Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic major 4

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.N2.EP.TTP.AP.17
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Academic major 4
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Teacher Training Programme

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 4

Profil kształcenia:

studia niestacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Mieszany: realizowany zdalnie i w sali

Wymagania:

Academic major 1

Academic major 2

Academic major 3

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS: 3

1 ECTS = 30 hrs in class (50% university site/50% online)

2 ECTS = 60 hrs preparation to class with direct participation of the teacher

Skrócony opis:

Course description

The course Academic Major 4 is a continuation of Academic Major 3. The students continue to deepen their knowledge regarding selected trends and achievements within the studied discipline. The students follow their research topics and research projects under the supervision of the academic responsible for their MA thesis development.

Pełny opis:

Course objectives:

The main aim of the Academic major is to explore academic issues that are a basis for the students' own research in the second language acquisition context .

In the Academic major 4 course the students work on

- discussing parts of the thesis (chapters, parts of chapters)

- discussing the interpretative potential of the thesis

- discussing various contexts connected with the topic of the thesis

- discussing the significance of the critical/interpretative efforts

------------------

Course content:

depends on individual needs of the students and is decided upon by the teacher.

----------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity

supervising, mentoring, discussion, reading, text analysis, writing, revising, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list is individual and depends on a topic of a dissertation.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQF 2019

Knowledge

Students know and understand

1. the position and role of philological sciences and their place among the humanities as well as the analytical and methodological tools used in them; especially the role of second language acquisition in linguistics (k_W01/P7S_WG)

2. in-depth specialist terminology and theories of second language aquisition studies (k_W02/P7S_WG)

3. a wide range of analytical and interpretative methods relating to various cultural products analyzed within linguistics, including theories and research schools in the field of language acquisition (k_W05/P7S_WG)

Skills

Students can:

4. use specialist terminology and follow theoretical positions resulting from English studies in order to work on their own advanced texts in English, referring to formal sources (k_U01/P7S_UW; k_U04/P7S_UK))

5. use the acquired knowledge and skills to deepen academic interests in the intra- and interdisciplinary dimension (k_U08/P75_UU)

6. use appropriate tools and methods to finalise own research problems and discuss them with their academic teacher (k_U06/P7S_UK)

Social competences

Students are ready to

7. prioritise tasks, managing the time and resources following the supervisor’s guidance (k_K01/P7S_KK)

8. accept linguistic and cultural differences and recognize them as natural professional conditions when solving their research problems (k_K03/P7S_KO)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active participation in individual conferences - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6,7,8)

2. sections of MA thesis - 50% of the final grade (outcome 2,3,4,5,7,8)

pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www3-1 (2024-04-02)