Marketing management
General data
Course ID: | 4.L.P.4 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Marketing management |
Name in Polish: | Zarządzanie marketingowe |
Organizational unit: | Institute of Economics and Finance |
Course groups: |
(in Polish) Harmonogram I roku Logistyki - studia stacjonarne II' semestr zimowy (in Polish) Harmonogram I roku Logistyki II'- studia stacjonarne- sem. zimowy (in Polish) Logistyka - profil praktyczny, II stopień, 2-letnie, stacjonarne |
Course homepage: | http://we.uni.opole.pl |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | (unknown) |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy z zakresu zarządzania marketingowego, w tym jego faz, elementów składowych i zasad planowania. Ponadto celem jest zapoznanie studentów z modelami zarządzania marketingowego w ujęciu teoretycznym i praktycznym. |
Full description: |
(in Polish) Wykład Wybrane definicje oraz ogólna charakterystyka zarządzania marketingowego. Podstawowe funkcje i zadania zarządzania marketingowego. Koncepcja marketingu, dualna koncepcja marketingu. Proces (fazy, elementy składowe) zarządzania marketingowego. Istota i rola planowania (strategicznego i operacyjnego) marketingowego. Zawartość treściowa planu marketingowego. Strategiczne jednostki biznesu. Strategiczna analiza sytuacji marketingowych przedsiębiorstwa (analiza rynkowych aktywów przedsiębiorstwa, analiza bliższego i dalszego otoczenia przedsiębiorstwa). Sektor, grupa strategiczna, przewaga konkurencyjna. Model 5-sił konkurencji w sektorze. Model „7S” McKinsey’a. Istota i zastosowanie metod portfolio. System informacji marketingowych. Istota i zastosowanie badań marketingowych. Istota i miejsce strategii marketingowych w systemie strategii przedsiębiorstwa. Procedura formułowania strategii marketingowych. Podstawowe rodzaje strategii marketingowych. Ćwiczenia Wybrane definicje oraz ogólna charakterystyka zarządzania marketingowego. Podstawowe funkcje i zadania zarządzania marketingowego. Koncepcja marketingu, dualna koncepcja marketingu. Proces (fazy, elementy składowe) zarządzania marketingowego. Istota i rola planowania (strategicznego i operacyjnego) marketingowego. Zawartość treściowa planu marketingowego. Strategiczne jednostki biznesu. Sektor, grupa strategiczna, przewaga konkurencyjna. Strategiczna analiza sytuacji marketingowych przedsiębiorstwa Istota i zastosowanie metod portfolio System informacji marketingowych. Istota i zastosowanie badań marketingowych. Istota i miejsce strategii marketingowych w systemie strategii przedsiębiorstwa. |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA Student zna w pogłębionym stopniu zjawiska i procesy w zakresie zarządzania marketingowego. Student zna i rozumie zasady funkcjonowania przedsiębiorstw oraz zasad zarządzania marketingowego. UMIEJĘTNOŚCI Student potrafi identyfikować i wyjaśniać procesy z zakresu zarządzania marketingowego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Absolwent jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności marketingowej na rzecz środowiska społecznego. Inicjowania działania na rzecz interesu publicznego, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w obszarze marketingu. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) WYKŁADY Kolokwium zaliczeniowe pytaniami otwartymi i zamkniętymi. ĆWICZENIA Kolokwium zaliczeniowe z pytaniami otwartymi i zamkniętymi. |
Classes in period "Winter semestr 2024/2025" (past)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Go to timetable
MO TU WYK
W TH CW
FR |
Type of class: |
Class, 15 hours
Lecture, 30 hours
|
|
Coordinators: | Marlena Jaworska, Dorota Potwora | |
Group instructors: | Marlena Jaworska, Dorota Potwora | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Grading
Class - Grading Lecture - Grading |
Copyright by University of Opole.