Literary interpretations 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.EP.37 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0232) Literatura i językoznawstwo (lingwistyka)
|
Nazwa przedmiotu: | Literary interpretations 3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy) Online courses for short-term studies Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | English Philology |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 4 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil akademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | Literary interpretations 1 & 2 |
Nakład pracy studenta: | ECTS points in relation to student’s duties total number of ECTS: 3 1 ECTS = 30 hours participation in classes 2 ECTS = 60 hours preparation to classses (extensive reading) with direct participation of the teacher |
Skrócony opis: |
Course description: The course is a continuation of Literary interpretation 2. The students are actively engaged in interpretation of selected works representing the short story in English. |
Pełny opis: |
Course objectives: - developing analytical and interpretive skills - deepening knowledge of literary notions, trends, genres - expanding understanding of literature in English ------------------ Course content: Theoretical background: 1. The short story. The major elements of story and discourse. 2. Plot and character. 3. Point of view and focalisation. 4. Setting and symbol. 5. Style, tone and irony. Interpreting short stories (selected from the list): 6. "The Sisters" - James Joyce. 7. "Young Goodman Brown" - Nathaniel Hawthorne. 8. "An Encounter" - James Joyce. 9. "A Rose for Emily" - William Faulkner. 10. "Counterparts" - James Joyce. 11. “Where Are You Going, Where Have You Been?” – Joyce Carol Oates 12. "Two Gallants" - James Joyce. ----------------------- Methods of instruction/ forms of classroom activity: multimedia presentation, discussion, reading of literary texts, analysis and interpretation of selected literary texts, written work, ICT tools/e-learning/MSTeams option if needed |
Literatura: |
Reading Abrams, M. H. A Glossary of Literary Terms. Fort Worth: Harcourt Brace, 1999. Bayley, John. The Short Story: Henry James to Elizabeth Bowen. New York: St. Martin Press, 1988. Joyce, James. Dubliners. London: Penguin Books, 1996. Voss, Arthur. The American Short Story. Norman: U of Oklahoma P, 1980. |
Efekty uczenia się: |
Learning outcomes acc to PQR 2019 Knowledge: The student knows and understands: 1. the major elements of story and discourse necessary in an analysis of the short story (k_W11/ P6S_WG). 2. the detailed terminology used to discuss fiction (particularly the short story)(k_W02/P6S_WG) 3. the formal similarities and differences between the traditional short story and the modern(ist) short text (k_W04/P6S_WG) Skills Student can 4. interpret short prose texts. (k_U01/P6S_UW) 5. recognise and discuss significant cultural similarities and differences between the European and American traditions of the short story. (k_U02/P6S_UW ) Social competences Student is ready to 6. recognises how studying and interpreting literary texts deepens one’s awareness of life.(k_K04/P6S_KO) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forms of evaluation of learning outcomes : 1. Active participation in classes, analyses of short stories, drawing conclusions – 50% of the final grade (outcomes 1,2,3,4,5,6) 2. A written final test OR a multimedia presentation/interpretation of a selected short story – 50% of the final grade (outcomes 1,2,3,4,5,6) Grading criteria: 60 -67% 3.0 68 - 75% 3.5 76 - 83% 4.0 84 - 91% 4.5 92 - 100% 5.0 The course is passed at 60% of the final grade |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ CW
PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Jacek Gutorow | |
Prowadzący grup: | Jacek Gutorow | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Dyscyplina: | literaturoznawstwo |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
|
Pełny opis: |
Course content: Theoretical background: 1. The short story. The major elements of story and discourse. 2. Plot and character. 3. Point of view and focalisation. 4. Setting and symbol. 5. Style, tone and irony. Interpreting short stories: Ernest Hemingway, "Hills Like White Elephants" and "A Very Short Story" Raymond Carver, "Cathedral" Truman Capote, "Miriam" Leslie Marmon Silko, "Yellow Woman" James Joyce, a story from Dubliners (title to be announced later) Joseph Conrad, "The Secret Sharer" J. D. Salinger, "For Esmé – With Love and Squalor" William Faulkner, "A Rose for Emily" Joyce Carol Oates, "Heat" |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-03-01 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.