Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic research in Second Language Acquisition 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.N2.EP.TTP.AP.22
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Academic research in Second Language Acquisition 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Teacher Training Programme

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 2

Profil kształcenia:

studia niestacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS: 4

1 ECTS = 30hrs in class

3 ECTS = 90hrs preparation to class with direct participation of teacher

Skrócony opis:

Course description

The course Academic research in Second Language Acquisition 1 focuses on the the basic research methods in critical applied linguistics, including content analysis and critical discourse analysis.

Pełny opis:

Course objectives

familiarising the students with research methods used in critical applied linguistics

-------------------

Course content

1. Qualitative and quantitative methodologies.

2. Content analysis in educational reserach.

3. Critical Disciourse Analysis in the research of educational materials.

4. Process of the research - main stages.

5. The process of data collecting.

6. Data analysis and interpretation.

7. Description of research results.

---------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity

extensive reading, essay writing, discussion, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list:

Ruth Wodak, Michael Meyer Red., Methods of critical discourse analysis, Thousand Oaks : Sage Publications, 2010

Norman Fairclough, Critical discourse analysis: The critical study of language, London: Longman, 1999

Klaus Krippendorff, Content analysis: An introduction to its methodology, Sage Publications, 2019

Lia Litosseliti ed., Research methods in linguistics, London : Bloomsbury, 2017

Supplementary reading:

Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed method approaches. Los Angeles: SAGE Publications.

Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition. Second edition. Oxford: Oxford University Press.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes (PQR 2019)

Knowledge

A student knows and understands

1. to a preliminary extent analytical and methodological tools used in research within applied linguistics (k_W01/P7S_WG)

2. to a preliminary extent methods of analysis and interpretation of texts in second language acquisition (k_W04/P7S_WG)

Skills

A student can:

3. formulate and analyse research problems, choose methods and tools for solving them using knowledge of applied linguistics (k_U06/P7S_UW)

Social competence

A student is ready to

4. set priorities when carrying out research analysis (k_K01/P7S_KK)

5. critically assess their knowledge (k_K02/P7S_KK )

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active participation in classes - 45% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5)

2. Written assignment of a chosen topic - 55% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5)

pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www5-1 (2024-04-02)