Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Biżuteria artystyczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: KZ-O-02-50-000049
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Biżuteria artystyczna
Jednostka: Wydział Sztuki
Grupy: Kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne
Kursy zmienne ogólnouczelniane ogólne
Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne)
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Tryb prowadzenia:

Mieszany: realizowany zdalnie i w sali
Realizowany zdalnie

Literatura uzupełniająca:

Literatura uzupełniająca:


- Folga-Januszewska Dorota, Adam Myjak Rzeźba, Warszawa 2019

- Król Anna, Rzeźba Młodej Polski, Muzeum w Legnicy, Legnica 1999

- Laureat Monique, Auguste Rodin, Warszawa 1991

- Wieczorek Stanisław, Majewski Lech, Mistrzowie rzeźby,

Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004


Skrócony opis:

Opis przedmiotu/zakres tematyczny:

Program kursu porusza zagadnienia związane z technologią ceramiki

i mała formą rzeźbiarską. Student rozwija swoją kreatywność, wyobraźnię

przestrzenną i nabywa umiejętności plastyczne.

W trakcie zajęć słuchacze krok po kroku poznają sposoby budowania

kompozycji, metody projektowania, sposoby zdobienia, modelowania,

zastosowania faktur i patynowania.

Zajęcia są realizowane w przystępnej formie ćwiczeń artystycznych,

możliwych do realizacji w warunkach domowych.

Nie są wymagane umiejętności wstępne.

Pełny opis:

Opis: (Główne cele przedmiotu)

Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć: prezentacja, pokaz, dyskusja.

(na platformie MS Teams)

Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchacza z metodami pracy nad małą formą rzeźbiarską

i przygotowanie go do samodzielnej pracy.

Treści programowe:

1. Zasady projektowania.

2. Zasady kompozycji.

3. Przygotowanie materiału i stanowiska pracy.

4. Dobór niezbędnych narzędzi.

5. Metody formowania, techniki rzeźbiarskie i zdobnicze.

6. Opracowanie kolorystyczne prac – sposoby patynowania.

7. Realizacja detalu zdobniczego.

8. Wykonanie naszyjnika trzyelementowego.

9. Realizacja małej formy rzeźbiarskiej - medalion.

Student ma prawo wyboru materiału w którym realizować będzie

zadania praktyczne: masa solna lub glina ceramiczna.

Literatura:

Literatura:

- Bandkowski Andrzej, Biżuteria artystyczna – kurs wytwarzania, BAS 2014

- Mattison Steve, Podręcznik ceramika, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2006.

- Warshaw Josie, Ceramika: poradnik praktyczny, Wydawnictwo Arkady,

Warszawa 2004.

- Irvine Alex, Ceramic Sculpture: Making Faces, Lark Books 2014.

Katalogi związane z zagadnieniem biżuterii artystycznej ze zbiorów

prowadzącego zajęcia.

Efekty uczenia się:

Efekty uczenia się, w podziale na WIEDZĘ, UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE SPOŁECZNE, jakie student uzyskuje po ukończeniu przedmiotu wraz

z symbolem tych efektów.

Wiedza:

Student wie jak przeprowadzić proces kształtowania małych form rzeźbiarskich.

Wie jak zaprezentować pomysł plastyczny.

Wie, jak modelować w masie plastycznej.

Ma wiedzę jak wykonać biżuterię w masie ceramicznej/solnej.

Umiejętności:

Potrafi stosować podstawowe techniki rzeźbiarskie.

Umie zorganizować potrzebne stanowisko pracy.

Potrafi przygotować niezbędna narzędzia rzeźbiarskie.

Stosuje odpowiednie materiały plastyczne (masa ceramiczne/solna)

Kompetencje społeczne (postawy):

Ma kompetencje, aby świadomie omówić pomysły i projekty.

Student rozumie znaczenie otwartej dyskusji wybierając różne

rozwiązania plastyczne.

Ma kompetencje, aby ocenić z dystansem efekty swojej pracy.

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie z oceną.

Formy zaliczenia: wykonanie prac zaliczeniowych i aktywność podczas zajęć.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www4-1 (2024-04-02)