Zarządzanie marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.L.P.4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie marketingowe |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Harmonogram I roku Logistyki - studia stacjonarne II' semestr zimowy Harmonogram I roku Logistyki II'- studia stacjonarne- sem. zimowy Logistyka - profil praktyczny, II stopień, 2-letnie, stacjonarne |
Strona przedmiotu: | http://we.uni.opole.pl |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy z zakresu zarządzania marketingowego, w tym jego faz, elementów składowych i zasad planowania. Ponadto celem jest zapoznanie studentów z modelami zarządzania marketingowego w ujęciu teoretycznym i praktycznym. |
Pełny opis: |
Wykład Wybrane definicje oraz ogólna charakterystyka zarządzania marketingowego. Podstawowe funkcje i zadania zarządzania marketingowego. Koncepcja marketingu, dualna koncepcja marketingu. Proces (fazy, elementy składowe) zarządzania marketingowego. Istota i rola planowania (strategicznego i operacyjnego) marketingowego. Zawartość treściowa planu marketingowego. Strategiczne jednostki biznesu. Strategiczna analiza sytuacji marketingowych przedsiębiorstwa (analiza rynkowych aktywów przedsiębiorstwa, analiza bliższego i dalszego otoczenia przedsiębiorstwa). Sektor, grupa strategiczna, przewaga konkurencyjna. Model 5-sił konkurencji w sektorze. Model „7S” McKinsey’a. Istota i zastosowanie metod portfolio. System informacji marketingowych. Istota i zastosowanie badań marketingowych. Istota i miejsce strategii marketingowych w systemie strategii przedsiębiorstwa. Procedura formułowania strategii marketingowych. Podstawowe rodzaje strategii marketingowych. Ćwiczenia Wybrane definicje oraz ogólna charakterystyka zarządzania marketingowego. Podstawowe funkcje i zadania zarządzania marketingowego. Koncepcja marketingu, dualna koncepcja marketingu. Proces (fazy, elementy składowe) zarządzania marketingowego. Istota i rola planowania (strategicznego i operacyjnego) marketingowego. Zawartość treściowa planu marketingowego. Strategiczne jednostki biznesu. Sektor, grupa strategiczna, przewaga konkurencyjna. Strategiczna analiza sytuacji marketingowych przedsiębiorstwa Istota i zastosowanie metod portfolio System informacji marketingowych. Istota i zastosowanie badań marketingowych. Istota i miejsce strategii marketingowych w systemie strategii przedsiębiorstwa. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student zna w pogłębionym stopniu zjawiska i procesy w zakresie zarządzania marketingowego. Student zna i rozumie zasady funkcjonowania przedsiębiorstw oraz zasad zarządzania marketingowego. UMIEJĘTNOŚCI Student potrafi identyfikować i wyjaśniać procesy z zakresu zarządzania marketingowego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Absolwent jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności marketingowej na rzecz środowiska społecznego. Inicjowania działania na rzecz interesu publicznego, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w obszarze marketingu. |
Metody i kryteria oceniania: |
WYKŁADY Kolokwium zaliczeniowe pytaniami otwartymi i zamkniętymi. ĆWICZENIA Kolokwium zaliczeniowe z pytaniami otwartymi i zamkniętymi. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Jaworska, Dorota Potwora | |
Prowadzący grup: | Marlena Jaworska, Dorota Potwora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.