Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Psychologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024/25-Z - Semestr zimowy 2024/2025 2024/25-L - Semestr letni 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2024/25-Z | 2024/25-L | |||||
2.5-AGRESJA | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-ANALIZA-PK |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-BADANIA-RYN |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Treści realizowanych podczas zajęć, przy czym uwzględnia się podział na poszczególne formy zajęć A. Problematyka wykładu: 1. Badania ilościowe: metody 2. Badania jakościowe: metody 3. Badania w Polsce, rynek, firmy, klienci; gdzie szukać pracy 4. Badania implicte: ET, EEG, Eksperyment 5. Badania reklam B. Problematyka ćw.: 1. Case studies dotyczące a. – potrzeby prowadzenia badań b. – Etyki Badań rynku i opinii c. – Interpretowania i tworzenia zaawansowanych wizualizacji danych d. – Interpretowania danych z badań jakościowych e. – Interpretowania danych uzyskanych z nowych technik badawczych (np. eye-tracking) 2. Narzędzia do badań ilościowych 3. Narzędzia i metody badań jakościowych |
|
||
2.5-DIAGSZKOL | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem jest rozwinięcie umiejętności zastosowania badań naukowych i przeglądu literatury w procesie diagnozy potrzeb szkoleniowych różnych grup społecznych / pracowników / organizacji. W ramach przedmiotu studenci będą mieli szansę wykonać własną diagnozę potrzeb w oparciu o problem społeczny / organizację i wykonać całościowy proces pracy nad projektem, co będzie podległo ocenie prowadzącego. |
|
||
2.5-DIAGDOR | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot poświęcony jest teoretycznym i praktycznym aspektom diagnozy psychologicznej człowieka dorosłego. Studenci posiądą wiedzę na temat metodologii i metodyki diagnozy, rodzaju i zastosowania poszczególnych narzędzi psychologicznych, szczególnie testów inteligencji, postaw, stanów afektywnych i osobowości. |
|
||
2.5-DIAGDZ |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie ze specyfiką psychologicznej diagnozy klinicznej dziecka, w tym ze sposobami ujmowania procesu diagnozowania w psychologii dziecka i rodzajami diagnoz oraz podstawowymi założeniami studium przypadku. |
|
||
2.5-DIAGPR | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Żeby wdrożyć adekwatnie i efektywnie strategię rozwoju należy przygotować do tego całą organizację. Pierwszym krokiem jest diagnoza organizacji, która odbywa się na kilku obszarach – m.in.: 1. analiza obecnej strategii i celów operacyjnych 2. review kadr – struktura oraz potencjał zespołu 3. mapowanie procesów organizacyjnych 4. analiza otoczenia konkurencyjnego 5. audyt marketingu i sprzedaży 6. analiza portfolio produktowego 7. diagnoza kultury organizacyjnej Jednocześnie wstępny wywiad z kluczowymi menedżerami pokazuje całe spektrum koniecznej analizy i pozwala zaprojektować szytą na miarę diagnozę organizacji. |
|
||
2.5-DORADZ-BIZ |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: -Nabycie wiedzy w zakresie podstawowych metod coachingowych pracy z klientem indywidualnie -Nabycie kompetencji i umiejętności prowadzenia sesji coachingowych w oparciu o wybrane metody -Znajomość i umiejętność zastosowania w praktyce prowadzenia rozmowy w oparciu o parafrazę, klaryfika-cję, pytania pogłębiające, pytania otwarte |
|
||
2.5-ETYKA-BIZ |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu:: - w zakresie wiedzy: dostarczenie zaawansowanej wiedzy dotyczącej aktualnych problemów etycznych występujących w biznesie i jego otoczeniu - w zakresie wiedzy: poznanie filozoficznych podstaw etyki życia gospodarczego - w zakresie wiedzy: poznanie historycznych uwarunkowań etycznych regulacji życia gospodarczego, - w zakresie umiejętności: ukształtowanie umiejętności samodzielnego analizowania problemów etycznych w pracy psychologa w środowisku biznesu - w zakresie umiejętności: ukształtowanie i udoskonalenie umiejętności czytania i krytycznej analizy raportów dot. społecznej odpowiedzialności biznesu - w zakresie umiejętności: ukształtowanie umiejętności krytycznej analiz praktyk z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu - w zakresie umiejętności: ukształtowanie umiejętności wyboru dobrych praktyk z obszaru CSR - w zakresie kompetencji: uwrażliwienie na etyczną stronę działalności biznesowej i odpowiedzialność z tego wynikającą. |
|
||
