Phonetics 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.EPC.2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Nauka języków
|
Nazwa przedmiotu: | Phonetics 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy) Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | English in Public Communication |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 2 |
Profil kształcenia: | Studia stacjonarne |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | |
Nakład pracy studenta: | ECTS points in relation to student’s duties total number of ECTS: 2 1 ECTS – 30 lesson hours 1 ECTS – 15 hours of self-study for reading transcription and transcribing, 10 hours of consultation |
Skrócony opis: |
Course description The course is a continuation of Phonetics 1. It is designed to raise students’ language fluency and proficiency (C1 level according to the criteria suggested by CEFR for languages) as regards: - understanding of spoken language, - spontaneous speaking, including sufficient fluency and precision, - correct use of segmental and suprasegmental features of native-like varieties of English. Students practice vowels and consonants, intonation to master standard British English pronunciation. |
Pełny opis: |
Course objectives: The course aims to give students the basic knowledge of standard British English pronunciation (suprasegmental phonetics). It is designed for students to improve their pronunciation of sounds in context . ---------------------- Course content: Topics to be analysed: 1. Consonants and vowels 2. Strong and weak forms 3. Word and sentence stress 4. Rhythm 5. Intonation --------------------- Methods of instruction/forms of classroom activity: individual and group work, practical exercises, repeating recorded sounds, reading transcribed sounds, transcribing, ICT/E-learning tools if needed |
Literatura: |
Reading list: A. obligatory reading (to get a credit): Baker, A. Ship or sheep? CUP Roach, P. English phonetics and phonology. CUP B. supplementary reading O’Connor. Better English pronunciation. CUP O’Connor. Sounds English. CUP |
Efekty uczenia się: |
Learning outcomes acc to PRK 2019 Knowledge 1. Student has organised knowledge of English phonetics, particularly regarding selected suprasegmental aspects. (k_W02/P6S_WG) Skills 2. Student can communicate intelligibly in English applying the rules of suprasegmental aspects of standard British English pronunciation (e.g. strong vs. weak forms, linking, rhythm and intonation) . (k_U05/P6S_UK) 3. Student is ready to cooperate with others applying the knowledge of English phonetics regarding suprasegmental aspects. (k_U08/P6S_UO) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forms of evaluation of learning outcomes: 1. Oral reproduction (recording) - 40% of the final grade (outcome 2) 2. Transcription test - 40% of the final grade (outcome 1) 3. Individual practice based on visual and audio online materials provided by the teacher - 20% of the final grade (outcome 2, 3) Pass at 60% of the final grade |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Magdalena Szyszka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Szyszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-03-01 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.