Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing we współczesnym świecie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: KZ-S-04-00-000025
Kod Erasmus / ISCED: 02.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0731) Architektura i planowanie przestrzenne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing we współczesnym świecie
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy: Kursy zmienne ogólnouczelniane społeczne
Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne)
Strona przedmiotu: http://we.uni.opole.pl/kursy-ogolnouczelniane/
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Skrócony opis:

Przedstawienie zagadnień związanych z problematyką marketingowej orientacji przedsiębiorstwa na rynku. Uzyskanie niezbędnej wiedzy o metodach, instrumentach kształtowania systemu zarządzania przedsiębiorstwem ukierunkowanych na klienta i jego potrzeby. To zrozumienie, że zaspokojenie potrzeb w sposób lepszy i szybszy niż czynią to konkurenci- stanowi o sukcesie rynkowym przedsiębiorstwa.

Celem nauczania przedmiotu jest również zapoznanie studentów z metodami i działaniami, które współtworzą metodyczną oraz instrumentalno -czynnościową strukturę marketingu we współczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwem. To także wskazanie ,w jaki sposób rynki i produkcja w różnych krajach stają się coraz bardziej powiązane i współzależne i jaką rolę w tych procesach odgrywa marketing.

Kontakt : dpotwora@uni.opole.pl

Punkty : 2 ECTS

Pełny opis:

Marketing jako koncepcja ery rozwiniętej gospodarki rynkowej. Marketing koncepcja czy moda ?

Fundamentalne założenia marketingu. Marketing a inne podejścia do kreowania stosunków wymiennych.

Marketing–mix i jego elementy.

Marketing a proces komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem-współczesne instrumenty

Metody sprzedaży i techniki manipulacji w działaniach reklamowych

Współczesne trendy konsumpcyjne

Dylematy współczesnego marketingu – marketing masowy versus marketing partnerski

Kierunki rozwoju marketingu- marketing wirtualny

Literatura:

1. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong W., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.

2. ArmstrongG., KotlerP., Marketing , Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012

Literatura uzupełniająca

1. Garbarski L.,, Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2008.

2. Publikacje na łamach „European Journal of Marketing”; i inne

3. Internet – wybrane witryny i czasopisma z zakresu marketingu

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student rozumie sposób funkcjonowania instytucji zorientowanych rynkowo

Student ma podstawową wiedzę na temat metod gromadzenia i przetwarzania informacji rynkowej; identyfikuje stosowane instrumenty i techniki marketingowe

Kompetencje

Student potrafi wyjaśnić oraz ocenić skuteczność stosowania zintegrowanych instrumentów marketingowych przez różne podmioty funkcjonujące na rynku

Metody i kryteria oceniania:

Praca indywidualna 60%

Praca w zespołach (warsztaty w formie case study w zespołach) 20%

Aktywność studenta i frekwencja na zajęciach 20%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Potwora
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Potwora
Prowadzący grup: Dorota Potwora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Potwora
Prowadzący grup: Dorota Potwora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Potwora
Prowadzący grup: Dorota Potwora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www3-1 (2024-04-02)