Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic Language Skills: Listening and structures 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.N2.EP.TTP.AP.6
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Academic Language Skills: Listening and structures 3
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Teacher Training Programme

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 3

Profil kształcenia:

studia niestacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Academic Language Skills: Listening and structures 1

Academic Language Skills: Listening and structures 2

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

total number of ECTS = 2

0,5 ECTS = 15 hrs in class

1,5 ECTS = 45hrs preparation to class with direct participation of teacher

Skrócony opis:

Course description

The course is a continuation of ALS: Listening and structures 2. The language contained in this course is meant to facilitate language development at C2 level. In addition, the students will continue to practice listening omprehension and language use in the exam-type exercises. The course is part of preparation for the self-study exam at C2 level.

Pełny opis:

Course objectives

This course is aimed at those preparing for the self-study C2-Level Practical English Exam. It includes proficiency-level listening practice, grammar, use of English and academic vocabulary.

----------

Course content

-training proficiency level vocabulary in the genres of general and academic English.

-understanding of idiomatic structures and patterns.

- developing listening for general understanding, specific details, meaning in order to complete exam-related exercises.

-re-visiting grammar structures and patterns in order to observe their use at C2 level.

- practising exam preparation strategies.

----------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

individual, pair work and group work. Peer correction. Grammar and listening exercises: multiple choice, gap fill, word formation, multiple matching, class problem-solving discussion, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list

Gude, K., & Duckworth, M. (2003). Proficiency masterclass: student's book. Oxford University Press.

Terry, M., Wilson, J., & O'Connell, S. (2004). Focus on academic skills for IELTS. Longman.

Roderick, M., Nuttall C., & Kenny N. (2013) . Proficiency Expert Coursebook. Pearson.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge:

Student knows and understands to an in-depth extent :

1. a full range of grammatical structures and lexical patterns at C2 level reaching 60% of accuracy (k_W02/P7S_WG)

2. idiomatic language and native-speaker competence. (k_W06/P7S_WG)

Skills

Student

3. can listen for gist and specific detail. (k_U05/P7S_UK)

4. becomes familiar with the listening and use-of-English exercises that will appear in the practical exam. (k_U05/P7S_UK)

5. can utilise a C2 level of English for academic purposes. (k_U05/P7S_UK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active engagement in class activities - 20% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5)

2. Tests on grammatical material covered during the course - 40% of the final grade (outcome 1,2,4,5)

3. Listening tests - 40% of the final grade (outcome 3,4,5)

Final Grading Framework:

2.0 (Fail): 0-59%

3.0 (Average): 60-68%

3.5 (Average Plus): 69-74%

4.0 (Good): 75-84%

4.5 (Good Plus): 85-92%

5.0 (Very Good): 93-100%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: Tomasz Sutarzewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www5-1 (2024-04-02)