Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic major 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.N2.EP.TTP.AP.15
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Academic major 2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Teacher Training Programme

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 2

Profil kształcenia:

studia niestacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Mieszany: realizowany zdalnie i w sali

Wymagania:

Academic major 1

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS: 4

1 ECTS = 30 hrs in class (50% university site/50% online)

3 ECTS = 90 hrs preparation to class with direct participation of the teacher

Skrócony opis:

Course description

The course in Academic major 2 is a continuation of Academic major 1. It deepends students theoretical knowledge related to second language acquisition and introduces practical application of that knowledge, inviting students to discover own research interests within that knowledge.

Pełny opis:

Course objectives:

The main aim of the Academic major courses is to explore academic issues that will be a basis for the students own research in the second language acquisition context in the following semesters.

In Academic Major 2 the students decide upon their own research project, formulate their MA thesis topic, develop the theoretical part of their MA thesis

-------------------

The main topics realized during the course depend on the academic teacher who will then work with the students MA research projects.

-----------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

lecture, multimedia presentation, discussion, material analysis, ICT tools/e-learning, MSTeams

Literatura:

Reading list decided upon by the academic teacher at the beginning of the semester. Materials need to be relevant to students' individual research interests in SLA.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQF 2019

Knowledge

Students know and understand

1. the position and role of philological sciences and their place among the humanities as well as the analytical and methodological tools used in them; especially the role of second language acquisition in linguistics (k_W01/P7S_WG)

2. to an in-depth extent advanced second language acquisition terminology and theories (k_W02/P7S_WG)

3. a wide range of analytical and interpretative methods relating to various cultural products analyzed within linguistics, including theories and research schools in the field of language acquisition (k_W05/P7S_WG)

Skills

Students can:

4. use terminology and take theoretical positions resulting from English studies in order to formulate research problems and carry out tasks that will guide them towards their MA thesis topic (k_U01/P7S_UW)

5. connect linguistic knowledge with other scientific fields, particularly psychology, pedagogy, sociology and culture studies (k_U08/P7S_UU)

6. independently formulate research problems (k_U06/P7S_UK)

Social competences

Students are ready to

7. accept linguistic and cultural differences and recognize them as natural professional conditions when formulating their research problems (k_K03/P7S_KO)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active participation in the classes - 45% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6,7)

2. Written assignments - 55% of the final grade (outcome 2,3,4,5,6)

pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: Magdalena Szyszka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www6-1 (2024-04-02)