Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Information technology

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.N3.EP.IT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Information technology
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla English Philology, niestacjonarne, I stopień, 1 semestr
Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 1

Profil kształcenia:

studia niestacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

Number of ECTS points: 2

1 ECTS – 30 hours: participation in classes

1 ECTS – 20 hours: preparation + 10 hours: consultations

Skrócony opis:

Course description

The course helps to become a confident user and manager of information technologies for academic purposes.

Pełny opis:

Course objectives:

The course enables students to acquire skills in searching, ordering and using information from various electronic sources, as well as

effective management and presentation of the collected data.

---------------------

Course content:

1. University of Opole IT services (Eduroam, Usosweb, Webmail and e-learning platform)

2. Basic information on information technology, information safety and copyright protection, the role of Internet networks and information

society

3. Local electronic library catalogues

4. Databases and catalogues of the National Library in Warsaw

5. Global Library Catalogues, e.g. The Congress Library catalogue, WorldCat

6. The Gutenberg Project and other world literature resources

7. Digital Libraries

8. Text processing

9. Text formatting

10. Scientific databases

11. Preparing a strategy of information search

12. Preparing multi-media presentations

13. ESL software evaluation

-------------------

Methods of teaching: ICT tools, e-learning, project work, group work, individual work, presentation, discussion.

Literatura:

Reading list:

A. obligatory reading (to get a credit):

A.1. used in class

Kopertowska M. i W. Sikorski. (2007). ECUK. Grafika menadżerska i prezencyjna. Warszawa: PWN.

Sikorski W. (2011). Podstawy edycji tekstów. Przykłady i ćwiczenia w Microsoft Word 2007/2010 oraz OpenOffice Writer 3.3.

Warszawa: WITKOM (Salma Press).

A.2. used for self-study

Kopertowska M. (2006). ECUK. Przetwarzanie tekstów. Warszawa: PWN.

B. Supplementary reading

Wojciechowski A. (2007). ECUK. Usługi w sieciach informatycznych. Warszawa: PWN.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQF 2019:

Knowledge

Student knows and understands

1. the variety of types of intellectual and industrial copyright, characteristics of intellectual and industrial property rights, and legal

constraints on the use of copyrighted material (k_W10/ P6S_WK)

Skills

Student can

2. communicate in English with experts in public communication both directly and through various media channels (k_U01/P6S_UW)

3. collaborate with other students to prepare projects, presentations or texts in English that can be publicized out of class (k_U04/P6S_UK)

Social competences

Student is ready to

4. critically assess their knowledge of communication technologies (k_K02/ P6S_KK)

5. acknowledge their references to published research, respect copyright and property rights and avoid plagiarism (k_K05/ P6S_KR)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

1. Active participation and project delivery:

1a. Project preparation/group work - 45% of the final grade (outcomes: 1,2,3,4,5)

1b. Project preparation/individual work - 55% of the final grade (outcomes: 1,2,4,5)

pass at 60%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Tomasz Sutarzewicz
Prowadzący grup: Tomasz Sutarzewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www4-2 (2025-04-29)