University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Methods of manipulation in advertising and sales

General data

Course ID: KZ-S-04-00-000054
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Methods of manipulation in advertising and sales
Name in Polish: Metody manipulacji w reklamie i sprzedaży
Organizational unit: Faculty of Economics
Course groups: (in Polish) Kursy zmienne ogólnouczelniane społeczne
(in Polish) Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne)
Course homepage: http://we.uni.opole.pl/kursy-ogolnouczelniane/
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

general courses

Short description: (in Polish)

Przekazanie wiedzy na metod sprzedaży i instrumentów marketingowych wykorzystywanych w zarządzaniu przedsiębiorstwem na rynku, szczególnie w sektorze handlu i usług. Wyrobienie wśród studentów myślenia kategoriami klienta i wymogów rynku. Wskazanie, że sprzedaż powinna być podstawową kompetencją firmy a każdy biznes, każdy pomysł na start up czy produkt jest tyle wart ile się sprzedaje. Sprzedaż nie może być oderwana od klienta, ani od rzeczywistości w jakiej i klient i firma funkcjonują. I nie ma znaczenia w jakim to dzieje się sektorze.

Kontakt : dpotwora@uni.opole.pl

Punkty ECTS :2

Full description: (in Polish)

Marketing - sprzedaż. Marketingowe instrumenty sprzedaży

Manipulacja i perswazja w sprzedaży. Reguły wpływu społecznego - reguły Cialdiniego

Modele sprzedaży - zasady sprzedaży bezpośredniej

Efektywne techniki i alternatywne formy sprzedaży - przykłady zastosowania w działalności biznesowej

Metody pozyskiwania klientów na rynku

Formy promocji konsumenckiej, manipulacja, triki marketingowe a rzetelność informacji o produktach

Merchandising na przykładzie wybranych firm

Bibliography: (in Polish)

M .Bosworth , B. Zoldan, Mistrzowie sprzedaży. Jak Oni to robią ?, Wyd. Studio Emka, Warszawa 2016,

.J. Chwałek, W. Mielczarczyk , Z.Szulce, Ekonomika handlu, WSiP, Warszawa 2011

T. Buzan, R.Israel, Sprzedaż z głowa, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2015

Ch.Futrell, Nowoczesne techniki sprzedaży, Oficyna aWolters Kluwer business, Warszawa 2015

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza ;

Student rozumie sposób funkcjonowania przedsiębiorstw zorientowanych rynkowo,

Potrafi wskazać kluczowe aspekty w zakresie sprzedaży

Kompetencje

Student potrafi uzupełniać i doskonalić wiedzę i umiejętności z zakresu współcześnie stosowanych instrumentów marketingowych w procesach sprzedaży ( tj. form promocji, reklamy, komunikacji z klientem ,aplikacji mobilnych itd.)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Praca indywidualna 60%

Praca i dyskusja w zespołach 20%

Aktywność i frekwencja na zajęciach 20%

Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-29
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Class, 15 hours more information
Coordinators: Dorota Potwora
Group instructors: Dorota Potwora
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Class - Grading

Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)

Time span: 2024-03-01 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Class, 15 hours more information
Coordinators: Dorota Potwora
Group instructors: Dorota Potwora
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Class - Grading

Classes in period "Winter semestr 2024/2025" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-02-28

Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Class, 15 hours more information
Coordinators: Dorota Potwora
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Class - Grading

Classes in period "Summer semestr 2024/2025" (future)

Time span: 2025-03-01 - 2025-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Class, 15 hours more information
Coordinators: Dorota Potwora
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Class - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)