Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Learning strategies

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.2.W3.EP.22
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Learning strategies
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The course offers an opportunity to improve selected techniques and strategies of effective learning at the academic level, by activation of the reflection process.

Number of hours: 30

Number of ECTS: 3

1 point ECTS 30 hours of classes

1 point ECTS 30 hours of preparation to class (homework)

1 point ECTS 15 hours of preparation of reports + 10 hours of consultations with the instructor

Contact

dr M. Adams-Tukiendorf maadtu@gmail.com

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The objective of the course is to adjust the program to individual needs of a group and to focus on those learning strategies or techniques, which are problematic and prevent students from achieving a more satisfactory learning effectiveness level. The basic skill which will be developed is the reflection on one's learning process and preparation to a strategic approach to different exams.

Course general content

1. recognising own strong points in the learning process

2. recognising learning styles

3. improving visual presentation skills

4. improving fast reading skills

5. improving time management

6. improving memorising processes

7. improving stress management

8. overcoming writer's block

9. planning the learning process

10. reflection over the learning proces

Literatura: (tylko po angielsku)

Reading list:

A. obligatory reading (to get a credit):

A.1. used in class

Lucas, B. (2001). Power up your mind. London: Nicholas Brealey. Available online at https://www.researchgate.net/publication/264839415_Power_Up_Your_Mind_Learn_faster_work_smarter

A.2. used for self-study

Wallace, M. (1995). Study skills in English. Cambridge: CUP.

B. Supplementary reading

Buzan. T. (1991). Use your perfect memory. New York: Plume.

Gardner, H. (1983). Frames of Mind. New York: Basic Books. Available online at http://powervina.vn/media/1109/frames-of-mind-the-theory-of-mi.pdf

Skehan, P. (1993). Individual differences in second language learning. London: Arnold.

Smith, M., and Smith, G.(1994) A study skills handbook. Oxford: OUP.

Waters, M., and Waters A. (1995). Study tasks in English. Cambridge: CUP.

Williams, Robin (2010). The non-designer’s presentation book. Berkeley,CA: Peachpit Press. Available online at https://diegopiovesan.files.wordpress.com/2010/07/livro_-_the_non-designers_desi.pdf

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Learning outcomes acc to PRK:

Knowledge

A student:

1 knows the key learning strategies (cognitive, memorising and compensation, linguistic strategies; stress management, organisation and planning of the learning process) (k-W-3/P6S_WG)

Skills

A student:

2. is able to use different source materials (the Internet, library) and search, analyse, select and use information in the form of an oral presentation or a report (P6S_UW)

3. is able to communicate thoughts and emotions as well as express observations and opinions in a clear manner (P6S_UK)

4. prepares a written paper in the form of a report in English (P6S_UK)

5. plan and organize individual work (k-U-7/P6S_UO)

6. independently plan and carry out their own learning (k-U-8/ P6S_UU)

Social competences

A student:

7. is able to define the priorities in order to complete the set goals and externally imposed targets (k-K-1/P6S_KK)

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Forms of evaluation of the learning outcomes:

active participation 30%

written homework 20%

reports 50%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www4 (2024-03-22)