Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Current events: debating skills

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EPC.23
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Current events: debating skills
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English in Public Communication

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 4

Profil kształcenia:

Studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Current events: oral communication skills

Current events: presentation skills

Current events: argumentation skills

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

total number of ECTS: 2

1 point ECTS = 30 hours of classes

1 point ECTS = 25 hours of preparation to class and 5hrs of consultations

Skrócony opis:

Course description

The course offers an opportunity to develop the skills and work completed in Current Events: Argumentation Skills whereby students integrate their argumentation skills into more formal group and class debates. Students will collaborate with their colleagues in research on current events which will be critically thought through and formed into debate style presentations. Students are expected to manage a C1 level of proficiency in their oral communication.

Pełny opis:

Course Objectives

The objective of the course is for students to collaborate with their colleagues on researching topics that are currently relevant. Critical thinking skills will be used to form the information into for and against style debates and presentations which will incorporate wider class debates. Students will practice presentation techniques, including the use of IT presentation software, improve their public speaking confidence, as well as gain a good deal of practically acquired knowledge on argumentation and debating in a learning-by-doing environment.

-------------

Course Content

The following debating topics are used in the course:

1. Punishment - naming & shaming

2. Neighbours from hell

3. It should be banned!

4. The news - is this news?

5. Political incorrectness

6. Torture

7. Animal rights

8. Language - swearing

9. Addictions

10. The death penalty

11. Immigration and racism

12. Abortion

13. Harrassment

14. Taboo conversation topics

15. Mental health

--------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

Lead-in discussions, thinking and note-taking, pairwork and groupwork activities, language development work and exercises, PowerPoint presentations, ICT tools - MS Teams

Literatura:

Reading list:

1. MacAndrew, R. & Martinez, R. (2003) Instant Discussions. London & Boston:Thomson Heinle

2. MacAndrew, R. & Martinez, R. (2001) Taboos and Issues. London & Boston:Thomson Heinle

3. Any quality onlline news services.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019:

Knowledge

1. The student knows and understands the role of English as a cognitive means and a tool used for public communication including persuasion (k_W03/P6S_WG)

Skills

2.The student can write an argumentative essay and prepare an elaborate presentation initiating a debate relating to communication studies using formal sources (k_U04/P6S_UK)

3.The student can use English at the level of C1 of the Common European Framework for Languages (k_U05/P6S_UK)

4.The student can take up individual and group activities aimed at developing language skills and intercultural communication skills (k_U08/P6S_UO)

Social competences

5. The student is ready to participate in various forms of cultural life in and engaged and creative way (k_K04/P6S_KO)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

1. Active participation 40% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5)

2. Graded presentation which initiates debate 30% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5)

3. Balanced Argumentative Essay 30% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5)

Criteria of evaluation:

60% = 3

80% = 4

100% = 5

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-03-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stephen Dewsbury
Prowadzący grup: Stephen Dewsbury
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Stephen Dewsbury
Prowadzący grup: Stephen Dewsbury
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Stephen Dewsbury
Prowadzący grup: Stephen Dewsbury
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www3-9 (2024-12-18)