Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Self-study 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.N3.EP.15
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Self-study 3
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 6

Profil kształcenia:

studia niestacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Language skills: vocabulary and structures 3

Language skills: debating

Language skills: reading and listening 6

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

total ECTS points: 1

Contact hours - 0 ECTS

Self - study - 1 ECTS: 30h self-study

Skrócony opis:

Exam description:

Self-study exam tests students C1 proficiency level in English within four skills – writing, listening, reading and speaking comprehension as well as the use of English.

Pełny opis:

Exam objectives:

The aim of the examination is to test whether the students' language proficiency satisfies the C1-Level requirements with reference to:

- understanding demanding texts which carry implicit meanings,

- expressing her-/himself spontaneously, with relative fluency and precision,

- flexible use of language for social purposes,

- clear production of detailed, well-structured, and relatively complex texts,

- controlled use of text organizational patterns.

---------------------------

Exam content:

As such, the exam has the following content:

1. The Writing part: content, text organization, vocabulary, language register, language correctness; Testing technique: discursive essay,

2. The Listening comprehension part: finding, matching, completing missing information; Testing techniques: multiple-choice test, cloze test, matching test,

3. The Reading comprehension part: finding, matching, completing missing information; Testing techniques: multiple-choice test, cloze test, matching test,

4. The Use of English part: vocabulary, grammar, spelling and punctuation, word formation; Testing techniques: multiple-choice test, cloze test, matching test, error-identification test,

5. The Conversation part: grammatical correctness, stylistic coherence, vocabulary, interactive communication, pronunciation; Testing technique: conversation in pairs with a limited participation of the examiners.

---------------

Testing methods:

written test in reading comprehension

written test in listening comprehension

written test in use of English

writing test

speaking test

Literatura:

Reading list:

used for self-study

Adams-Tukiendorf, M., and D. Rydzak. (2012). Developing writing skills: A manual for EFL students. 2nd ed. Opole: Uniwersytet Opolski.

Gude, K., i M. Stephens. (2010). CAE result. Oxford: Oxford University Press.

Harrison, M. (2010). CAE practice tests. Oxford: Oxford University Press.

Mac Andrew, R., and R. Martinez. (2001). Taboos and issues. Thomson.

B. supplementary reading

Individual choice of testing sources

Efekty uczenia się:

Learning outcomes according to PQR 2019

Knowledge

Student knows and understands

1. rules of holding a conversation on different topics (k_W07/P6S_WG)

2. rules of selecting texts to express particular types of information (k_W04/P6S_WG)

3. rules of writing different types of essays (k_W07/P6S_WG)

4. rules of searching for missing information (k_W04/P6S_WG)

5. rules of effective reading and listening and creating texts (k_W04/P6S_WG)

6. rules of employing communication strategies (k_W07/P6S_WG)

Skills

Student can

7. do complicated sentence transformations (k_U05/P6S_UK)

8. use everyday statements in English, including idioms and colloquialisms (k_U05/P6S_UK)

9. fluently communicate in English in writing and speaking (k_U04; k_U05/P6S_UK)

10. write different types of essays (k_U04/P6S_UK)

11. hold a conversation in a group (k_U08/P6S_UO)

12. identify the meaning and grammar connections among various elements of the text (k_U02/P6S_UW)

Social competences

Student

13. can plan their work effectively (k_K01/P6S_KK)

14. is organized and conscientious in developing their language skills in the English language in the process of lifelong learning (k_K05/P6S_KR)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

100% - written and oral test

The accomplishment of all exam tasks is represented by a sum of percentage points scored in individual tasks. Final marks are granted according to the following framework:

grade 2,0 (fail): 0–59%

grade 3,0 (average): 60–68%

grade 3,5 (plus average): 69–76%

grade 4,0 (good): 77–84%

grade 4,5 (plus good): 85–92%

grade 5,0 (very good): 93–100%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praca własna więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Kinga Potocka, Przemysław Wilk
Prowadzący grup: Kinga Potocka, Przemysław Wilk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Praca własna - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-03-01 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praca własna więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praca własna - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)