Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie marketingowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4.L.P.4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie marketingowe
Jednostka: Instytut Ekonomii i Finansów
Grupy: Harmonogram I roku Logistyki - studia stacjonarne II' semestr zimowy
Harmonogram I roku Logistyki II'- studia stacjonarne- sem. zimowy
Logistyka - profil praktyczny, II stopień, 2-letnie, stacjonarne
Strona przedmiotu: http://we.uni.opole.pl
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy z zakresu zarządzania marketingowego, w tym jego faz, elementów składowych i zasad planowania. Ponadto celem jest zapoznanie studentów z modelami zarządzania marketingowego w ujęciu teoretycznym i praktycznym.

Pełny opis:

Wykład

Wybrane definicje oraz ogólna charakterystyka zarządzania marketingowego. Podstawowe funkcje i zadania zarządzania marketingowego. Koncepcja marketingu, dualna koncepcja marketingu.

Proces (fazy, elementy składowe) zarządzania marketingowego. Istota i rola planowania (strategicznego i operacyjnego) marketingowego.

Zawartość treściowa planu marketingowego.

Strategiczne jednostki biznesu.

Strategiczna analiza sytuacji marketingowych przedsiębiorstwa (analiza rynkowych aktywów przedsiębiorstwa, analiza bliższego i dalszego otoczenia przedsiębiorstwa).

Sektor, grupa strategiczna, przewaga konkurencyjna.

Model 5-sił konkurencji w sektorze.

Model „7S” McKinsey’a.

Istota i zastosowanie metod portfolio.

System informacji marketingowych. Istota i zastosowanie badań marketingowych.

Istota i miejsce strategii marketingowych w systemie strategii przedsiębiorstwa. Procedura formułowania strategii marketingowych. Podstawowe rodzaje strategii marketingowych.

Ćwiczenia

Wybrane definicje oraz ogólna charakterystyka zarządzania marketingowego. Podstawowe funkcje i zadania zarządzania marketingowego. Koncepcja marketingu, dualna koncepcja marketingu.

Proces (fazy, elementy składowe) zarządzania marketingowego.

Istota i rola planowania (strategicznego i operacyjnego) marketingowego. Zawartość treściowa planu marketingowego.

Strategiczne jednostki biznesu. Sektor, grupa strategiczna, przewaga konkurencyjna.

Strategiczna analiza sytuacji marketingowych przedsiębiorstwa

Istota i zastosowanie metod portfolio

System informacji marketingowych. Istota i zastosowanie badań marketingowych.

Istota i miejsce strategii marketingowych w systemie strategii przedsiębiorstwa.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Student zna w pogłębionym stopniu zjawiska i procesy w zakresie zarządzania marketingowego.

Student zna i rozumie zasady funkcjonowania przedsiębiorstw oraz zasad zarządzania marketingowego.

UMIEJĘTNOŚCI

Student potrafi identyfikować i wyjaśniać procesy z zakresu zarządzania marketingowego.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Absolwent jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności marketingowej na rzecz środowiska społecznego. Inicjowania działania na rzecz interesu publicznego, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w obszarze marketingu.

Metody i kryteria oceniania:

WYKŁADY

Kolokwium zaliczeniowe pytaniami otwartymi i zamkniętymi.

ĆWICZENIA

Kolokwium zaliczeniowe z pytaniami otwartymi i zamkniętymi.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marlena Jaworska, Dorota Potwora
Prowadzący grup: Marlena Jaworska, Dorota Potwora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3-2 (2025-04-29)