Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Language skills: writing with elements of grammar 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.N3.EP.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Language skills: writing with elements of grammar 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla English Philology, niestacjonarne, I stopień, 1 semestr
Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 1

Profil kształcenia:

studia niestacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total ECTS: 2

0,5 ECTS – 15 hours of classes

1,5 ECTS – 45 hours preparation to classes including writing with direct participation of the teacher

Skrócony opis:

Course description

The course is an introduction to the writing process in English. It aims at familiarising students with its elements and helps them improve their writing skills in English at C1 level by analysing, planning, organising, and writing short paragraphs.

Pełny opis:

Course objectives

The main aim of the course is to develop writing skills through doing individual and group exercises, analyzing English texts and sample essays, as well as producing well-organized, stylistically and grammatically correct paragraphs. One of the aims is preparing students to pass C1 self-study - writing part. Exercises improve students' writing skills focusing on register, style and grammar.

-------------------

Course content

Writing: training in the purpose/aim of writing short texts; training in writing a short paragraph that covers: purpose/aim/topic sentence, evidence provided, explanation/interpretation of evidence, information relevance, conclusion.

Elements of grammar: chosen stylistic aspects of academic English language: modifiers, parallelism, faulty comparison, omission; chosen aspects of grammar on demand.

---------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity

writing tasks, grammar exercises, text analysis, individual work, pair work, project work, presentation, class discussion, ICT tools/e-learning option if needed/MSTeams

Literatura:

Reading list:

Adams-Tukiendorf, M. and Rydzak, D. (2012). Developing Writing Skills. A Manual for EFL Students. 2nd ed. Uniwersytet Opolski.

Thomson, A.J. and Martinet, A.V. (1990). A Practical English Grammar. 4th ed. Oxford University Press.

Eastwood, J. (2002). Oxford Practice Grammar. 2nd ed. Oxford University Press.

Materials prepared by the teacher.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQR 2019

Knowledge

Students:

1. know the role of English as a cognitive means and a tool to analyse the elements of the writing process. (k_W03/P6S_WG)

2. know the main basic methods of analysis and interpretation of short writing forms (paragraph level) typical for public communication (k_W04/P6S_WG)

Skills

Students:

3. create English-language texts (k_U04/P6S_UW;)

4. use the English language in writing with relative fluency, accuracy and communication efficiency at B2+ level (k_U05/P6S_UK)

Social competence

Students:

5. critically evaluate and solve problems arising from the implementation of professional tasks such as texts creation (k_K02/P6S_KK)

6. can accept cultural differences, cooperate and work in groups (k_K03/P6S_KO

Metody i kryteria oceniania:

Form of evaluation of learning outcomes:

1. Active participation in-class - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,5,6)

2. Writing assignments - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4)

Marks are granted according to the following framework:

grade 2,0 (fail): 0–49%

grade 3,0 (average): 50–59%

grade 3,5 (plus average): 60–69%

grade 4,0 (good): 70–79%

grade 4,5 (plus good): 80–89%

grade 5,0 (very good): 90–100%

Pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Ewa Kropielnicka
Prowadzący grup: Ewa Kropielnicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3-4 (2025-05-14)