Academic research in Second Language Acquisition 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.N2.EP.TTP.AP.22 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną
|
Nazwa przedmiotu: | Academic research in Second Language Acquisition 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia niestacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | studia drugiego stopnia |
Kierunek studiów: | English Philology - Teacher Training Programme |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 2 |
Profil kształcenia: | studia niestacjonarne profil akademicki |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Nakład pracy studenta: | ECTS points in relation to student’s duties total number of ECTS: 4 1 ECTS = 30hrs in class 3 ECTS = 90hrs preparation to class with direct participation of teacher |
Skrócony opis: |
Course description The course Academic research in Second Language Acquisition 1 focuses on the the basic research methods in critical applied linguistics, including content analysis and critical discourse analysis. |
Pełny opis: |
Course objectives familiarising the students with research methods used in critical applied linguistics ------------------- Course content 1. Qualitative and quantitative methodologies. 2. Content analysis in educational reserach. 3. Critical Disciourse Analysis in the research of educational materials. 4. Process of the research - main stages. 5. The process of data collecting. 6. Data analysis and interpretation. 7. Description of research results. --------------- Methods of instruction/ forms of classroom activity extensive reading, essay writing, discussion, ICT tools/MSTeams |
Literatura: |
Reading list: Ruth Wodak, Michael Meyer Red., Methods of critical discourse analysis, Thousand Oaks : Sage Publications, 2010 Norman Fairclough, Critical discourse analysis: The critical study of language, London: Longman, 1999 Klaus Krippendorff, Content analysis: An introduction to its methodology, Sage Publications, 2019 Lia Litosseliti ed., Research methods in linguistics, London : Bloomsbury, 2017 Supplementary reading: Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed method approaches. Los Angeles: SAGE Publications. Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition. Second edition. Oxford: Oxford University Press. |
Efekty uczenia się: |
Learning outcomes (PQR 2019) Knowledge A student knows and understands 1. to a preliminary extent analytical and methodological tools used in research within applied linguistics (k_W01/P7S_WG) 2. to a preliminary extent methods of analysis and interpretation of texts in second language acquisition (k_W04/P7S_WG) Skills A student can: 3. formulate and analyse research problems, choose methods and tools for solving them using knowledge of applied linguistics (k_U06/P7S_UW) Social competence A student is ready to 4. set priorities when carrying out research analysis (k_K01/P7S_KK) 5. critically assess their knowledge (k_K02/P7S_KK ) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forms of evaluation of learning outcomes 1. Active participation in classes - 45% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5) 2. Written assignment of a chosen topic - 55% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5) pass at 60% of the final grade |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.