Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Logistyczna obsługa klienta

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4.B.118
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Logistyczna obsługa klienta
Jednostka: Instytut Ekonomii i Finansów
Grupy: Harmonogram III roku Logistyki - studia stacjonarne I' semestr letni
Harmonogram III roku Logistyki - studia stacjonarne I' semestr letni
Harmonogram III roku Logistyki- studia stacjonarne I' sem. Letni
Logistyka stacjonarne licencjat
Strona przedmiotu: http://we.uni.opole.pl
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Literatura uzupełniająca:

M. Kramarz: Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji: pomiar, ocena, strategie, Difin, Warszawa 2014.

Skrócony opis:

Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami z obszaru logistycznej obsługi klienta ze szczególnym uwzględnieniem jej wpływu na jakość zarządzania łańcuchem dostaw. Omówienie kluczowych elementów obsługi klienta oraz wsparcia informatycznego procesu obsługi.

Pełny opis:

WYKŁAD

Zdefiniowanie logistycznej obsługi klienta Charakterystyka głównych faz logistycznej obsługi klienta

Elementy logistycznej obsługi klienta

Logistyczna obsługa klienta i miejsce w zarządzaniu łańcuchami dostaw

Systemy CRM , CKM i ich wykorzystanie w obsłudze klienta

Metodologia stosowana w pomiarze logistycznej obsługi klienta

Współczesne trendy rozwojowe i wyzwania w logistycznej obsłudze klienta

Jakość obsługi klienta w zarządzaniu łańcuchami dostaw

ĆWICZENIA

Klient jako podmiot gospodarki rynkowej.

Zdefiniowanie logistycznej obsługi klienta

Charakterystyka głównych faz i elementów logistycznej obsługi klienta

Luki w logistycznej obsłudze klienta

Logistyczna obsługa klienta i miejsce w zarządzaniu łańcuchami dostaw

Systemy CRM i jego wykorzystanie w obsłudze klienta

Pomiar i standardy logistycznej obsługi klienta

Badania ankietowe jako pomiar satysfakcji klienta

Jakość obsługi klienta w zarządzaniu łańcuchami dostaw

Strategie logistycznej obsługi klienta

Efektywna obsługa klienta

Literatura:

Kauf S., Płaczek E., Sadowski A., Szołtysek J., Twaróg S., Vademecum logistyki, Difin, Warszawa 2016.

Kempny D., Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warszawa 2001.

Petrykowska J., Mierniki wykorzystywane w badaniu poziomu obsługi klienta [w:] Zastosowanie badań marketingowych w procesie tworzenia nowych produktów (cena, opakowanie, znak towarowy), red. S.Kaczmarczyk, M.Schulz, Wyd. Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2008. B. Pawłowska, L. Nieżurawski, J. Witkowska, Nowoczesne koncepcje strategii orientacji na klienta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

Kauf S., Tłuczak A., Logistyczna obsługa klienta, PWN, Warszawa 2018.

Długosz J. (red.), Zarządzanie logistyczną obsługą klienta, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2005.

Efekty uczenia się:

Student ma pogłębioną wiedzę na temat znaczenia obsługi klienta we współczesnych warunkach gospodarczych

Student definiuje pojęcie obsługi logistycznej klienta i identyfikuje jej elementy w fazie przedtransakcyjnej, transakcyjnej i potransakcyjnej

Student posiada umiejętności rozumienia znaczenia właściwej obsługi logistycznej we współczesnych warunkach gospodarczych

Student potrafi ustalić właściwe standardy obsługi logistycznej, dokonać pomiaru i oceny prowadzonej obsługi logistycznej

Metody i kryteria oceniania:

Wykłady (egzamin): Egzamin w formie pisemnej.

Ćwiczenia (zaliczenie na ocenę)

F1 – projekt indywidualny/grupowy (80%)

F2 – aktywność na zajęciach (20%)

Ocena podsumowująca:

Średnia ważona wynikająca z ocen formujących F1-F2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sabina Wyrwich-Płotka
Prowadzący grup: Marlena Jaworska, Sabina Wyrwich-Płotka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3-2 (2025-04-29)