Psychological internship
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.2.W2.EP.AL.13 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychological internship |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia niestacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Odbywający praktyki student w trakcie jej trwania poznaje specyfikę funkcjonowania wybranej placówki. Jej podstawach prawnych, celach czy strukturze. Dzięki temu jest w stanie ocenić przydatność stosowanych tam metod, procedur. Dodatkowo student zdobywa elementarną wiedzę z zakresu bezpieczeństwa i higienie pracy. |
Efekty uczenia się: |
Absolwent posiada umiejętności 1) z zakresu wiedzy: - rozwoju człowieka w cyklu życia, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym, w odniesieniu do szkoły podstawowej i ponadpodstawowej; - procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń; - wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw, w odniesieniu do szkoły podstawowej i ponadpodstawowej; 2) z zakresu umiejętności: - obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych; - wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji w odniesieniu do szkoły podstawowej i ponadpodstawowej; - posługiwania się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania różnorodnych sytuacji i problemów oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej; 3) z zakresu kopetencji społecznych: - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych); - jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela; |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się oceny cząstkowe otrzymane przez studenta podczas trwania praktyk a uwzględniające m.in.frekwencję i aktywność podczas dyskusji, przygotowanie i realizacja zajęć, dokumentacja z praktyk. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.