Biżuteria artystyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | KZ-O-02-50-000049 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Biżuteria artystyczna |
Jednostka: | Wydział Sztuki |
Grupy: |
Kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne Kursy zmienne ogólnouczelniane ogólne Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne) Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Tryb prowadzenia: | Mieszany: realizowany zdalnie i w sali |
Literatura uzupełniająca: | Literatura uzupełniająca: - Folga-Januszewska Dorota, Adam Myjak Rzeźba, Warszawa 2019 - Król Anna, Rzeźba Młodej Polski, Muzeum w Legnicy, Legnica 1999 - Laureat Monique, Auguste Rodin, Warszawa 1991 - Wieczorek Stanisław, Majewski Lech, Mistrzowie rzeźby, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004 |
Skrócony opis: |
Opis przedmiotu/zakres tematyczny: Program kursu porusza zagadnienia związane z technologią ceramiki i mała formą rzeźbiarską. Student rozwija swoją kreatywność, wyobraźnię przestrzenną i nabywa umiejętności plastyczne. W trakcie zajęć słuchacze krok po kroku poznają sposoby budowania kompozycji, metody projektowania, sposoby zdobienia, modelowania, zastosowania faktur i patynowania. Zajęcia są realizowane w przystępnej formie ćwiczeń artystycznych, możliwych do realizacji w warunkach domowych. Nie są wymagane umiejętności wstępne. |
Pełny opis: |
Opis: (Główne cele przedmiotu) Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć: prezentacja, pokaz, dyskusja. (na platformie MS Teams) Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchacza z metodami pracy nad małą formą rzeźbiarską i przygotowanie go do samodzielnej pracy. Treści programowe: 1. Zasady projektowania. 2. Zasady kompozycji. 3. Przygotowanie materiału i stanowiska pracy. 4. Dobór niezbędnych narzędzi. 5. Metody formowania, techniki rzeźbiarskie i zdobnicze. 6. Opracowanie kolorystyczne prac – sposoby patynowania. 7. Realizacja detalu zdobniczego. 8. Wykonanie naszyjnika trzyelementowego. 9. Realizacja małej formy rzeźbiarskiej - medalion. Student ma prawo wyboru materiału w którym realizować będzie zadania praktyczne: masa solna lub glina ceramiczna. |
Literatura: |
Literatura: - Bandkowski Andrzej, Biżuteria artystyczna – kurs wytwarzania, BAS 2014 - Mattison Steve, Podręcznik ceramika, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2006. - Warshaw Josie, Ceramika: poradnik praktyczny, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2004. - Irvine Alex, Ceramic Sculpture: Making Faces, Lark Books 2014. Katalogi związane z zagadnieniem biżuterii artystycznej ze zbiorów prowadzącego zajęcia. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się, w podziale na WIEDZĘ, UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE SPOŁECZNE, jakie student uzyskuje po ukończeniu przedmiotu wraz z symbolem tych efektów. Wiedza: Student wie jak przeprowadzić proces kształtowania małych form rzeźbiarskich. Wie jak zaprezentować pomysł plastyczny. Wie, jak modelować w masie plastycznej. Ma wiedzę jak wykonać biżuterię w masie ceramicznej/solnej. Umiejętności: Potrafi stosować podstawowe techniki rzeźbiarskie. Umie zorganizować potrzebne stanowisko pracy. Potrafi przygotować niezbędna narzędzia rzeźbiarskie. Stosuje odpowiednie materiały plastyczne (masa ceramiczne/solna) Kompetencje społeczne (postawy): Ma kompetencje, aby świadomie omówić pomysły i projekty. Student rozumie znaczenie otwartej dyskusji wybierając różne rozwiązania plastyczne. Ma kompetencje, aby ocenić z dystansem efekty swojej pracy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: Zaliczenie z oceną. Formy zaliczenia: wykonanie prac zaliczeniowych i aktywność podczas zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.