Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Language skills: reading and listening 5

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.N3.EP.9
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Language skills: reading and listening 5
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla English Philology, niestacjonarne, I stopień, 5 semestr
Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 5

Profil kształcenia:

studia niestacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Language skills: reading and listening 4

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

total number of ECTS: 2

0,5 ECTS – 15 hours: participation in classes

0,5 ECTS - 15 hours: consultations

1 ECTS - 30 hours preparation to classes

Skrócony opis:

Course description:

The course is a continuation of Practical English course in listening and reading 4. It gives students further practice in listening comprehenstion and reading comprehenstion at C1 level. Through practical analysis of exam-oriented reading and listening tasks the course guides students towards their

Practical English Exam.

Pełny opis:

Course objectives

The aim of the course is to improve students’ language fluency (according to the criteria suggested by CEFR for languages) in terms of raising their level of understanding reading and listening texts at C1 level.

---------------------

Course content:

Listening comprehension: understanding of informative monologues, conversation held by two or three people, short abrupt subjects presenting one matter

Reading comprehension: different forms of texts on the basis from which a student has to find out or match particular elements of information.

----------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

individual work, pair and group work, activities training reading and listening skills, ICT tools/MSteams

Literatura:

Reading list:

O'Dell Felicity, Black Michael. (2015). Advanced Trainer Six Practice Tests with Answers. Cambridge University Press

Kenny, N., and J. Newbrook. (2008). CAE Practice Tests Plus. Harlow: Pearson.

Harrison, M. (2014). Advanced Practice Tests. Oxford: Oxford UP.

Supplementary reading (self-study)

Betsis, A., and L. Mamas. (2014). Succeed in CAE: 10 Practice Tests. Brighton: Global ELT.

Gude, K., and M. Stephens. (2014). CAE Result. Oxford: Oxford UP.

McCarthy, M., and F. O'Dell. (1994). English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge UP.

Hewings, M. (2005). Advanced Grammar in Use. Cambridge: Cambridge

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQR 2019

Knowledge

Student knows and understands:

1. the role of English as a cognitive means and a tool used for studying (k_W03/ P6S_WG)

2. main methods of analysis and interpretation of texts in English (k_W04/ P6S_WG)

Skills

Student can

3. recognize different types of texts (k_U02/P6S_UW)

4. read English-language texts relating to English studies (k_U04/P6S_UK)

5. take up individual and group activities aimed at developing language skills and study techniques to ensure success in learning (k_U08/P6S_UO)

Social competences

Student is ready to

6. prioritize the implementation of various tasks related to studying (k_K01/P6S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active participation during classes and preparation - 40% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6)

2. Two tests (mid-term and end of term) - up to 60% of the final grade (outcome 2,3,4,6)

Pass at 60 % of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Jeffrey Hamblen
Prowadzący grup: Jeffrey Hamblen
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www4-2 (2025-04-29)