Absolwent przygotowany jest do pracy wymagającej znajomości języków (czeskiego na poziomie C1 i innego języka europejskiego na poziomie B2 ESOKJ) i orientacji w biznesie, marketingu i prawie gospodarczym. Absolwent zna terminologię z zakresu języka biznesu, a także podstawowe zagadnienia ekonomiczne i prawno-gospodarcze, w tym handlowe, administracyjne i w zakresie zarządzania projektami. Potrafi prowadzić korespondencję urzędową w językach obcych, zna techniki negocjacji.
Potrafi redagować i tłumaczyć proste teksty użytkowe. Stopień licencjata otrzymuje na podstawie pracy dyplomowej obejmującej samodzielne opracowanie problemu badawczego w zakresie językoznawstwa. Absolwenta cechuje świadomość kulturowego oraz ekonomiczno-politycznego usytuowania Polski między Wschodem a Zachodem, co pozwala mu pełnić różnorodne funkcje we współczesnym integrującym się świecie. Pozwala mu to również aktywnie kreować własną karierę zawodową na lokalnym i międzynarodowym rynku pracy.
Absolwenci są przygotowani do pracy tłumacza, kierownika działu marketingu w firmach, agencjach reklamowych, pracownika biur podróży, asystenta w przedsiębiorstwach, instytucjach kultury i mediów, oraz na różnych stanowiskach wymagających znajomości języka czeskiego.
W toku studiów student odbył 120 godzin dydaktycznych (90 godzin zegarowych) praktyki zawodowej w instytucjach krajowych lub zagranicznych, umożliwiającej kontakt z językiem czeskim i/lub z biznesowym środowiskiem pracy, której celem było zapoznanie studenta ze środowiskiem zawodowym, kształtowanie sprawności zawodowych oraz doskonalenie językowego i biznesowego warsztatu pracy.
|