Current events: presentation skills
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.EPC.21 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Nauka języków
|
Nazwa przedmiotu: | Current events: presentation skills |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy) Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | English in Public Communication |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 2 |
Profil kształcenia: | Studia stacjonarne |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | |
Nakład pracy studenta: | ECTS points in relation to student’s duties: total number of ECTS: 2 1 point ECTS = 30 hours of classes 1 point ECTS = 25 hours of preparation to class (presentations/ vocabulary/videos) and 5hrs of consultations |
Skrócony opis: |
Course description The course introduces the students to a variety of styles and techniques in presenting and public speaking. It aims at preparing students for successful conferencing tasks through composing speeches and presentations and conducting academic discussions. The students develop their speaking skills at B2+/C1 level. The course is a continuation of the oral communication skills course in the previous semester. |
Pełny opis: |
Course objectives: The aim of the course is to help students achieve fluency in giving oral presentations in English reaching B2+/C1 level of proficiency. ----------------- Course content • rules of giving a public speech • visual design in public speaking • rules of the choice of the texts to express specific types of information • rules of self-presentation • textual and visual material preparation • ways of giving arguments on a point of view • oral analysis of a chosen topic, • elements of a panel discussion, • presenting on an academic issue • training fluency in communication by doing different games and activities in pairs and groups, whole-group activities. -------------- Methods of instruction/ forms of classroom activity: games and activities in pairs and groups, whole-group activities, presentation, ICT tools/online work if needed - MSTeams |
Literatura: |
Reading list: Grussendorf, M. (2007). English for presentations. BC Edukacja. Reynolds, G. (2008). Presentation Zen. Simple ideas on presentation design and delivery. Berkeley, Ca.: New Riders. Williams, E.J. (2008). Presentations in English. Oxford, UK: Macmillan. Visual materials www.Ted.com |
Efekty uczenia się: |
Learning outcomes acc to PRK 2019 Knowledge The student knows and understands: 1. basic terminology and rules of giving short presentations in English (k_W02/P7S_WG) 2. communication techniques that help pass the meaning and communicate effectively (k_W03/P6S_WG) Skills The student can: 3. use presentation techniques to give live and PowerPoint presentations (k_U01/P6S_UW) 4. use and understand English as a foreign language at the level of B2+/C1 (k_U05/P7S_UK) Social competences The student is ready to: 5. choose and implement the most suitable techniques to give a good quality oral presentation (k_K01/P6S_KK) 6. understand and accept differences between their native language and English language in terms of presentations procedures and techniques as weel as communicating the meaning (k_K03/P6S_KO) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forms of evaluation of learning outcomes 1. Active participation during classes (continuous assessment) - 20% of the final grade (outcome 1,2,3,4). 2. Presentations (mid and end of semester) - each 40% of the final grade (outcome 2,3,4,5,6). To get a credit students need to pass all presentations. the criteria of assessment of the presentations: grade 2,0 (fail): 0–49% grade 3,0 (average): 50–59% grade 3,5 (plus average): 60–69% grade 4,0 (good): 70–79% grade 4,5 (plus good): 80–89% grade 5,0 (very good): 90–100% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Aleksandra Baryłowicz | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Baryłowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Ewelina Mierzwa-Kamińska | |
Prowadzący grup: | Ewelina Mierzwa-Kamińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Ewelina Mierzwa-Kamińska | |
Prowadzący grup: | Ewelina Mierzwa-Kamińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.