Regiony turystyczne świata 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JAT.PP.19 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Regiony turystyczne świata 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Strona przedmiotu: | http://jat.wfil.uni.opole.pl/ |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Język Angielski w Turystyce |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 2 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil praktyczny |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Nakład pracy studenta: | suma ECTS: 2 1 ECTS = 30h udział w zajęciach 1 ECTS = 30h przygotowanie do zajęć z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Skrócony opis: |
Opis kursu: Regiony turystyczne świata to seria kursów rozwijających wiedzę studentów na temat geografii, historii i kultury wybranych regionów na świecie. Studenci uczą się rozpoznawać zarówno najciekawsze i najbardziej znane, jak i niestandardowe atrakcje turystyczne oraz planują trasy wycieczek, które prezentowane są potem na forum grupy. Regiony turystyczne świata 2 dedykowane są przede wszystkim regionom Europy środkowej i wschodniej. |
Pełny opis: |
Cele kursu: - poszerzanie wiedzy o regionach turystycznych świata - poznawanie specyfiki danego regionu i kierunków rozwoju ruchu turystycznego - planowanie tras turystycznych - prezentowanie regionów turystycznych ---------------------- Treści programowe kursu Regiony turystyczne świata 2: 1. Specyfika turystyczna Europy Środkowej i Wschodniej 2. Zróżnicowanie fizycznogeograficzne Europy Środkowej i Wschodniej – góry, wyżyny, niziny, strefy nadmorskie, charakterystyczne cechy krajobrazów. 3. Osobliwości przyrodnicze Europy Środkowej i Wschodniej, jako walor turystyczny. 4. Parki narodowe Europy Środkowej i Wschodniej, warunki zwiedzania. 5. Walory kulturowo-historyczne państw Europy Środkowej i Wschodniej. 6. Zabytki państw Europy Środkowej i Wschodniej, w tym zabytki UNESCO. 7. Cechy demograficzne i ludność państw Europy Środkowej i Wschodniej. 8. Kuchnia, tradycje i kultura społeczeństw państw Europy Środkowej i Wschodniej. 9. Dostępność atrakcji turystycznych Europy Środkowej i Wschodniej, systemy transportowe. 10. Warunki gospodarcze państw Europy Środkowej i Wschodniej w aspekcie rozwoju turystyki. ----------------------- Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć: warsztaty w sali wykładowej, prezentacja multimedialna, analiza materiałów, symulacja, dyskusja, praca w parach, praca w grupach, narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MS Teams |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Warszyńska J. (red), 2000. Geografia turystyczna świata cz. 1 i 2. Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa. Literatura uzupełniająca: 1. Jędrusik M., Makowski J., Plit F. 2010. Geografia turystyczna świata. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. 2. Kruczek Z., Sacha S., 1999 i wydania późniejsze. Europa zarys geografii turystycznej. Proksenia. Kraków. 3. Kruczek Z., Sacha S., 1999 i wydania późniejsze.. Kraje pozaeuropejskie zarys geografii turystycznej. Proksenia. Kraków. 4. Encyklopedia. Geografia turystyczna świata. 2001. Wydawnictwo Kluszczyński. 5. Wielki satelitarny atlas świata. 2005. Wydawnictwa Naukowe PWN. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się wg PRK 2019: Wiedza Student/ka zna i rozumie: 1. zna wybrane pojęcia, definicje i zakres geografii turystycznej (k_W04/P6S_WG) 2. zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do różnych wytworów kultury z różnych regionów świata (k_W06/P6S_WK) 3. metodykę opracowywania tras turystycznych z uwzględnieniem współczesnych kierunków rozwoju turystyki regionalnej (k_W10/P6S_WK) 4. geograficzne, historyczne i kulturowe aspekty niezbędne w obsłudze ruchu turystycznego w wybranych krajach Europy środkowej i wschodniej (k_W11/P6S_WK) Umiejętności Student/ka potrafi: 5. obserwować, wyszukiwać, przetwarzać i interpretować informacje na temat regionów turystycznych świata, przy wykorzystaniu różnych źródeł (k_U05/P6S_UW) 6. samodzielnie planować i prezentować trasy turystyczne (k_U06/P6S_UW; k_U07/P6S_UK) Kompetencje społeczne Student/ka ma gotowość do: 7. krytycznej oceny własnych kompetencji i wiedzy dotyczącej regionów świata oraz ciągłego doskonalenia swoich umiejętność planowania tras turystycznych (k_K03/P6S_KK) 8. podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości swojej pracy w turystyce (k_K07/P6S_KR) 9. zaangażowania się w działania na rzecz ochrony zabytków i przyrody w regionie i kraju (k_K05/P6S_KO) |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się: 1. Aktywny udział w warsztatach - 45% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7,8,9) 2. Prezentacja - 55% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7,8,9) Zaliczenie przy 60% oceny końcowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WAR
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | Tomasz Wielg | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | Tomasz Wielg | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.