Pedagogy for psychologists
General data
Course ID: | 2.5-PEDAGPS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Pedagogy for psychologists |
Name in Polish: | Pedagogika dla psychologów |
Organizational unit: | Institute of Psychology |
Course groups: |
(in Polish) Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Supplementary literature: | (in Polish) Franczyk A., Beuth B. (2016), Techniki oparte na wchodzeniu w rolę w warsztatowej pracy z grupą, [w:] Arteterapia w działaniu. Propozycje warsztatów i działań arteterapeutycznych A. Glińska-Lachowicz (red.). Warszawa: Difin. Śliwerski B. (2006), Pedagogika. Tom 1. Podstawy nauk o wychowaniu. Gdańsk: GWP. Śliwerski B. (2006), Pedagogika. Tom 2. Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych. Gdańsk: GWP. |
Short description: |
(in Polish) Wykład przeznaczony jest dla studentów II roku Psychologii. Jego głównym celem jest zwiększenie wiedzy słuchaczy na temat miejsca pedagogiki wśród innych dyscyplin naukowych. Omówione zostaną także wybrane teorie wychowania oraz metody pracy z grupą. |
Full description: |
(in Polish) Przedmiot, zadania i cele pedagogiki jako nauki Wybrane teorie wychowania Formy pomocy psychopedagogicznej skierowane do dzieci i młodzieży - socjoterapia Formy edukacji dorosłych - trening interpersonalny Wykorzystanie koncepcji "Porozumienia bez Przemocy" w pedagogice Drama stosowana i jej rola w edukacji i wychowaniu dzieci i młodzieży |
Bibliography: |
(in Polish) Franczyk A., Beuth B. (2015), Podstawy wykorzystywania technik opartych na wchodzeniu w role w pracy z grupą, [w:] Arteterapia w nauce i praktyce. Teoria – rozwój - możliwości, A. Glińska-Lachowicz (red.). Opole: Wyd. UO. Franczyk A. (2016), Trening interpersonalny [w:] Słownik metod, technik i form pracy socjalnej, opiekuńczej i terapeutycznej, A. Weissbrot-Koziarska, I. Dąbrowska-Jabłońska (red.). Opole: Wyd. UO. Kwieciński Z., Śliwerski B. (2017), Pedagogika. Podręczni akademicki. Tom I. Warszawa: PWN. Kwieciński Z., Śliwerski B. (2006), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Tom II. Warszawa: PWN. Rosenberg M.B., (2016), Porozumienie bez Przemocy, Warszawa: Wyd. Czarna Owca. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien: • znać terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych; • mieć wiedzę o charakterze, źródłach i miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk; • mieć uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki; Umiejętności w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność: • wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów wychowawczych, • wymienić podstawowe prądy i kierunki pedagogiczne, Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje: • gotowość do krytycznego spojrzenia na poszczególne nurty pedagogiczne i teorie wychowania; |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Obecność na zajęciach. |
Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)
Time span: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK
TH FR |
Type of class: |
Lecture, 30 hours
|
|
Coordinators: | Leszek Waga | |
Group instructors: | Leszek Waga | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lecture - Grading |
Copyright by University of Opole.