Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Communication Strategies via Transactional Analysis

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: KZ-Z-H-01-07-000002
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Communication Strategies via Transactional Analysis
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia niestacjonarne)
Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Profil kształcenia:

studia niestacjonarne

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne
nieobowiazkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany zdalnie

Nakład pracy studenta:

total ECTS 2

0,5 ECTS = 9 hrs of class time and 9 hrs of direct contact with the instructor

1,5 ECTS = 45 hrs of preparation to classes

Skrócony opis:

Course description

University wide course on Communication Strategies via Transactional Analysis is dedicated to those who want to expand their knowledge of the psychological side of human communication. Using the notions of Transactional Analysis, the students learn to understand selected communicative mechanisms to enhance their own communication strategies.

Pełny opis:

Course objectives

- to familiarize students with selected concepts of Transactional Analysis

---------------------

Course content:

1. Introduction to Transactional Analysis; ego states.

2. Types of transactions in communication.

3. Psychological games in communication.

---------------------

Methods of teaching: multimodal presentation, pair-work, discussion, reading, writing, ICT tools/e-learning, MSTeams platform

Literatura:

Reading list:

Hay, Julie (2009). Transactional Analysis for trainers. 2nd ed. Hertfort, UK: Sherwood Publishing.

Stewart, I., and V. Joines (2012). TA today. 2nd ed. Melton Mowbray: UK: Lifespace publishing

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQR 2019

Knowledge

The student knows

1. selected formal terminology and theory of transactional analysis (P6S_WG/P7S_WG)

Skills

The student can

2. use the terminology and carry out the tasks of formal character related to human communication analysis (P6S_UW/P7S_UW)

Social competences

The student is ready to

3. accept linguistic and cultural differences in communication and recognize them as natural professional conditions (P6S_KO/P7S_KO)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

1. Active participation - 60% of the final grade (outcome 1,2,3)

2. An analysis of a selected sample of human communication - up to 40% of the final grade (outcome 1,2,3,)

Criteria

grade 3 - 60%

grade 4 - 80%

grade 5 - 100%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www6-1 (2024-04-02)