Graduate seminar
General data
Course ID: | 2.5-SEMMGR |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Graduate seminar |
Name in Polish: | Seminarium magisterskie |
Organizational unit: | Institute of Psychology |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty semestru 9 - psychologia dzienna MK (in Polish) Przedmioty semestry 9 - psychologia dzienna MP (in Polish) Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
5.00
OR
4.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Type of course: | Master's seminars |
Short description: |
(in Polish) Liczba punktów ECTS: 4 • udział w zajęciach laboratorium: 30h • przygotowanie do zajęć laboratorium:35h • zadania do samodzielnego wykonania poza godzinami zajęć: 32h • udział w konsultacjach bezpośrednich lub internetowych z nauczycielem: 2h Suma 100 h = 4 ECTS Wymagania wstępne: Znajomość zasad edycji tekstu, zapisów bibliograficznych oraz umiejętność krytycznej analizy tekstu Status przedmiotu: • obowiązkowy |
Full description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: - w zakresie wiedzy: dostarczenie pogłębionej wiedzy z zakresu tematyki realizowanej na seminarium oraz zasad realizacji projektów badawczych - w zakresie umiejętności: ukształtowanie umiejętności realizacji projektów badawczych oraz redagowania testów naukowych - w zakresie kompetencji: nabycie gotowości do realizowania zadań zawodowych w zakresie psychologii oraz wrażliwości na etykę pracy psychologa Metody dydaktyczne • rozwiązywanie zadań problemowych • polemiki na forum grupy • elementy wykładu • indywidualne projekty Treści programowe: A. Problematyka seminarium: 1. Testowanie empiryczne modelu badawczego 2. Analiza i dyskusja uzyskanych wyników oraz przygotowanie części empirycznej pracy magisterskiej B. Przygotowanie finalnej wersji pracy magisterskiej |
Bibliography: |
(in Polish) A.1. wykorzystywana podczas zajęć Brzeziński J. (2010). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN Nęcka E., Stocki R. Jak pisać prace z psychologii. E-book Harasimczuk J., Cieciuch J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA: Liberi Libri Francuz P., Mackiewicz R. (2007). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: KUL Cypryańska M., Bedyńska S. (2013). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Sedno A.2. studiowana samodzielnie przez studenta W zależności od wybranego tematu pracy pisemnej |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien: • znać terminologię używaną w psychologii oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym; • mieć pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o charakterze, źródłach i miejscu psychologii w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk; • znać i rozumieć podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz norm etycznych i zawodowych Umiejętności w wyniku przeprowadzonych zajęć student: • posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, przetwarzania i interpretowania informacji na temat zjawisk psychologicznych i społecznych rozmaitej natury, przy wykorzystaniu różnych źródeł z zastosowaniem technologii informatycznej (ICT); • rozróżnia orientacje w metodologii badań psychologicznych, formułuje i rozwiązuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody i techniki oraz konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny psychologii. Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student: • rozumie potrzebę dalszego rozwoju; • jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; • dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; • potrafi zachować krytycyzm wobec odbieranych treści. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Sposób zaliczenia: • zaliczenie z oceną Formy zaliczenia: 1. seminarium: • Wykonanie pracy magisterskiej: Semestr I o Zakończenie badań empirycznych. Semestr II o Końcowe analizy statystyczne, interpretacja i dyskusja wyników, napisanie i złożenie pracy magisterskiej Podstawowe kryterium: • Przyjęcie finalnej wersji pracy magisterskiej |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO SEM-MGR
TU SEM-MGR
SEM-MGR
W SEM-MGR
TH SEM-MGR
SEM-MGR
SEM-MGR
FR SEM-MGR
|
Type of class: |
Master's seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Katarzyna Błońska, Anna Bokszczanin, Dariusz Krok, Anna Machnik-Czerwik, Barbara Mróz, Grzegorz Pajestka, Aleksandra Rogowska, Katarzyna Skałacka, Radosław Walczak, Tomasz Wirga | |
Group instructors: | Katarzyna Błońska, Anna Bokszczanin, Dariusz Krok, Anna Machnik-Czerwik, Barbara Mróz, Grzegorz Pajestka, Aleksandra Rogowska, Katarzyna Skałacka, Radosław Walczak, Tomasz Wirga | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Master's seminar - Grading |
Copyright by University of Opole.