Marketing we współczesnym świecie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | KZ-S-04-00-000025 |
Kod Erasmus / ISCED: |
02.3
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing we współczesnym świecie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: |
Kursy zmienne ogólnouczelniane społeczne Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne) |
Strona przedmiotu: | http://we.uni.opole.pl/kursy-ogolnouczelniane/ |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Skrócony opis: |
Przedstawienie zagadnień związanych z problematyką marketingowej orientacji przedsiębiorstwa na rynku. Uzyskanie niezbędnej wiedzy o metodach, instrumentach kształtowania systemu zarządzania przedsiębiorstwem ukierunkowanych na klienta i jego potrzeby. To zrozumienie, że zaspokojenie potrzeb w sposób lepszy i szybszy niż czynią to konkurenci- stanowi o sukcesie rynkowym przedsiębiorstwa. Celem nauczania przedmiotu jest również zapoznanie studentów z metodami i działaniami, które współtworzą metodyczną oraz instrumentalno -czynnościową strukturę marketingu we współczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwem. To także wskazanie ,w jaki sposób rynki i produkcja w różnych krajach stają się coraz bardziej powiązane i współzależne i jaką rolę w tych procesach odgrywa marketing. Kontakt : dpotwora@uni.opole.pl Punkty : 2 ECTS |
Pełny opis: |
Marketing jako koncepcja ery rozwiniętej gospodarki rynkowej. Marketing koncepcja czy moda ? Fundamentalne założenia marketingu. Marketing a inne podejścia do kreowania stosunków wymiennych. Marketing–mix i jego elementy. Marketing a proces komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem-współczesne instrumenty Metody sprzedaży i techniki manipulacji w działaniach reklamowych Współczesne trendy konsumpcyjne Dylematy współczesnego marketingu – marketing masowy versus marketing partnerski Kierunki rozwoju marketingu- marketing wirtualny |
Literatura: |
1. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong W., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002. 2. ArmstrongG., KotlerP., Marketing , Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012 Literatura uzupełniająca 1. Garbarski L.,, Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2008. 2. Publikacje na łamach „European Journal of Marketing”; i inne 3. Internet – wybrane witryny i czasopisma z zakresu marketingu |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student rozumie sposób funkcjonowania instytucji zorientowanych rynkowo Student ma podstawową wiedzę na temat metod gromadzenia i przetwarzania informacji rynkowej; identyfikuje stosowane instrumenty i techniki marketingowe Kompetencje Student potrafi wyjaśnić oraz ocenić skuteczność stosowania zintegrowanych instrumentów marketingowych przez różne podmioty funkcjonujące na rynku |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca indywidualna 60% Praca w zespołach (warsztaty w formie case study w zespołach) 20% Aktywność studenta i frekwencja na zajęciach 20% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Potwora | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Potwora | |
Prowadzący grup: | Dorota Potwora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Potwora | |
Prowadzący grup: | Dorota Potwora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Potwora | |
Prowadzący grup: | Dorota Potwora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.