Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Language skills: reading and listening 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.2.D3.EP.6
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Language skills: reading and listening 2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Literatura uzupełniająca:

Foley, M., and D. Hall. (2003). Advanced Learners' Grammar. Harlow:Pearson.

Skrócony opis:

- The task of the course is to raise student`s language C1 fluency (according to the criteria suggested by CEFR for lan-guages) in terms of raising the level of understanding reading and listening texts.

- Being able to deal successfully with CAE reading and listening techniques used for different exercises.

- Raising the level of the reading and listening skills to the level that will allow the students to pass final 2nd year practical exam in the field.

ECTS points: 2

Contact hours

1 ECTS: 30h attending classes

0,5 ECTS: 10h consultations

Self - study

0,5 ECTS: 15h self-study

Contact: ewa.kropielnicka@uni.opole.pl

Pełny opis:

Improving student`s language fluency at C1 level as regards the skills of listening and reading.

Within listening comprehension: understanding informative monologues, conversations held by two or three people, short abstracts presenting one matter.

Within reading comprehension: different forms of texts in which a student has to find out or match particular elements of information.

The course includes the usage of ICT tools and e-learning option.

Literatura:

1. used in class

Kenny, N., and J. Newbrook. (2008). CAE Practice Tests Plus. Harlow: Pearson.

Harrison, M. (2014). Advanced Practice Tests. Oxford: Oxford UP.

Osborne, Ch., and C. Nuttal (2009). CAE practice tests. Andover: Heinle.

2. used for self-study

Betsis, A., and L. Mamas. (2014). Succeed in CAE: 10 Practice Tests. Brighton: Global ELT.

Gude, K., and M. Stephens. (2014). CAE Result. Oxford: Oxford UP.

McCarthy, M., and F. O'Dell. (1994). English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge UP.

Hewings, M. (2005). Advanced Grammar in Use. Cambridge: Cambridge UP.

Efekty uczenia się:

Knowledge

Graduate knows:

1. the techniques, the methodology, and the rules behind the techniques, that are used to test listening and reading knowledge at C1 level (k-W-1,k-W-3, k-W-4).

Skills

Graduate can:

2. comprehend listening and reading texts in English (relative to C1 level) to identify the general points and to find specific information in authentic texts (k-U-1);

3. analyse a text using techniques of synthesis, discrimination, matching, and elimination (k-U-2)

4. work autonomously to solve reading and listening tasks at C1 level of CAE test (k-U-8).

Social competences

Graduate:

5. can recognise the level of proficiency of reading and listening texts and is able to understand them to a satisfactory level using different technique like: discrimination, deducing from context, eliminating, etc.(k-K-1);

6. is able to take actions to develop own professional knowledge by preparing in-class individual tasks, and home-tasks (k-K-3, k-K-5).

Metody i kryteria oceniania:

Form of evaluation

- class participation: 1, 2, 3, 4, 6

- one in-class task: 1, 3, 4, 5, 6

- one homework: 1, 4, 6

Criteria of evaluation

- two tests (mid and end of semester) - 60%

- one in-class task (designing a reading exercise based on a chosen CAE testing technique) 20%

- one homework (designing a listening exercise based on a chosen CAE testing technique) 20%

Final marks are granted according to the following framework:

grade 2,0 (fail): 0–54%

grade 3,0 (average): 55–62%

grade 3,5 (plus average): 63–70%

grade 4,0 (good): 71–80%

grade 4,5 (plus good): 81–90%

grade 5,0 (very good): 91–100%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www2-1 (2024-03-12)