General teacher training
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S2.EP.TTP.AP.32 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną
|
Nazwa przedmiotu: | General teacher training |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla English Philology – Teacher Training Programme, stacjonarne, II stopień, 1 s Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | studia drugiego stopnia |
Kierunek studiów: | English Philology - Teacher Training Programme |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 1 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil akademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Nakład pracy studenta: | ECTS points in relation to student’s duties total number of ECTS points: 1 0,5 ECTS – 15 hours: participation in lecture 0,5 ECTS – 15 hours: preparation to class with direct participation of the teacher |
Skrócony opis: |
Course description: The course General teacher training (lecture) introduces the main assumptions of the selected, influential methods and approaches to teaching English as a foreign language, draws attention to the role a teacher and the place of didactics in pedagogy. |
Pełny opis: |
Course objectives: to familiarise the students with leading methods of teaching EFL to discuss the principles and assumptions of the selected methods and approaches to bring to the students' attention and awareness the role of a teacher and a learner and their relationship within leading methods of teaching to discuss methods of communication for teaching purposes considering learner needs to present lesson structure within particular methods of teaching ------------------ Course content: The Grammar –Translation Method The Direct Method and the Oral Approach The Audio-Lingual Method The Silent Way and (De)suggestopedia Multiple Intelligences Lexical Approach Total Physical Response and Task-based Learning Communicative Language Teaching Content and Language Integrated Learning The post-method era and Dogme ------------------ Methods of instruction/ forms of classroom activity: multimedia presentation, group discussion, ICT tools/MSTeams |
Literatura: |
Reading list: Larsen-Freeman, D. (1986). Techniques and principles in language teaching. Oxford: OUP. Richards, J., and Rodgers, T. (2001). Approaches and methods in language teaching. 2nd ed. Cambridge: CUP. |
Efekty uczenia się: |
Learning outcomes acc to PQF 2019 - specific to teacher profession Knowledge The students know and understand 1. The place of didactics in the field of pedagogy, as well as the subject and tasks of contemporary didactics and the relationship of general didactics to specific didactics (M_N_C.W01) 2. the role of a teacher, teacher-learner relationship, methods of communication for teaching purposes and the principles of classroom management and selected methods and approaches to EFL teaching considering learner needs (N_W15/P7S_WG; M_N_C.W02; M_N_C.W03; M_N_C.W05; M_N_C.W07). 3. Issues of the lesson as a teaching unit and its structure, styles and techniques of working with students; classroom interactions; teaching resources (M_N_C.W04) 4. Types of assessment across methods of teaching EFL (M_N_C.W06) Skills The students can 5. identify and analyse pedagogical classroom actions which reflect the principles of the selected methods and/or approaches to EFL teaching (N_U01/P7S_UW). 6. think critically in order to select and design adequate teaching materials, reflecting the didactic and pedagogical needs of EFL learners and educational institutions (N_U02/P7S_UW). Social competences The students are ready to 7. take decisions associated with the organisation of the educational process based on a particular teaching method or approach (N_K04/P7U_KO; P7S_KK). |
Metody i kryteria oceniania: |
Forms of evaluation of learning outcomes 1. Active participation in class - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6,7) 2. The end-of-term assignment - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6,7) pass at 60% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-28 |
Przejdź do planu
PN WYK
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Adams-Tukiendorf | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Magdalena Szyszka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Szyszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Magdalena Szyszka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Szyszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.