Studia przygotowują do podjęcia i realizowania badań i analiz w obszarze projektowania społecznego, ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu komunikacyjnego.
Absolwent/ka posiada teoretycznie oraz warsztatowe przygotowanie do samodzielnej
pracy twórczej (przede wszystkim badawczej), jak i do pracy w zespołach projektowych. Absolwent/ka posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu socjologii sztuki i designu, kultury wizualnej, historii sztuki i architektury oraz teorii komunikowania i nowych mediów.
Absolwent/ka dostrzega i rozumie społeczne, kulturowe, technologiczne oraz etyczne uwarunkowania projektowania społecznego. Dysponuje zaawansowaną wiedzą oraz umiejętnościami w zakresie analizy danych empirycznych dotyczących różnych wymiarów projektowania społecznego oraz komunikacji społecznej, w tym z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania (SPSS, Atlas TI). Potrafi realizować badania ewaluacyjne, etnograficzne, oraz analizy jakościowe, ilościowe, sieciowe i wizualne z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających badacza. Absolwent/ka zna i rozumie kwestie związane ze społeczną odpowiedzialnością projektowania oraz etyką badań społecznych.
Studia przygotowują do nawiązywania współpracy z otoczeniem, inicjowania działań i kampanii
społecznych dotyczących społecznej odpowiedzialności projektantów, architektów, urbanistów.
Absolwent/ka posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu socjologii sztuki i designu, kultury wizualnej, historii sztuki i architektury oraz teorii komunikowania i nowych mediów.
|