Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

General teacher training

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.TTP.AP.32
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: General teacher training
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla English Philology – Teacher Training Programme, stacjonarne, II stopień, 1 s
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Teacher Training Programme

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 1

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
uprawnienia pedagogiczne

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS points: 1

0,5 ECTS – 15 hours: participation in lecture

0,5 ECTS – 15 hours: preparation to class with direct participation of the teacher


Skrócony opis:

Course description:

The course General teacher training (lecture) introduces the main assumptions of the selected, influential methods and approaches to teaching English as a foreign language, draws attention to the role a teacher and the place of didactics in pedagogy.

Pełny opis:

Course objectives:

to familiarise the students with leading methods of teaching EFL

to discuss the principles and assumptions of the selected methods and approaches

to bring to the students' attention and awareness the role of a teacher and a learner and their relationship within leading methods of teaching

to discuss methods of communication for teaching purposes considering learner needs

to present lesson structure within particular methods of teaching

------------------

Course content:

The Grammar –Translation Method

The Direct Method and the Oral Approach

The Audio-Lingual Method

The Silent Way and (De)suggestopedia

Multiple Intelligences

Lexical Approach

Total Physical Response and Task-based Learning

Communicative Language Teaching

Content and Language Integrated Learning

The post-method era and Dogme

------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

multimedia presentation, group discussion, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list:

Larsen-Freeman, D. (1986). Techniques and principles in language teaching. Oxford: OUP.

Richards, J., and Rodgers, T. (2001). Approaches and methods in language teaching. 2nd ed. Cambridge: CUP.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQF 2019 - specific to teacher profession

Knowledge

The students know and understand

1. The place of didactics in the field of pedagogy, as well as the subject and tasks of contemporary didactics and the relationship of general didactics to specific didactics (M_N_C.W01)

2. the role of a teacher, teacher-learner relationship, methods of communication for teaching purposes and the principles of classroom management and selected methods and approaches to EFL teaching considering learner needs (N_W15/P7S_WG; M_N_C.W02; M_N_C.W03; M_N_C.W05; M_N_C.W07).

3. Issues of the lesson as a teaching unit and its structure, styles and techniques of working with students; classroom interactions; teaching resources (M_N_C.W04)

4. Types of assessment across methods of teaching EFL (M_N_C.W06)

Skills

The students can

5. identify and analyse pedagogical classroom actions which reflect the principles of the selected methods and/or approaches to EFL teaching (N_U01/P7S_UW).

6. think critically in order to select and design adequate teaching materials, reflecting the didactic and pedagogical needs of EFL learners and educational institutions (N_U02/P7S_UW).

Social competences

The students are ready to

7. take decisions associated with the organisation of the educational process based on a particular teaching method or approach (N_K04/P7U_KO; P7S_KK).

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active participation in class - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6,7)

2. The end-of-term assignment - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6,7)

pass at 60%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Magdalena Szyszka
Prowadzący grup: Magdalena Szyszka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Magdalena Szyszka
Prowadzący grup: Magdalena Szyszka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www4-8 (2024-11-08)