Current events: debating skills
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.EPC.23 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Nauka języków
|
Nazwa przedmiotu: | Current events: debating skills |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy) Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | English in Public Communication |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 4 |
Profil kształcenia: | Studia stacjonarne |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | Current events: oral communication skills Current events: presentation skills Current events: argumentation skills |
Nakład pracy studenta: | ECTS points in relation to student’s duties: total number of ECTS: 2 1 point ECTS = 30 hours of classes 1 point ECTS = 25 hours of preparation to class and 5hrs of consultations |
Skrócony opis: |
Course description The course offers an opportunity to develop the skills and work completed in Current Events: Argumentation Skills whereby students integrate their argumentation skills into more formal group and class debates. Students will collaborate with their colleagues in research on current events which will be critically thought through and formed into debate style presentations. Students are expected to manage a C1 level of proficiency in their oral communication. |
Pełny opis: |
Course Objectives The objective of the course is for students to collaborate with their colleagues on researching topics that are currently relevant. Critical thinking skills will be used to form the information into for and against style debates and presentations which will incorporate wider class debates. Students will practice presentation techniques, including the use of IT presentation software, improve their public speaking confidence, as well as gain a good deal of practically acquired knowledge on argumentation and debating in a learning-by-doing environment. ------------- Course Content The following debating topics are used in the course: 1. Punishment - naming & shaming 2. Neighbours from hell 3. It should be banned! 4. The news - is this news? 5. Political incorrectness 6. Torture 7. Animal rights 8. Language - swearing 9. Addictions 10. The death penalty 11. Immigration and racism 12. Abortion 13. Harrassment 14. Taboo conversation topics 15. Mental health -------------- Methods of instruction/ forms of classroom activity: Lead-in discussions, thinking and note-taking, pairwork and groupwork activities, language development work and exercises, PowerPoint presentations, ICT tools - MS Teams |
Literatura: |
Reading list: 1. MacAndrew, R. & Martinez, R. (2003) Instant Discussions. London & Boston:Thomson Heinle 2. MacAndrew, R. & Martinez, R. (2001) Taboos and Issues. London & Boston:Thomson Heinle 3. Any quality onlline news services. |
Efekty uczenia się: |
Learning outcomes acc to PRK 2019: Knowledge 1. The student knows and understands the role of English as a cognitive means and a tool used for public communication including persuasion (k_W03/P6S_WG) Skills 2.The student can write an argumentative essay and prepare an elaborate presentation initiating a debate relating to communication studies using formal sources (k_U04/P6S_UK) 3.The student can use English at the level of C1 of the Common European Framework for Languages (k_U05/P6S_UK) 4.The student can take up individual and group activities aimed at developing language skills and intercultural communication skills (k_U08/P6S_UO) Social competences 5. The student is ready to participate in various forms of cultural life in and engaged and creative way (k_K04/P6S_KO) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forms of evaluation of learning outcomes: 1. Active participation 40% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5) 2. Graded presentation which initiates debate 30% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5) 3. Balanced Argumentative Essay 30% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5) Criteria of evaluation: 60% = 3 80% = 4 100% = 5 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stephen Dewsbury | |
Prowadzący grup: | Stephen Dewsbury | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Stephen Dewsbury | |
Prowadzący grup: | Stephen Dewsbury | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Stephen Dewsbury | |
Prowadzący grup: | Stephen Dewsbury | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.