Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Spanish - grammar

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EP.ES.7
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Spanish - grammar
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: hiszpański
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 4

Profil kształcenia:

Studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne
języki obce

Tryb prowadzenia:

Mieszany: realizowany zdalnie i w sali

Wymagania:

English and Spanish elective module

Spanish language and culture

Spanish – integrated skills

Spanish phonetics

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS: 2

1 ECTS – 30 hours: class participation (50% university site/50% online)

0,5 ECTS - 15 hours: consultations

0,5 ECTS – 15 hours: preparation and home study

Skrócony opis:

Course description

This is a course designated to English and Spanish Module. The students study Spanish grammar.

Pełny opis:

Course objectives

The course aims to develop the learner's language competences in Spanish at B1 / B2 level. These competences include knowledge of grammatical structures in the various domains listed below.

------------------

Course content

1. Using the past tense: Past Perfect, Imperfect, Indefinite, Pluperfect.

2. Using future tenses: Future Perfect, Imperfect.

3. Conditional mode; conditional sentences.

4. Indicative / Subjunctive.

5. Direct and indirect style.

6. Personal pronouns, OD, OI.

7. Prepositions.

8. Passive voice.

----------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity

grammatical excercises, individual work, pair and group work, discussion, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list

• "Gramática básica del estudiante del español" Raya R.A., Castro A.C. Difusión Lektorklett 2010

• " Gramática en dialogo. Nivel intemedio" Palomino A. M. En clave-ELE, Madrid 2008

• "Tiempo para practicar los pasados" Sandor L., Edelsa 2001

• "Tiempo para practicar el Indicativo y el Subjuntivo" Hernandez M., Edelsa 2008

• "Gramatyka języka hiszpańskiego z ćwiczeniami" Cybulska-Janczew M., Perlin J., PWN, 2010

• "Tiempo para practicar las preposiciones" Hernandez M., Edelsa 2008

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge

The student

1. has a structured knowledge of the Spanish language; knows the lexical, grammatical and phonological rules of the Spanish at B2 level and the rules of selecting means for expressing specific types of information (m-W-1/P6S_WG)

Skills

The student is able to

2. search, analyze, select and use information from academic and popular sources and tools, including online resources (m-U-1/P6S_UW)

3.use the Spanish in speech and writing at B2 level with relative fluency, accuracy and effectiveness of communication on a wide range of general, cultural and business issues (m-U-2/P6S_UK)

Social competences

The student is ready to

4. shape his/her own views on the basis of the acquired general and detailed knowledge on topics related to the Spanish language area (m-K-1/P6S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active participation in classes - 60% of the final grade (outcome 1,2,3,4)

• written tasks performed during classes 30%

• written tasks performed independently 30%

2. The final test - 40% of the final grade (outcome 1,2,3)

Pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Katarzyna Krupa-Walkowiak
Prowadzący grup: Katarzyna Krupa-Walkowiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Katarzyna Krupa-Walkowiak
Prowadzący grup: Katarzyna Krupa-Walkowiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www6-www6-5 (2024-09-13)