Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Organizational Culture

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EPC.EB.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0220) Nauki humanistyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Organizational Culture
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English in Public Communication

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 3

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

English in Business elective module

Aspects of Economics and Business Administration

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS: 4

1 ECTS = 30hrs in class

2,5 ECTS = 75hrs preparation to class

0,5 ECTS = 15hr consultations


Skrócony opis:

Course description

The course is designated to English in Business Module. In this course organizations are considered as dynamic sociocultural systems and the course itself is designed to help students understand the importance of national and organizational cultures with the objectives of enhancing communication among individuals, organizations and nations in order to understand cultural differences and to be able to manage those differences.

Topics include organizational culture, cross-cultural study of organizations and cultural diversity in a rapidly-changing world. The course provides basics in organizational culture theory, the principles of emergence of organisational culture, its characteristics and actors influencing its emergence, evolution, and change, as well as its influence on an organization’s functioning.

Pełny opis:

Course aims

The course will enable students’ insights into a real life application of the theory of Organizational Culture.

-------------------------

Course content

1. Introduction to organizational cultures (definitions, relevant theories, research methodology)

2. Organization and environment, national cultures as an organization’s environment

3. Communication and its cultural aspects

4. Creation, maintenance, and change of organizational culture

5. Cultural leadership

6. Organizational aspects of change management

7. Subcultures and countercultures

8. Organizational culture assessment

9. Organizational culture in multicultural organizations – advantages and challenges

10. Responding to the challenge-problem solving methodology

---------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity

presentation, class discussion, games, case studies, examples and audiovisual material analysis, role plays, assignments, pairwork, groupwork, material analysis, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list

• Cameron, Kim S. & Quinn, Robert E. (2011). Diagnosing and Changing Organizational Culture: Based on the Competing Values Framework. 3 rd ed.

• Schein, Edgar (2010). Organizational Culture and Leadership. 4 th ed.

• Geert Hofstede, Geert Jan Hofstede and Michael Minkov, Cultures and organizations, software of the mind, 2010.

• Tony Fang., A Critique of Hofstede's Fifth National Culture Dimension International Journal of Cross Cultural Management, Dec 2003; 3(3):347- 368. Accessible through ABI/INFORM Global

• F. Jandt, An Introduction to Intercultural Communication (10th ed.) Identities in a Global Community, SAGE Publications, 2020.

Supplementary reading list:

• E.M. Rogers, T.M. Stienfatt, Intercultural Communication, Waveland Press Inc., Illinois 1999.

• S.P. Verluyten, Intercultural Communication in Business and Organisations, ACCO, Leuven 2009.

• G. Hofstede, G. J. Hofstede and M. Minkov, Cultures and organizations, software of the mind, 2010.

• Alvesson, M.: Understanding Organisational Culture. Sage Publications Ltd. 2012.

• Trompenaars, F. – Voerman, E.: Servant-Leadership Across Cultures. Oxford: Infinite Ideas Ltd. 2010.

• http://about.zappos.com/our-unique-culture/zappos-core-values

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge

1. Students know and understand main methods of analysis and interpretation of public communication tools, including cultural conditions of English speaking countries (k_W04/P6S_WG)

2. Students have the basic knowledge of organizational culture (m-W-2/P6S_WG)

Skills

3. Students can take up individual and group activities aimed at developing language skills and intercultural communication skills (k_U08/P6S_UO)

4. Students can search for, analyze, select and use information utilizing various sources and methods within the topic of organisational culture (m-U-1/P6S_UO)

Social competences

5. Students are ready to accept linguistic and cultural differences and recognize them as natural vocational factors (k_K03/P6S_KO)

6. Students are ready to shape their own views on the basis of the gained general and detailed knowledge regarding organisational culture (m-K-2/P6S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Assessed work and its presentation (group project checking the knowledge acquired by students and the ability to apply it to the analysis, interpretation and problem-solving proces) - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6)

2. Active participation in class discussions and case studies analyses, participation in management games, etc. - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6)

passing grade at 60%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Laura Płatkowska-Prokopczyk
Prowadzący grup: Laura Płatkowska-Prokopczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www5-1 (2024-04-02)