Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Communication skills for specific purposes 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EP.PP.23
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Communication skills for specific purposes 2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Practical Profile

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 2

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil praktyczny

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Communication skills for specific purposes 1

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS: 3

2 ECTS – 60 hours in class

0,5 ECTS – 15 hours preparation,

0,5 ECTS - 15 hours direct contact with the instructor

Skrócony opis:

Course description

The course Communication Skills for Specific Purposes 2 is a continuation of a similar course in the previous semester. The course provides students with predominantly oral and listening practice based lessons around business topics which reflect the day to day realities of business and work life. Students will be using business case studies to reflect, think and communicate their way through challenging scenarios.

Pełny opis:

Course objectives

The course Communication Skills for Specific Purposes 2 s providing students with an extended English communication practice for business at C1 level.

---------------------

Course content

1. Resources: vital assets – limited supplies, energy, minerals, capital, renewable resources, sustainable resources, non-renewable resources, geo-political pressures, scarcity, security concerns, global warming, carbon emissions.

2. Power: power brings responsibility - leadership, behaviour, power, leaders, business agenda, status, hierarchy, management, followers, subordinates, empowerment, abuse and exploitation.

3. E-marketing: the ultimate marketing machine - digital technologies, websites, e-mail, sms, pop-ups, banner ads, social media.

4. Risk: facing the odds - Risk exposure, probability of risk, impact, risk management, assessment, mitigation, strategic risk, operational risk, financial risk, hazard risk, contingency planning, insurance and hedging.

5. Misconduct: white collar fraudsters - fraud, money laundering, identity theft, embezzlement, misappropriation of funds, white collar crimes, tax evasion, bribery, whistleblowing, internal controls, law suits.

6. Development: lifelong learning - learning organizations, knowledge management, personal and professional development, academic qualifications, training programmes, coaching and mentoring programmes, e-learning programmes.

7. Employment trends - skills, gig economy, conflict, absenteeism.

8. Finance - sustainable banking, managing questions, dragons and angels

9. Consultants -operations consulting, management consultants, negotiating, new market opportunities.

10. Strategy - strategy, goals and values, strategic planning, brainstorming and creativity, mission statements, strategic changes.

11. New business - start-ups, new products, chasing payment.

12. Project management - issues in project management, teleconferencing.

13. Progress test

14. Oral exam

15. Reflections and conclusions.

-------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

- case studies

- discussion

- pair-work & small group activities

- ICT tools

- presentations

- oral and listening activities

- progress testing

Literatura:

Reading list

A. obligatory study material (to get a credit):

Trappe, T., & Tullis, G. (2011). Intelligent Business Coursebook. Advanced Business English. Pearson & The Economist.

Business English Magazine. Colorful Media.

Dubicka, I., & O'Keefe, M (2011). Market Leader: Business English Coursebook. Advanced - 3rd Edition. Pearson & The Financial Times.

B. supplementary study material

Dignen, B. & McMaster, I. (2013). Effective International Business Communication. Collins.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge:

Students know and understand

1. vocabulary, grammar, structures and stylistics in Business English at C1 level; technical, specialist and official (formal) English used for the specific purpose of communicating in the world of business (k_W02/P6S_WG)

2. techniques used in business communication (k_W03/P6S_WG)

3. specific terminology and techniques used in business communication in order to solve specific problems related to the world of business (k_W04/P6S_WG)

Skills

Students can

4. select, evaluate and analyse information in English for specific purposes when completing the progress assessment task (k_U02/P6S_UW)

5. communicate in English for specific purposes, and make presentations on topics related to business, using formal sources (k_U05/P6S_UK)

6. work individually and in teams on communication activities in English for specific purposes (k_U09/P6S_UO)

Social competences:

The students are ready to

7. critically appraise and solve problems arising from the implementation of tasks; act in stressful situations, like giving presentations (k_K02/P6S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

1. Active participation in activities and discussion in class - 50% of the final grade (outcomes: 1,2,3,4,5,6,7). (pluses for informed participation in discussions and exercises: 2-3 pluses 3,0; 4-5 pluses 3,5; 6-7 pluses 4,0; 8-9 pluses 4,5; 10 pluses and more 5,0.)

2. Delivering a presentation based on an inquiry into a business solution to a problem: 25% of the final grade (outcomes: 1,2,3,5,6,7)

3. Completing a speaking test involving problem solving and presenting solutions: 25% of the final grade (outcomes: 1,2,3,5,6,7)

All grades are discussed with students individually.

Final marks are granted according to the following framework:

grade 2,0 (fail): 0–49%

grade 3,0 (average): 50–60%

grade 3,5 (plus average): 61–70%

grade 4,0 (good): 71–80%

grade 4,5 (plus good): 81–90%

grade 5,0 (very good): 91–100%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Stephen Dewsbury
Prowadzący grup: Stephen Dewsbury
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www6-1 (2024-04-02)