Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język biznesu

Informacje o programie studiów

Kod: 1-PRK-JB-D3
Nazwa: Język biznesu
Tryb studiów: stacjonarne
Rodzaj studiów: I stopnia
Czas trwania: 3-letnie
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: Język biznesu
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
Filologia Język biznesu
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Wydział Filologiczny (od 1990/91) [ inne programy w tej jednostce ]
Instytut Slawistyki (od 1990/91) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

konkurs dyplomów

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Licencjat z jezyka biznesu
Uprawnienia zawodowe:

Absolwent przygotowany jest do pracy wymagającej znajomości języków (angielskiego na poziomie B2 i rosyjskiego na poziomie C1 ESOKJ) i orientacji w biznesie, marketingu, stosunkach międzynarodowych, turystyce i reklamie. Absolwent zna terminologię z zakresu języka biznesu, a także podstawowe zagadnienia ekonomiczne i prawno-gospodarcze, w tym handlowe, administracyjne i w zakresie zarządzania. Potrafi prowadzić korespondencję urzędową w językach obcych, zna techniki negocjacji i podstawy logistyki i obsługi biznesu. Potrafi redagować i tłumaczyć proste teksty użytkowe. Stopień licencjata otrzymuje na podstawie pracy dyplomowej obejmującej samodzielne opracowanie problemu badawczego w zakresie językoznawstwa. Absolwenta cechuje świadomość kulturowego oraz ekonomiczno-politycznego usytuowania Polski między Wschodem a Zachodem, co pozwala mu pełnić różnorodne funkcje we współczesnym integrującym się świecie. Pozwala mu to również aktywnie kreować własną karierę zawodową na lokalnym i międzynarodowym rynku pracy.

Absolwenci są przygotowani do pracy tłumacza, kierownika działu marketingu w firmach, agencjach reklamowych, pracownika biur podróży, asystenta w przedsiębiorstwach, instytucjach kultury i mediów, oraz na różnych stanowiskach wymagających znajomości języków obcych i kultur krajów anglo- i rosyjskojęzycznych.

W toku studiów student odbył 120 godzin dydaktycznych (90 godzin zegarowych) praktyki zawodowej w instytucjach krajowych lub zagranicznych, umożliwiającej kontakt z językiem rosyjskim i/lub angielskim, lub też z biznesowym środowiskiem pracy, której celem było zapoznanie studenta ze środowiskiem zawodowym, kształtowanie sprawności zawodowych oraz doskonalenie językowego i biznesowego warsztatu pracy.

Dalsze studia:

Kwalifikacja uprawnia do podjęcia studiów magisterskich (ERK poziom 7) na kierunkach pokrewnych na uniwersytetach w Polsce i za granicą.

pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www5-1 (2024-04-02)