Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Learning strategies

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.2.5-D1-SU
Kod Erasmus / ISCED: 09.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Learning strategies
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Pełny opis:

Moduł 5

Strategie uczenia się

Kod ECTS

1.2.5-D1-M5

Liczba godzin

30 Liczba ECTS

3 Forma zaliczenia

zaliczenie z oceną Rok

pierwszy Semestr

zimowy Typ zajęć

obowiązkowe Język

angielski Wymagania wstępne

brak

Nazwa jednostki prowadzącej przedmiot

Uniwersytet Opolski / Wydział Filologiczny / Instytut Filologii Angielskiej

Studia

kierunek* poziom kształcenia forma studiów profil kształcenia specjalność*

Filologia Angielska pierwszy stacjonarne ogólno

akademicki 1. Język angielski z wiedzą o kulturze

2. Język angielski z językiem hiszpańskim

3. Translatoryka

*nazwa zgodna z zatwierdzonym katalogiem kierunków i specjalności

Przedmioty wchodzące w skład modułu

Nazwa przedmiotu Kod ECTS Forma zajęć Liczba godzin Liczba ECTS Prowadzący

Strategie uczenia się 1.2.5-D1-SU ćw. 30 3 dr M. Adams-Tukiendorf

Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów zamierzonych

raport (1, 2, 4)

zadania domowe w formie pisemnej (1, 2, 6, 8)

ocena pracy w małych grupach (3, 7)

prezentacja ustna (1, 2, 3, 5)

Sposób realizacji zajęć i metody dydaktyczne

zajęcia w sali dydaktycznej

ćwiczenia warsztatowe Liczba punktów ECTS – nakład pracy studenta

1 pkt. ECTS 30 godzin zajęć

1 pkt. ECTS 25 godzin przygotowania do zajęć ( pisanie raportu, wykonanie zadań domowych)

1 pkt. ECTS 15 godzin konsultacji z prowadzącym, 10 godz. przygotowania prezentacji

Ogólny opis modułu

Moduł oferuje studentom możliwość doskonalenia wybranych technik i strategii efektywnego uczenia się na poziomie akademickim poprzez uaktywnienie procesu refleksji.

Cele przedmiotu

Celem przedmiotu jest dostosowanie programu do indywidualnych potrzeb danej grupy ćwiczeniowej i skupienie się na ćwiczeniu tych strategii czy technik uczenia się, które sprawiają problem i uniemożliwiają osiągnięcie takiego poziomu uczenia się, który byłby dla studentów bardziej satysfakcjonujący. Podstawową umiejętnością, która będzie rozwijana jest refleksja nad własnym procesem uczenia się oraz przygotowanie do strategicznego podchodzenia do egzaminów w różnej formie.

Treści programowe

1. rozpoznanie mocnych stron w procesie uczenia

2. praca z celem,

3. rozpoznanie blokad, radzenie sobie ze stresem

4. doskonalenie umiejętności czytania, słuchania i komunikowania się

5. organizowanie i zarządzanie procesem uczenia się/ kontrola czasu

6. usprawnianie procesu zapamiętywania/ poprawa koncentracji

7. efektywne przygotowanie do egzaminów

8. refleksja nad procesem uczenia się

1. 9. podejmowanie decyzji (planowanie procesu uczenia się)

Wykaz literatury

A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu lub testu zaliczeniowego):

A.1. wykorzystywana podczas zajęć

Lucas, B. (2001). Power up your mind. London: Nicholas Brealey.

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

Wallace, M. (1995). Study skills in English. Cambridge: CUP.

B. Literatura uzupełniająca

Buzan. T. (1991). Use your perfect memory. New York: Plume.

Gardner, H. (1983). Frames of Mind. New York: Basic Books.

Skehan, P. (1993). Individual differences in second language learning. London: Arnold.

Smith, M., and Smith, G.(1994) A study skills handbook. Oxford: OUP.

Thomas, Will (2005). Coaching solutions. Resource book. Stafford, UK: Network Educational Press.

Waters, M., and Waters A. (1995). Study tasks in English. Cambridge: CUP.

Whitmore, Sir John (2002). Coaching for performance. 3rd ed. London: Nicholas Brealey.

Williams, Robin (2010). The non-designer’s presentation book. Berkeley,CA: Peachpit Press.

Efekty kształcenia

Wiedza

Student:

1. zna kluczowe strategie uczenia się (strategie kognitywne, zapamiętywania i kompensacyjne, strategie językowe; strategie radzenia sobie ze stanem emocjonalnym, strategie organizacji i planowania procesu uczenia się)

Umiejętności

Student:

2. potrafi korzystać z różnych materiałów źródłowych (Internet, biblioteka) i wyszukiwać, analizować, selekcjonować i użytkować informacje w formie prezentacji ustnej lub raportu (K_U01, K_U03)

3. potrafi komunikować swoje myśli i emocje oraz wyrażać obserwacje i opinie w sposób klarowny (K_U05, K_U07, K_U08, K_U09, K_U10, K_U13)

4. przygotowuje pracę pisemną w formie raportu w języku angielskim (K_U07, K_U08, K_U11, K_U13)

5. przygotowuje prezentację ustną w języku angielskim (K_U01, K_U08, K_U10, K_U13)

Kompetencje społeczne

Student:

6. rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_K01)

7. współdziała i współpracuje w grupie (K_K04, K_K05, K_K06)

8. potrafi określić priorytety służące realizacji swoich celów oraz wyznaczonych przez innych zadań (K_K06)

Kontakt

dr M. Adams-Tukiendorf: maadtu@gmail.com

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www4-1 (2024-04-02)