Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Phonetics 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EPC.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Phonetics 2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English in Public Communication

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 2

Profil kształcenia:

Studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:


Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS: 2

1 ECTS – 30 lesson hours

1 ECTS – 15 hours of self-study for reading transcription and transcribing, 10 hours of consultation

Skrócony opis:

Course description

The course is a continuation of Phonetics 1. It is designed to raise students’ language fluency and proficiency (C1 level according to the criteria suggested by CEFR for languages) as regards:

- understanding of spoken language,

- spontaneous speaking, including sufficient fluency and precision,

- correct use of segmental and suprasegmental features of native-like varieties of English.

Students practice vowels and consonants, intonation to master standard British English pronunciation.

Pełny opis:

Course objectives:

The course aims to give students the basic knowledge of standard British English pronunciation (suprasegmental phonetics). It is designed for students to improve their pronunciation of sounds in context .

----------------------

Course content:

Topics to be analysed:

1. Consonants and vowels

2. Strong and weak forms

3. Word and sentence stress

4. Rhythm

5. Intonation

---------------------

Methods of instruction/forms of classroom activity:

individual and group work, practical exercises, repeating recorded sounds, reading transcribed sounds, transcribing, ICT/E-learning tools if needed

Literatura:

Reading list:

A. obligatory reading (to get a credit):

Baker, A. Ship or sheep? CUP

Roach, P. English phonetics and phonology. CUP

B. supplementary reading

O’Connor. Better English pronunciation. CUP

O’Connor. Sounds English. CUP

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge

1. Student has organised knowledge of English phonetics, particularly regarding selected suprasegmental aspects. (k_W02/P6S_WG)

Skills

2. Student can communicate intelligibly in English applying the rules of suprasegmental aspects of standard British English pronunciation (e.g. strong vs. weak forms, linking, rhythm and intonation) . (k_U05/P6S_UK)

3. Student is ready to cooperate with others applying the knowledge of English phonetics regarding suprasegmental aspects. (k_U08/P6S_UO)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

1. Oral reproduction (recording) - 40% of the final grade (outcome 2)

2. Transcription test - 40% of the final grade (outcome 1)

3. Individual practice based on visual and audio online materials provided by the teacher - 20% of the final grade (outcome 2, 3)

Pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Magdalena Szyszka
Prowadzący grup: Magdalena Szyszka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-03-01 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www5-2 (2025-04-29)