Language skills: reading and listening 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.EP.6 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Nauka języków
|
Nazwa przedmiotu: | Language skills: reading and listening 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy) Online courses for short-term studies Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | English Philology |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 2 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil akademick |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | |
Nakład pracy studenta: | ECTS points in relation to student’s duties: total ECTS: 2 1 ECTS: 30hrs - class attendance 1 ECTS: 20hrs - preparing for classes (extensive reading and listening) and preparing comprehension activities + 10 hrs - consultations |
Skrócony opis: |
Course description: The course, which is a continuation of the course Language skills: reading and listening 1, gives students further practice in reading and listening comprehension at an advanced C1 level. The course also supports students in preparation for their self-study 1 exam. |
Pełny opis: |
Course objectives: The aim of the course is to give students the opportunity to improve their understanding of spoken and written texts and to raise their language fluency in comprehension of various texts carrying hidden meaning to level C1 (according to the criteria suggested by CEFR for languages). It aims at preparing students for their C1-Level Practical English Exam. -------------------------- Course content: Reading comprehension: different forms of texts on the basis of which students have to find particular information (skimming, scanning, guessing from context, paraphrasing). Listening comprehension: understanding of informative monologues, conversations and short fragments presenting some a range of themes/issues. Reading and listening materials are related to such areas of human activity as culture, literature, philosophy, politics, religion, art etc. --------------------------- Methods of instruction/ forms of classroom activity: analysis of different types of written and spoken texts, various forms of exercises, in-class discussions, project work. ICT tools/e-learning option if needed |
Literatura: |
Reading list: Used in class O'Dell Felicity, Black Michael. (2015). Advanced Trainer Six Practice Tests with Answers. Cambridge University Press Kenny, N., and J. Newbrook. (2008). CAE Practice Tests Plus. Harlow: Pearson. Harrison, M. (2014). Advanced Practice Tests. Oxford: Oxford UP. and materials provided by the teacher Used for self-study Osborne, Ch., and C. Nuttal (2009). CAE practice tests. Andover: Heinle. Gude, K., and M. Stephens. (2014). CAE Result. Oxford: Oxford UP. and student individual choice of sources |
Efekty uczenia się: |
Learning outcomes acc to PQR 2019 Knowledge Students: 1. have a proficiency in English at C1 level, know grammatical, lexical and stylistic rules of correct uses of English, as well as of various registers to be able to comprehend various types of texts (k_W07/P6S_WG) 2. know of the main methods of analysis and interpretation of uses of language in spoken and written texts (k_W04/P6S_WG) Skills Students can: 3. comprehend spoken and written texts in English (relative to C1 level) to identify the general point/attitude and to find specific information (k_U04/P6S_UK) 4. use spoken and written English (relative to C1 level) correctly, fluently and effectively in listening/reading and follow-up tasks (k_U05/P6S_UK) 5. select appropriate strategies to do different types of tasks (k_U02/P6S_UK) Social competences Students can: 6. assess and solve problems when fulfilling their class duties (k_K02/P7S_KK) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forms of evaluation of learning outcomes: 1. Active participation - 30% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6) 2. Two written tests - 70% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6) pass at 60% of the final grade |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Mierzwa-Kamińska | |
Prowadzący grup: | Ewelina Mierzwa-Kamińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewelina Mierzwa-Kamińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Brygida Lika | |
Prowadzący grup: | Brygida Lika | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Brygida Lika | |
Prowadzący grup: | Brygida Lika | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.