Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Language skills: vocabulary and structures 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.N3.EP.19
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Language skills: vocabulary and structures 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 4

Profil kształcenia:

studia niestacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

Total ECTS: 2

1 ECTS – 30 hours in class

1 ECTS – 20 hours preparation, 10 hours consultations

Skrócony opis:

Course description:

The course focuses on developing students' command of vocabulary at C1 level, improving students' knowledge of English grammar and structures used on the C1 level, and developing exam task-solving techniques.

Pełny opis:

Course objectives

The aim of the course is to improve students’ vocabulary and structures of English language at C1 level of advancement. Through analysis and practical training the course guides students towards their Practical English Exam.

----------------

Course content

Vocabulary lists divided by topic.

Vocabulary exercises.

Understand vocabulary from texts.

Grammar structures revisited and explained.

Vocabulary.

Personality.

Work

Sounds

Phrases get

Conflict and warfare

Books and films

Money

Word formations

Art

---------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

language tasks, individual work, pair work, group work, discussion, analysis of examples, test taking techniques, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list:

Kenny, N., Newbrook, J., and Acklam, R. (2008) CAE Gold Plus. Pearson Longman.

Latham-Koeing, K., Oxenden, K., and Lambert, J. English File Advanced (3rd ed.) Oxford: OUP.

Hewings, M. (2013). Advanced grammar in use with answers: A self-study reference and practice book for advanced learners of english. Cambridge university press.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQR 2019

Knowledge

Student knows and understands:

1. grammatical and lexical rules of C1-level English (k_W02/P6S_WG)

2. techniques used for testing vocabulary and structures at C1 level (k_W04/P6S_WG)

Skills

Student can:

3. analyse testing tasks using techniques of discrimination, matching, elimination, and gap-filling (k_U02/P6S_UW)

4. apply grammatical and lexical rules of C1-level English, in particular can identify and use parts of speech in a sentence (k_U05/P6S_UK)

5. rephrase and transform sentences (k_U05/P6S_UK)

6. understand, use and match expressions and idioms to a given context (k_U05/P6S_UK)

7. understand a range of spoken material and use English as a foreign language at the level of C1 (k_U05/P6S_UK)

Social competences

Student is ready to:

8. comprehend types of vocabulary and grammar aspects in order to apply appropriate techniques to solve testing tasks (k_K02/P6S_KK)

9. understand and accept differences between their native language and English language in terms of the concept of vocabulary and structures (k_K03/P6S_KO)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

1. Active participation during classes and preparation – 40% of the final grade (outcomes 1,2,3,4,5,6,7,8,9)

2. Vocabulary and structures tests at the end of each unit- 60% of the final grade (outcomes 1,2,3,4,5,6,7,8)

To get a credit students need to pass all tests.

Tests marks are granted according to the following framework:

grade 2,0 (fail): 0–54%

grade 3,0 (average): 55–69%

grade 3,5 (plus average): 70–79%

grade 4,0 (good): 80–89%

grade 4,5 (plus good): 90–95%

grade 5,0 (very good): 96–100%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-03-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Aleksandra Baryłowicz
Prowadzący grup: Aleksandra Baryłowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Aleksandra Baryłowicz
Prowadzący grup: Aleksandra Baryłowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www3-8 (2024-11-08)