Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Transactional Analysis in business

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.2.5-EC-TAB
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Transactional Analysis in business
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

Realizowany zdalnie

Skrócony opis:

Course descritption

The main focus of the course is the theory and practice of Transactional Analysis in a business context. The students will learn a psychological model for human communication and will be engaged in practical tasks to understand the communication paths, what enhances communication and what blocks it.

---------------------

total hours: 30

total ects: 2

1 ECTS = 30 hrs of class time

1 ECTS = 15 hrs od preparation/reading and 10 hrs of consultation

------------------

contact:

the teacher: maadtu@gmail.com or via MSTeams

the coordinator of the study programme: m.tukiendorf@uni.opole.pl

Pełny opis:

Course objectives:

The main goal of the course is to familiarise the students with the concept of transational analysis and to draw attention to what enhances and what block communication in the business context.

------------------

Course content:

1. Main concepts of Transactional Analysis - introduction

2. The value of contract in the business context

3. Attitudes in communication (life positions)

4. Building relationships via communication (strokes)

5. Interpersonal styles (ego states - structural model),

6. Thinking styles (ego states - functional model),

7. Communication paths (transactions)

8. Psychological games (drama triangle)

-------------------

Methods of teaching: multimodal presentation, pair-work, discussion, reading, writing, ICT tools/e-learning, MSTeams platform

Literatura:

Reading list:

Harris, T (2013). Ja jestem OK, ty jesteś OK. Poznań: Rebis. [I’m OK, you’re OK. 1969]

Hay, Julie (2009). Transactional Analysis for trainers. 2nd ed. Hertfort, UK: Sherwood Publishing.

Stewart, I., and V. Joines (2012). TA today. 2nd ed. Melton Mowbray: UK: Lifespace publishing

Additional reading materials provided by the teacher

Efekty uczenia się:

Learning outcomes

Knowledge

The student

1. has the ordered knowledge of selected key concepts of transational analysis (m-W-1/P6S_WG)

Skills

The student

2. has the ability to search for, analyze, select and use information on transactional analysis in the business context utilizing various sources and draw valid conclusions (m-U-1/P6S_UW)

3. can solve problems related to business communication using transactional analysis model (m-U-3/P6S_UW)

4. can use the English language at C1 level in writing and speaking in reference to transactional analysis concepts of business communication (m-U-4/P6S_UK)

Social competences

The student

5. is ready to shape their own views on the valueu of transactional analysis theory in the business context (m-K-2/P6S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation:

Active participation (60%) - outcome 1,3,4,5

A short reflective essay on which aspect of TA you find useful in your professional business context (20%) - outcome 1,2,4,5

A short summary and reflection after reading one of additional sources on TA (list of articles will be available from the teacher) (20%) - outcome 1,2,4,5

Criteria

grade 3 - 60%

grade 4 - 80%

grade 5 - 100%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)