Spotkanie z rzeźbą
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | KZ-O-02-50-000048 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Spotkanie z rzeźbą |
Jednostka: | Wydział Sztuki |
Grupy: |
Kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne Kursy zmienne ogólnouczelniane ogólne Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne) Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Tryb prowadzenia: | Mieszany: realizowany zdalnie i w sali |
Literatura uzupełniająca: | - Folga-Januszewska Dorota, Adam Myjak Rzeźba, Warszawa 2019 - Król Anna, Rzeźba Młodej Polski, Muzeum w Legnicy, Legnica 1999 - Laseczka Konstanty, Keramos, Książka Spółdzielnia Wydawnicza, Warszawa 1948. - Laureat Monique, Auguste Rodin, Warszawa 1991. - Wieczorek Stanisław, Majewski Lech, Mistrzowie rzeźby, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004. Katalogi z aktualnych wydarzeń artystycznych związane z omawianymi zagadnieniami. |
Skrócony opis: |
Założeniem kursu jest poznanie zagadnień związanych z rzeźbą i technologią ceramiki. W trakcie spotkań słuchacze rozwijają swoją kreatywność i wyobraźnie przestrzenną. Słuchacze nabywają umiejętności praktycznych z zakresu: projektowania, modelowania i patynowania. Uczą się jak przygotować stanowisko pracy, dobrać odpowiednie materiały i narzędzia. Zajęcia są realizowane w przystępnej formie ćwiczeń artystycznych, możliwych do realizacji w warunkach domowych. Nie są wymagane umiejętności wstępne. |
Pełny opis: |
Opis: (Główne cele przedmiotu) Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć: prezentacja, pokaz, dyskusja. (na platformie MS Teams) Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchacza z metodami pracy nad rzeźbą i przygotowanie go do samodzielnej pracy. Treści programowe: 1. Zasady projektowania i kompozycji. 2. Przygotowanie materiału i stanowiska pracy. 3. Dobór niezbędnych narzędzi. 4. Metody formowania, techniki rzeźbiarskie. 5. Zasady stosowania faktur powierzchni. 6. Opracowanie kolorystyczne prac – sposoby patynowania. 7. Realizacja małej formy rzeźbiarskiej. 8. Wykonanie płaskorzeźby lub reliefu. 9. Realizacja maski lub głowy (mała skala). Student ma prawo wyboru materiału w którym realizować będzie zadania praktyczne: masa solna lub glina ceramiczna. |
Literatura: |
- Mattison Steve, Podręcznik ceramika, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2006. - Warshaw Josie, Ceramika: poradnik praktyczny, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2004. - Irvine Alex, Ceramic Sculpture: Making Faces, Lark Books 2014. Katalogi związane z zagadnieniem ceramiki ze zbiorów prowadzącego zajęcia. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się: Wiedza: Student wie, jak przeprowadzić proces kształtowania formy ceramicznych. Wie jak zaprezentować pomysł plastyczny. Wie, jak modelować w glinie. Ma wiedzę jak wykonać płaskorzeźbę w masie ceramicznej/solnej. Umiejętności: Potrafi stosować podstawowe techniki rzeźbiarskie. Umie zorganizować potrzebne stanowisko pracy. Potrafi przygotować niezbędna narzędzia rzeźbiarskie. Stosuje odpowiednie materiały plastyczne (masa ceramiczne/solna) Kompetencje społeczne (postawy): Ma kompetencje, aby świadomie omówić pomysły i projekty. Student rozumie znaczenie otwartej dyskusji wybierając różne rozwiązania plastyczne. Ma kompetencje, aby ocenić z dystansem efekty swojej pracy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie z oceną. Formy zaliczenia: Wykonanie prac zaliczeniowych i aktywność podczas zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.