2.5-ETYKA |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: - w zakresie wiedzy (Dostarczenie zaawansowanej wiedzy dotyczącej aktualnych problemów etycznych występujących w pracy psychologa oraz umocowania prawnego zawodu psychologa) - w zakresie umiejętności (ukształtowanie umiejętności samodzielnego analizowania problemów etycznych w pracy psychologa) - w zakresie kompetencji (uwrażliwienie na etyczną stronę pracy psychologa i odpowiedzialność z tego wynikającą) |
|
||
2.5-LOGFIL | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
C 1 – Zapoznanie studentów z podstawami filozofii i ukazanie jej najważniejszych nurtów. Wprowadzenie w podstawowe zagadnienia filozofii, ukazanie historii niektórych wątków europejskiej myśli filozoficznej, zapoznanie ze stylami uprawiania filozofii oraz sposobami argumentacji filozoficznej. C 2 – Prezentacja swoistość myślenia filozoficznego w odniesieniu do innych dziedzin myśli i kultury ludzkiej. Ukazanie aktualności zagadnień filozoficznych, znaczenia filozofii dla cywilizacji europejskiej i jej roli w życiu jednostek. C 3 – Ukazanie filozoficznych podstaw zagadnień moralnych oraz psychologii. Zapoznanie z różnymi nurtami antropologii filozoficznej jako podstawy humanistyki. Podstawy logiki, argumentacji, zasad defi-niowania. |
|
||
2.5-GRPROCES | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest trening umiejętności efektywnej pracy z grupą. Poznanie procesów grupowych, mających wpływ na efektywność przywództwa, procesów uczenia i nabywania umiejętności a także trening umiejętności psychospołecznych, zdobywanie wiedzy o sobie w relacjach z grupą. |
|
||
2.5-ROZWOJ-IND |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy w zakresie zastosowania treningu interpersonalnego w pomocy psychologicznej, głównie w kontekście psychologii biznesu. Uczestnictwo w zajęciach pomaga rozwijać umiejętności pracy w grupie oraz konstruować informacje zwrotne w oparciu o techniki pracy na własnych zasobach. |
|
||
2.5.E-KOMUN |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The main aim of this class is to practice basic communication skills needed in everyday life, during studies and in professional life. |
|
||
2.5-JANG2 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-JANG4 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-JANG1 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-JANG3 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-JANG1-B2 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-JANG1-C1 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: Kurs ma na celu podniesienie znajomości ogólnego języka do poziomu B2P/C1 a także wykształcenie umiejętności korzystania z tekstów psychologicznych w języku angielskim, konstruowanie wypowiedzi ustnych i pisemnych dotyczących wybranych zagadnień psychologicznych, w2 zakresie kompetencji społecznych ukształtowanie postawy tolerancji i współpracy. |
|
||
2.5-KARIERA |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-KOMUN |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest ćwiczenie podstawowych umiejętności komunikacyjnych niezbędnych zarówno w codziennym życiu, jak i podczas studiów i w pracy psychologa. |
|
||
2.5-KOMUN-KUL |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym problemem badawczym wokół którego koncentrują się treści wykładu jest zagadnienie klimatu organizacyjnego, metody jego operacjonalizacji oraz poszukiwanie związków między klimatem organizacyjnym a wybranymi składnikami jakości pracy i samopoczucia pracowników. |
|
||
2.5-KONFLIKT | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-MARKET-REK |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-METBADPS |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę dotyczącą dziedziny psychologii, jaką jest psychologia społeczności oraz charakterystyczne metody badań. W ramach ćwiczeń studenci zapoznaja się z takimi metodami jak np. diagnoza potrzeb danych społeczności i zasady konstruowanie programów psychoprofilaktycznych. Studenci będą uwrażliwiiani na różnice pomiędzy potrzebami różnych grup społecznych oraz pracę zgodną z własnymi i ogólnoludzkimi wartościami. |
|
||
2.5-METNARZPR | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-MOTYWPR | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-PEDAGPS | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład przeznaczony jest dla studentów II roku Psychologii. Jego głównym celem jest zwiększenie wiedzy słuchaczy na temat miejsca pedagogiki wśród innych dyscyplin naukowych. Omówione zostaną także wybrane teorie wychowania oraz metody pracy z grupą. |
|
||
2.5-DECYZJA |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Na zajęcia studenci poznają poznawcze oraz społeczne mechanizmy podejmowania decyzji oraz ich znaczenie w życiu codziennym oraz w środowisku pracy. |
|
||