Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic Language Skills: Listening and structures 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.TTP.AP.4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Academic Language Skills: Listening and structures 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla English Philology – Teacher Training Programme, stacjonarne, II stopień, 1 s
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Teacher Training Programme

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 1

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

total number of ECTS = 2

1 ECTS = 30 hrs in class

1 ECTS = 30hrs preparation to class with direct participation of teacher


Skrócony opis:

Course description

The course in ALS: Listening and stuctures 1 helps students develop their language proficiency needed for their work on their MA theses. The students will practice C2 level listening comprehension and language use in the exam-type exercises and will be expected to manage at least 50% of accuracy in C2 level. The course is part of preparation for the self-study exam at C2 level.

Pełny opis:

Course objectives

to develop C2 proficiency in English at at least 50% of accuracy in listening, grammar, use of English and academic vocabulary.

----------

Course content

-acquiring proficiency level vocabulary in the genres of general and academic English.

-understanding of idiomatic structures and patterns.

- listening for general understanding, specific details, meaning in order to complete exam-related exercises.

-re-visiting grammar structures and patterns in order to observe their use at C2 level.

-exam preparation strategies.

----------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

individual, pair work and group work; peer correction; Grammar and listening exercises: multiple choice, gap fill, word formation, multiple matching;

class problem-solving discussion; ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list

Gude, K., & Duckworth, M. (2003). Proficiency masterclass: student's book. Oxford University Press.

Terry, M., Wilson, J., & O'Connell, S. (2004). Focus on academic skills for IELTS. Longman.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQF 2019

Knowledge:

Student knows and understands to an in-depth extent :

1. A full range of grammatical structures and lexical patterns at C2 level reaching 50% of accuracy (k_W02/P7S_WG)

2. Idiomatic language and native-speaker competence (k_W06/P7S_WG)

Skills

Student

3. can listen for gist and specific detail (k_U05/P7S_UK)

4. is familiar with the listening and use-of-English exercises that will appear in the practical exam (k_U05/P7S_UK)

5. can utilise a C2 level of English for academic purposes reaching 50% of accuracy (k_U05/P7S_UK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active engagement in class activities - 20% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5)

2. Tests on grammatical material covered during the course - 40% of the final grade (outcome 1,2,4,5)

3. Listening tests - 40% of the final grade (outcome 3,4,5)

Test marks are granted according to the following framework:

grade 2,0 (fail): 0–49%

grade 3,0 (average): 50–60%

grade 3,5 (plus average): 61–70%

grade 4,0 (good): 71–80%

grade 4,5 (plus good): 81–90%

grade 5,0 (very good): 91–100%

C2 level reaching 50% of accuracy in written tests

pass at 60% of the final grade (all tests need to be passed)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Stephen Branigan
Prowadzący grup: Stephen Branigan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Course description

The course in ALS: Listening and stuctures helps students develop their language proficiency needed for their work on their MA theses. The students will practice listening comprehension and language use in the exam-type exercises. The course is part of preparation for the self-study exam at C2 level.

Pełny opis:

Course objectives

This course is aimed at those preparing for the self-study C2-Level Practical English Exam. It includes proficiency-level listening practice, grammar, use of English and academic vocabulary.

----------

Course content

-acquiring proficiency level vocabulary in the genres of general and academic English.

-understanding of idiomatic structures and patterns.

- listening for general understanding, specific details, meaning in order to complete exam-related exercises.

-re-visiting grammar structures and patterns in order to observe their use at C2 level.

-exam preparation strategies.

----------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

individual, pair work and group work. Peer correction. Grammar and listening exercises: multiple choice, gap fill, word formation, multiple matching.

class problem-solving discussion.

Literatura:

Reading list

Gude, K., & Duckworth, M. (2003). Proficiency masterclass: student's book. Oxford University Press.

Terry, M., Wilson, J., & O'Connell, S. (2004). Focus on academic skills for IELTS. Longman.

De Chazal, E., Moore, J. (2013). Oxford EAP A course in English for Academic Purposes. Oxford University Press.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Stephen Branigan
Prowadzący grup: Stephen Branigan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www2-5 (2024-09-13)