Logistyczna obsługa klienta
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.B.118 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Logistyczna obsługa klienta |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Harmonogram III roku Logistyki - studia stacjonarne I' semestr letni Harmonogram III roku Logistyki - studia stacjonarne I' semestr letni Harmonogram III roku Logistyki- studia stacjonarne I' sem. Letni Logistyka stacjonarne licencjat |
Strona przedmiotu: | http://we.uni.opole.pl |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Literatura uzupełniająca: | M. Kramarz: Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji: pomiar, ocena, strategie, Difin, Warszawa 2014. |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami z obszaru logistycznej obsługi klienta ze szczególnym uwzględnieniem jej wpływu na jakość zarządzania łańcuchem dostaw. Omówienie kluczowych elementów obsługi klienta oraz wsparcia informatycznego procesu obsługi. |
Pełny opis: |
WYKŁAD Zdefiniowanie logistycznej obsługi klienta Charakterystyka głównych faz logistycznej obsługi klienta Elementy logistycznej obsługi klienta Logistyczna obsługa klienta i miejsce w zarządzaniu łańcuchami dostaw Systemy CRM , CKM i ich wykorzystanie w obsłudze klienta Metodologia stosowana w pomiarze logistycznej obsługi klienta Współczesne trendy rozwojowe i wyzwania w logistycznej obsłudze klienta Jakość obsługi klienta w zarządzaniu łańcuchami dostaw ĆWICZENIA Klient jako podmiot gospodarki rynkowej. Zdefiniowanie logistycznej obsługi klienta Charakterystyka głównych faz i elementów logistycznej obsługi klienta Luki w logistycznej obsłudze klienta Logistyczna obsługa klienta i miejsce w zarządzaniu łańcuchami dostaw Systemy CRM i jego wykorzystanie w obsłudze klienta Pomiar i standardy logistycznej obsługi klienta Badania ankietowe jako pomiar satysfakcji klienta Jakość obsługi klienta w zarządzaniu łańcuchami dostaw Strategie logistycznej obsługi klienta Efektywna obsługa klienta |
Literatura: |
Kauf S., Płaczek E., Sadowski A., Szołtysek J., Twaróg S., Vademecum logistyki, Difin, Warszawa 2016. Kempny D., Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warszawa 2001. Petrykowska J., Mierniki wykorzystywane w badaniu poziomu obsługi klienta [w:] Zastosowanie badań marketingowych w procesie tworzenia nowych produktów (cena, opakowanie, znak towarowy), red. S.Kaczmarczyk, M.Schulz, Wyd. Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2008. B. Pawłowska, L. Nieżurawski, J. Witkowska, Nowoczesne koncepcje strategii orientacji na klienta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. Kauf S., Tłuczak A., Logistyczna obsługa klienta, PWN, Warszawa 2018. Długosz J. (red.), Zarządzanie logistyczną obsługą klienta, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2005. |
Efekty uczenia się: |
Student ma pogłębioną wiedzę na temat znaczenia obsługi klienta we współczesnych warunkach gospodarczych Student definiuje pojęcie obsługi logistycznej klienta i identyfikuje jej elementy w fazie przedtransakcyjnej, transakcyjnej i potransakcyjnej Student posiada umiejętności rozumienia znaczenia właściwej obsługi logistycznej we współczesnych warunkach gospodarczych Student potrafi ustalić właściwe standardy obsługi logistycznej, dokonać pomiaru i oceny prowadzonej obsługi logistycznej |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykłady (egzamin): Egzamin w formie pisemnej. Ćwiczenia (zaliczenie na ocenę) F1 – projekt indywidualny/grupowy (80%) F2 – aktywność na zajęciach (20%) Ocena podsumowująca: Średnia ważona wynikająca z ocen formujących F1-F2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sabina Wyrwich-Płotka | |
Prowadzący grup: | Marlena Jaworska, Sabina Wyrwich-Płotka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.