University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Marketing management

General data

Course ID: 4.L.P.4
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Marketing management
Name in Polish: Zarządzanie marketingowe
Organizational unit: Institute of Economics and Finance
Course groups: (in Polish) Harmonogram I roku Logistyki - studia stacjonarne II' semestr zimowy
(in Polish) Harmonogram I roku Logistyki II'- studia stacjonarne- sem. zimowy
(in Polish) Logistyka - profil praktyczny, II stopień, 2-letnie, stacjonarne
Course homepage: http://we.uni.opole.pl
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy z zakresu zarządzania marketingowego, w tym jego faz, elementów składowych i zasad planowania. Ponadto celem jest zapoznanie studentów z modelami zarządzania marketingowego w ujęciu teoretycznym i praktycznym.

Full description: (in Polish)

Wykład

Wybrane definicje oraz ogólna charakterystyka zarządzania marketingowego. Podstawowe funkcje i zadania zarządzania marketingowego. Koncepcja marketingu, dualna koncepcja marketingu.

Proces (fazy, elementy składowe) zarządzania marketingowego. Istota i rola planowania (strategicznego i operacyjnego) marketingowego.

Zawartość treściowa planu marketingowego.

Strategiczne jednostki biznesu.

Strategiczna analiza sytuacji marketingowych przedsiębiorstwa (analiza rynkowych aktywów przedsiębiorstwa, analiza bliższego i dalszego otoczenia przedsiębiorstwa).

Sektor, grupa strategiczna, przewaga konkurencyjna.

Model 5-sił konkurencji w sektorze.

Model „7S” McKinsey’a.

Istota i zastosowanie metod portfolio.

System informacji marketingowych. Istota i zastosowanie badań marketingowych.

Istota i miejsce strategii marketingowych w systemie strategii przedsiębiorstwa. Procedura formułowania strategii marketingowych. Podstawowe rodzaje strategii marketingowych.

Ćwiczenia

Wybrane definicje oraz ogólna charakterystyka zarządzania marketingowego. Podstawowe funkcje i zadania zarządzania marketingowego. Koncepcja marketingu, dualna koncepcja marketingu.

Proces (fazy, elementy składowe) zarządzania marketingowego.

Istota i rola planowania (strategicznego i operacyjnego) marketingowego. Zawartość treściowa planu marketingowego.

Strategiczne jednostki biznesu. Sektor, grupa strategiczna, przewaga konkurencyjna.

Strategiczna analiza sytuacji marketingowych przedsiębiorstwa

Istota i zastosowanie metod portfolio

System informacji marketingowych. Istota i zastosowanie badań marketingowych.

Istota i miejsce strategii marketingowych w systemie strategii przedsiębiorstwa.

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA

Student zna w pogłębionym stopniu zjawiska i procesy w zakresie zarządzania marketingowego.

Student zna i rozumie zasady funkcjonowania przedsiębiorstw oraz zasad zarządzania marketingowego.

UMIEJĘTNOŚCI

Student potrafi identyfikować i wyjaśniać procesy z zakresu zarządzania marketingowego.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Absolwent jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności marketingowej na rzecz środowiska społecznego. Inicjowania działania na rzecz interesu publicznego, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w obszarze marketingu.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

WYKŁADY

Kolokwium zaliczeniowe pytaniami otwartymi i zamkniętymi.

ĆWICZENIA

Kolokwium zaliczeniowe z pytaniami otwartymi i zamkniętymi.

Classes in period "Winter semestr 2024/2025" (past)

Time span: 2024-10-01 - 2025-02-28
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Class, 15 hours more information
Lecture, 30 hours more information
Coordinators: Marlena Jaworska, Dorota Potwora
Group instructors: Marlena Jaworska, Dorota Potwora
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Course - Grading
Class - Grading
Lecture - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.2.0-www3-4 (2025-05-14)