Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Language skills: speaking and writing 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.2.W3.EP.15
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Language skills: speaking and writing 2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Literatura uzupełniająca:

Brook-Hart, G., Haines, S., R. Wyatt (2009). Cambridge books for Cambridge exams: Complete CAE. Cambridge: University Press.

O’Dell, F., i. A. Broadhead. (2010). Objective CAE. Cambridge: Cambridge University Press.



Skrócony opis:

The aim of the course is to help students in continuous achievement of fluency in discussing various topics in the aca-demic context; to familiarize students with the characteristics of writing texts in an academic environment (argumentation and comparative essay).

ECTS points: 2

Contact hours

1 ECTS: 30h attending classes

0,5 ECTS: 10h consultations

Self - study

0,5 ECTS: 15h self-study

ewa.kropielnicka@uni.opole.pl

aczaplak@uni.opole.pl

Pełny opis:

The task of the course is to raise students' language fluency to the C1 level (according to the criteria suggested by CEFR for languages) in regards to:

- spontaneous speaking including sufficient fluency and precision,

- correct usage of rules of pronunciation and intonation,

- elastic usage of the language in speaking and writing for general purposes,

- correct creation of detailed and relatively complex texts in the form suitable with the content,

- controlled usage of mechanisms of text organization.

The speaking component concentrates on: giving information, expressing opinions, giving proofs and arguments, inform-ing the speaker about personal feelings and experience, expressing assumptions, encouraging the speaker to exchange the views, expressing acceptance or lack of it in the context of the speaker;

The writing component concentrates on: a comparative essay, an argumentative essay.

Literatura:

Adams-Tukiendorf, M., i D. Rydzak. (2003). Developing writing skills: A manual for EFL students. Opole: Uniwersytet Opolski.

Mac Andrew, R., i R. Martinez. (2001). Taboos and issues. Thomson Heinle.

Kenny, N., J. Newbrook, i R. Acklam. (2009). CAE gold plus. London: Longman.

Efekty uczenia się:

Knowledge

Graduate knows:

1. how to carry on a comparative and an argumentative conversation on various topics (k-W-1, k-W-4, k-W-5);

2. how to write a comparative and argumentative essays (k-W-1, k-W-4, k-W-5).

Skills

Graduate can:

3. select proper arguments and accurate comparisons in conversation and essay (k-U-1, k-U-2);

4. collaborate with other students in discussions (k-U-4).

Social competences

Graduate:

5. is able to choose appropriate arguments to compare and argument two sides of one phenomenon (k-K-1);

6. cooperates with others in pairs, teams (k-K-2);

7. is well-organized and reliable as regards assignments (k-K-5).

Metody i kryteria oceniania:

Form of evaluation

One in class assignment – outcomes: 2, 3, 5, 7

One take-home assignment – outcomes: 2, 3, 5, 7

Advancement in classroom discussions –1, 3, 4, 5, 6

Criteria of evaluation

One in-class assignment – 25%

One take-home assignment – 25%

Advancement in classroom discussions – 50%

Final marks are granted according to the following framework:

grade 2,0 (fail): 0–54%

grade 3,0 (average): 55–62%

grade 3,5 (plus average): 63–70%

grade 4,0 (good): 71–80%

grade 4,5 (plus good): 81–90%

grade 5,0 (very good): 91–100%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www5-1 (2024-03-12)