiązkowe Język angielski Wymagania wstępne brak Nazwa jednostki prowadzącej przedmiot Uniwersytet Opolski / Wydział Filologiczny / Instytut Filologii Angielskiej Studia kierunek* poziom kształcenia forma studiów profil kształcenia specjalność* Filologia Angielska pierwszy stacjonarne ogólno akademicki 1. Język angielski z wiedzą o kulturze 2. Język angielski z językiem hiszpańskim 3. Translatoryka *nazwa zgodna z zatwierdzonym katalogiem kierunków i specjalności Przedmioty wchodzące w skład modułu Nazwa przedmiotu Kod ECTS Forma zajęć Liczba godzin Liczba ECTS Prowadzący Strategie uczenia się 1.2.5-D1-SU ćw. 30 3 dr M. Adams-Tukiendorf Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów zamierzonych raport (1, 2, 4) zadania domowe w formie pisemnej (1, 2, 6, 8) ocena pracy w małych grupach (3, 7) prezentacja ustna (1, 2, 3, 5) Sposób realizacji zajęć i metody dydaktyczne zajęcia w sali dydaktycznej ćwiczenia warsztatowe Liczba punktów ECTS – nakład pracy studenta 1 pkt. ECTS 30 godzin zajęć 1 pkt. ECTS 25 godzin przygotowania do zajęć ( pisanie raportu, wykonanie zadań domowych) 1 pkt. ECTS 15 godzin konsultacji z prowadzącym, 10 godz. przygotowania prezentacji Ogólny opis modułu Moduł oferuje studentom możliwość doskonalenia wybranych technik i strategii efektywnego uczenia się na poziomie akademickim poprzez uaktywnienie procesu refleksji. Cele przedmiotu Celem przedmiotu jest dostosowanie programu do indywidualnych potrzeb danej grupy ćwiczeniowej i skupienie się na ćwiczeniu tych strategii czy technik uczenia się, które sprawiają problem i uniemożliwiają osiągnięcie takiego poziomu uczenia się, który byłby dla studentów bardziej satysfakcjonujący. Podstawową umiejętnością, która będzie rozwijana jest refleksja nad własnym procesem uczenia się oraz przygotowanie do strategicznego podchodzenia do egzaminów w różnej formie. Treści programowe 1. rozpoznanie mocnych stron w procesie uczenia 2. praca z celem, 3. rozpoznanie blokad, radzenie sobie ze stresem 4. doskonalenie umiejętności czytania, słuchania i komunikowania się 5. organizowanie i zarządzanie procesem uczenia się/ kontrola czasu 6. usprawnianie procesu zapamiętywania/ poprawa koncentracji 7. efektywne przygotowanie do egzaminów 8. refleksja nad procesem uczenia się 1. 9. podejmowanie decyzji (planowanie procesu uczenia się) Wykaz literatury A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu lub testu zaliczeniowego): A.1. wykorzystywana podczas zajęć Lucas, B. (2001). Power up your mind. London: Nicholas Brealey. A.2. studiowana samodzielnie przez studenta Wallace, M. (1995). Study skills in English. Cambridge: CUP. B. Literatura uzupełniająca Buzan. T. (1991). Use your perfect memory. New York: Plume. Gardner, H. (1983). Frames of Mind. New York: Basic Books. Skehan, P. (1993). Individual differences in second language learning. London: Arnold. Smith, M., and Smith, G.(1994) A study skills handbook. Oxford: OUP. Thomas, Will (2005). Coaching solutions. Resource book. Stafford, UK: Network Educational Press. Waters, M., and Waters A. (1995). Study tasks in English. Cambridge: CUP. Whitmore, Sir John (2002). Coaching for performance. 3rd ed. London: Nicholas Brealey. Williams, Robin (2010). The non-designer’s presentation book. Berkeley,CA: Peachpit Press. Efekty kształcenia Wiedza Student: 1. zna kluczowe strategie uczenia się (strategie kognitywne, zapamiętywania i kompensacyjne, strategie językowe; strategie radzenia sobie ze stanem emocjonalnym, strategie organizacji i planowania procesu uczenia się) Umiejętności Student: 2. potrafi korzystać z różnych materiałów źródłowych (Internet, biblioteka) i wyszukiwać, analizować, selekcjonować i użytkować informacje w formie prezentacji ustnej lub raportu (K_U01, K_U03) 3. potrafi komunikować swoje myśli i emocje oraz wyrażać obserwacje i opinie w sposób klarowny (K_U05, K_U07, K_U08, K_U09, K_U10, K_U13) 4. przygotowuje pracę pisemną w formie raportu w języku angielskim (K_U07, K_U08, K_U11, K_U13) 5. przygotowuje prezentację ustną w języku angielskim (K_U01, K_U08, K_U10, K_U13) Kompetencje społeczne Student: 6. rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_K01) 7. współdziała i współpracuje w grupie (K_K04, K_K05, K_K06) 8. potrafi określić priorytety służące realizacji swoich celów oraz wyznaczonych przez innych zadań (K_K06) Kontakt dr M. Adams-Tukiendorf: maadtu@gmail.com |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.